Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Indlæg af Cp-Medic » 30. sep 2021, 22:26

Som overskriften siger.
indtil videre 70 afsnit om palmemordet.
Jeg kan slet ikke slippe den, hvert afsnit bliver vildere og vildere.
Det der har gjort det så svært at opklare er tilsyneladende at der er så mange organisationer der har haft interesse i at rydde ham af vejen men det står vidst ret klart at flere svenske politi og specialstyrke folk har haft med det at gøre.
Advarsel: Hører du først et par afsnit så bliver du inficeret af palme-bacillen. den er svært vanedannende.
hør den og vend tilbage, der er ikke nok konspirationer i verden :)

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Indlæg af Lassescout » 1. okt 2021, 15:01

Jeg har for nylig læst en bog om Stieg Larssons efterforskning af Palme mordet (det var ham med Millenium trilogien). Det er den ene konspiration efter den anden, og flere af dem skulle vist være i spil samtidig for at holde vand.

Personligt er jeg nærmest anti-konspirationsteoretiker. Jeg synes at have erfaret, at hvis to mennesker skal dele en hemmelighed vil der altid være mindst én der ikke kan holde kæft. Så jo flere mennesker der skal til for at få en teori til at fungere, desto mere usandsynlig tror jeg den er.

Hvad både Kennedy og Palme angår, så hælder jeg mest til "lone wolf" forklaringen. Alt andet ville være blevet lækket for længst.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Indlæg af Cp-Medic » 1. okt 2021, 22:24

lone wolf er helt usandsynligt allerde når du har hørt bare lidt af sagen. flere af dem der var mistænkte som lone wolf i sagen er sjovt nobmk blevet dræbt og har begået selvmord

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Indlæg af Lassescout » 7. okt 2021, 15:27

Cp-Medic skrev:
1. okt 2021, 22:24
lone wolf er helt usandsynligt allerde når du har hørt bare lidt af sagen. flere af dem der var mistænkte som lone wolf i sagen er sjovt nobmk blevet dræbt og har begået selvmord

Jamen de er jo ikke gennemsnitsmennesker. Hvis de bliver mistænkt for at være lone wolfs har de garanteret en psyikisk habitus der giver dem høj risiko for selvmord eller drab.

Det er præcist det samme (bare omvendt) når en undersøgelse viser, at jægere er lykkeligere end gennemsnittet. Selvfølgelig er vi det. Gennemsnittet inkluderer mennesker som aldrig kan få en våbentilladelse på grund af kriminalitet der må formodes ofte at hidrøre fra psykiske problemer der gør dem ulykkelige. Så den selektion der sker når vi vandelsgodkendes sorterer en masse ulykkelige mennesker fra.

Anyway, nu har jeg hentet den podcast ind på min telefon. Jeg går i gang med at høre den fra en ende af når jeg kører til og fra arbejde. Så jeg vender tilbage på et tidspunkt, så kan vi genoptage diskussionen på et mere oplyst grundlag :smile: .
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Indlæg af PSindrup » 7. okt 2021, 15:57

Cp-Medic skrev:
30. sep 2021, 22:26
Det der har gjort det så svært at opklare er tilsyneladende at der er så mange organisationer der har haft interesse i at rydde ham af vejen men det står vidst ret klart at flere svenske politi og specialstyrke folk har haft med det at gøre.
Som MINIMUM var det svenske politi ekstremte amatører. Men der er også basis for en masse mistanker mod politiet.

Det mest oplagte spørgsmål er naturligvis, hvorfor man satte en person der aldrig tidligere havde ledet en drabsefterforskning til at lede Sverigehistoriens mest betydende mord
Lassescout skrev:
1. okt 2021, 15:01
Hvad både Kennedy og Palme angår, så hælder jeg mest til "lone wolf" forklaringen. Alt andet ville være blevet lækket for længst.
Det er jo "nemt nok" at kalde lone wolf i begge tilfælde, men HVEM var han i Palmemordet - og ikke mindst hvorfor?

Peter

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Indlæg: 5497
Tilmeldt: 16. feb 2015, 20:56
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 5632 times
Been thanked: 537 times

Re: Krimiland podcast i 70 afsnit om Palmemordet

Indlæg af PSindrup » 7. okt 2021, 16:04

Vildt nok med 70 afsnit af næsten en times varighed hver! :shock: :bowdown:

Peter

Besvar