Er der nogen der har købt/brugt en Dania Onewheel slibemaskine, og har noget godt eller skidt at sige om den? Maskinen ser jo fin ud på deres hjemmeside og youtube-side, men er den så all-round og praktisk som de påstår?
Det skal ikke være en hemmelighed at det faktum den er dansk designet og produceret, tiltaler mig meget. Jeg vil forvente at bruge den til div. skærende værktøjer, knive, bor, og sandsyneligvis en masse diverse småting.
Og er slibehjulets diameter (221mm) en fornuftig størrelse til knive, hvis jeg engang vil forsøge at lave mine egne klinger?
https://inelco-grinding.com/products/on ... ibemaskine
youtu.be/plu1e41VfcU
Erfaring søges vedr. slibemaskine "Dania Onewheel"
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 693 times
- Been thanked: 2505 times
Re: Erfaring søges vedr. slibemaskine "Dania Onewheel"
Når man ser hvor meget bæltet hopper rundt, så kan den måske gå an til knivene på en plæneklipper
Altså, hvis den havde samme pris som en flapdisk til en vinkelsliber. Bemærk fraværet at resultater og der er heller ingen videoer af den i brug.
Nu er den prissat som en svensk designet og produceret Tormek, og den vil jeg altså hellere arbejde med, og dén kan jeg anbefale. Testet i årevis og bliver brugt at professionelle.
Edit: jeg har lige siddet og set alle deres videoer på YouTube, fordi den naturligvis skal have en fair vurdering, og indtrykket er ikke blevet bedre.
Justeringen er blot skruer der klemmer om en tynd, pulverlakeret plade. På en af videoerne kan man allerede se slidtage i overfladen, og glem alt om finjustering.
Udstødningen ligner noget 3D printet, og posen sættes fast med en strips. Det er altså billigt.
Motoren ligner en billig industrimotor fra Hoyer, som kan være udmærkede, til visse formål, bare ikke dette (hint - vibrationer).
Mængden af tilbehør er uimponerende. Prøv at sammenligne med hvad du kan få til Tormek, de sætter standarden.
Det hele ligner en prototype, der aldrig skulle have været på markedet, men forblevet i nogens garage.
Selv en Scheppach kan tilbyde langt mere, samt kompatibilitet med andre mærker, såsom Tormek, på visse af tilbehørstyperne.
Jeg ville ikke forvente, at dette produkt får nogen markedsandele, og derfor vil jeg også frygte for reservedele og forbrugsstoffer fremadrettet.
Hvis der nu var et hypet og stærkt community, der lovpriste den - men det er der øjensynligt ikke...
Det undrer mig også, hvem produktet henvender sig til, for til en pris på 4.000,- plus hvad tilbehøret koster, så findes der meget andet på markedet, men en langt mere alsidig funktionalitet og kvalitet, som er årtier foran.

Altså, hvis den havde samme pris som en flapdisk til en vinkelsliber. Bemærk fraværet at resultater og der er heller ingen videoer af den i brug.
Nu er den prissat som en svensk designet og produceret Tormek, og den vil jeg altså hellere arbejde med, og dén kan jeg anbefale. Testet i årevis og bliver brugt at professionelle.
Edit: jeg har lige siddet og set alle deres videoer på YouTube, fordi den naturligvis skal have en fair vurdering, og indtrykket er ikke blevet bedre.
Justeringen er blot skruer der klemmer om en tynd, pulverlakeret plade. På en af videoerne kan man allerede se slidtage i overfladen, og glem alt om finjustering.
Udstødningen ligner noget 3D printet, og posen sættes fast med en strips. Det er altså billigt.
Motoren ligner en billig industrimotor fra Hoyer, som kan være udmærkede, til visse formål, bare ikke dette (hint - vibrationer).
Mængden af tilbehør er uimponerende. Prøv at sammenligne med hvad du kan få til Tormek, de sætter standarden.
Det hele ligner en prototype, der aldrig skulle have været på markedet, men forblevet i nogens garage.
Selv en Scheppach kan tilbyde langt mere, samt kompatibilitet med andre mærker, såsom Tormek, på visse af tilbehørstyperne.
Jeg ville ikke forvente, at dette produkt får nogen markedsandele, og derfor vil jeg også frygte for reservedele og forbrugsstoffer fremadrettet.
Hvis der nu var et hypet og stærkt community, der lovpriste den - men det er der øjensynligt ikke...
Det undrer mig også, hvem produktet henvender sig til, for til en pris på 4.000,- plus hvad tilbehøret koster, så findes der meget andet på markedet, men en langt mere alsidig funktionalitet og kvalitet, som er årtier foran.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Newbie
- Interesser: jagt våben
- Geografisk sted: Vestjylland
Hej Agaarden
OneWheel er produceret i Fjerritslev, jeg har arbejdet meget med den og har god erfaring med resultaterne. Den kan som du skriver bruges til mange forskellige ting. Også til knive, stemmejern, og daglige ting.
Jeg vil gerne anbefale dig at kontakte Inelco Fjerritslev/ OneWheel direkte, jeg er sikker på du kan få en demonstration i Fjerritslev.
Jeg tror det vil være den bedste måde at bedømme produktet på.
Vh.
Thybo
OneWheel er produceret i Fjerritslev, jeg har arbejdet meget med den og har god erfaring med resultaterne. Den kan som du skriver bruges til mange forskellige ting. Også til knive, stemmejern, og daglige ting.
Jeg vil gerne anbefale dig at kontakte Inelco Fjerritslev/ OneWheel direkte, jeg er sikker på du kan få en demonstration i Fjerritslev.
Vh.
Thybo
-
- Platin Member
Hvad er din relation til produktet?Thybo skrev: ↑14. sep 2023, 10:13Hej Agaarden
Vh.
Thybo
Kan du adressere mine kritikpunkter?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 427 times
- Been thanked: 865 times
Læg mærke til tilmeldelses datoen. personen er formentligt fedtet ind i produktet.C-X skrev: ↑14. sep 2023, 10:39Hvad er din relation til produktet?Thybo skrev: ↑14. sep 2023, 10:13Hej Agaarden
Vh.
Thybo
Kan du adressere mine kritikpunkter?
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
Det var også derfor jeg spurgte som jeg gjorde 

-
- Silver Member
- Interesser: riffelskydning, våbenteknik
- Geografisk sted: Dronningens København
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 14 times
alene graden af kast på kontakthjulet - i "promo" videoen
og "borslibe-dimsen"

og "borslibe-dimsen"

-
- Silver Member
- Interesser: Historisk skydning
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 165 times
Ud fra hvad jeg kender til firmaet der sælger den.
Så satser de nok mest på industrien.
de sælger hovedsaligt slibere til tig elektroder
Og den vil den passe fint til når man er på montage.
Det ser ud til slibebåndet kaster sideværts og betyder ikke det store hvis ellers ikke kaster på kontakt fladen.
Måden den er bygget på minder om maskiner til stenslibning.
Og de sliber nu ganske fint.
Det kunne nu have været lækkert hvis båndene passede dertil.
For så kunne man have fået en del flere forskellige bånd.
Så satser de nok mest på industrien.
de sælger hovedsaligt slibere til tig elektroder
Og den vil den passe fint til når man er på montage.
Det ser ud til slibebåndet kaster sideværts og betyder ikke det store hvis ellers ikke kaster på kontakt fladen.
Måden den er bygget på minder om maskiner til stenslibning.
Og de sliber nu ganske fint.
Det kunne nu have været lækkert hvis båndene passede dertil.
For så kunne man have fået en del flere forskellige bånd.
Jeg er godt tilfreds med en pilsner i snor
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 1663 times
- Been thanked: 1213 times
- Kontakt:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington