Manh(a)ttan. Viaplay. Stay away!

Her kan informeres, eller debatteres om bøger, film, musik, artikler eller skuespillere.
Besvar
Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Manh(a)ttan. Viaplay. Stay away!

Indlæg af Lassescout » 20. okt 2021, 14:08

Jeg synes udviklingen af atombomben i USA er spændende historie. Det var derfor med glæde jeg så at Viaplay har en serie i to sæsoner som forgår i det set up i Los Alamos.

Spoiler alert!:

Hvis man skal tro på handlingen i serien så var fysikerne i Manhattan projektet travlt optaget af at rivalisere om det bedste design, sabotere hinandens fremskridt, kneppe ved siden af, anmelde hinanden for spionage og dræbe hinandens koner når de opdagede hvem der rigtigt var spion. Hæren var mest optaget af at jagte spioner og de hoppede viljeløst med på enhver anmeldelse de modtog. Kort sagt, hvis det var foregået som beskrevet i serien, havde amerikanerne ikke haft en A-bombe endnu i 2021.

Far er ikke vred, far er skuffet.

Jeg så forleden at der er ved at blive produceret en spillefilm om Oppenheimer. Den bliver mere seværdig, det kan den simpelthen ikke undgå.
Senest rettet af Lassescout 20. okt 2021, 14:17, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Man(h)attan. Viaplay. Stay away!

Indlæg af Bofhenator » 20. okt 2021, 14:12

Hvis man trænger til lidt Oppenheimer så er der lidt her:


youtu.be/v1vXC-vKgKg
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Manh(a)ttan. Viaplay. Stay away!

Indlæg af Kenned » 20. okt 2021, 14:45

Lassescout skrev:
20. okt 2021, 14:08
Jeg synes udviklingen af atombomben i USA er spændende historie. Det var derfor med glæde jeg så at Viaplay har en serie i to sæsoner som forgår i det set up i Los Alamos.

Spoiler alert!:

Hvis man skal tro på handlingen i serien så var fysikerne i Manhattan projektet travlt optaget af at rivalisere om det bedste design, sabotere hinandens fremskridt, kneppe ved siden af, anmelde hinanden for spionage og dræbe hinandens koner når de opdagede hvem der rigtigt var spion. Hæren var mest optaget af at jagte spioner og de hoppede viljeløst med på enhver anmeldelse de modtog. Kort sagt, hvis det var foregået som beskrevet i serien, havde amerikanerne ikke haft en A-bombe endnu i 2021.

Far er ikke vred, far er skuffet.

Jeg så forleden at der er ved at blive produceret en spillefilm om Oppenheimer. Den bliver mere seværdig, det kan den simpelthen ikke undgå.
Hvis jeg forstår dig ret så har de insisteret på at gøre historien mere "spændende" end den var i virkeligheden, og dermed ødelagt det hele?

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4979
Tilmeldt: 6. okt 2006, 19:13
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 494 times
Been thanked: 1139 times

Re: Manh(a)ttan. Viaplay. Stay away!

Indlæg af Lassescout » 20. okt 2021, 16:07

Jeg synes bare de har fokuseret på noget ligegyldigt og overdrevet det ca. X 1.000.

De har da sikkert holdt nogle vilde fester og sovet med den forkerte af og til, de var jo under ekstremt pres. Der foregik også spionage. Men jeg ville elske at se en dramatisering af begivenhederne på linie med "Apollo 13", som fremstillede de tekniske problemer de løb ind i og hvordan de løste dem, samtidig med at dramaet ikke blev alt for overdrevet.

Udviklingen af A-bomben var jo mindst lige så spændende som Apollo programmet, så det kunne sagtens filmatiseres på en seriøs og spændende måde.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Besvar