TV indslag om knive

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Brugeravatar
Hustler
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. mar 2005, 23:36
Geografisk sted: Odense

TV indslag om knive

Indlæg af Hustler » 18. jan 2008, 21:04

Her kan man f.eks. se en politibetjent forklare at en "djævel" af en butterflykniv simpelthen er "et uhyggeligt våben".

Der gives dog ikke nogen nærmere forklaring på, hvorfor den er så meget farligere end den tilsyneladende noget mere solide dolk han viser lidt før i indslaget. Det må have noget at gøre med, at man med noget øvelse kan folde butterflykniven ud næsten lige så hurtigt som man kan trække dolken...

http://www.fyens.dk/webtv/1?play=731#

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 18. jan 2008, 23:48

Hustler skrev:Her kan man f.eks. se en politibetjent forklare at en "djævel" af en butterflykniv simpelthen er "et uhyggeligt våben".

Der gives dog ikke nogen nærmere forklaring på, hvorfor den er så meget farligere end den tilsyneladende noget mere solide dolk han viser lidt før i indslaget. Det må have noget at gøre med, at man med noget øvelse kan folde butterflykniven ud næsten lige så hurtigt som man kan trække dolken...

http://www.fyens.dk/webtv/1?play=731#
En butterflykniv er en "foldekniv med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af een hånd". Det er et forbudt våben i Danmark. Butterflyknive må ikke indføres og må ikke forhandles.

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Great Dane » 19. jan 2008, 00:07

HePe skrev:
Hustler skrev:Her kan man f.eks. se en politibetjent forklare at en "djævel" af en butterflykniv simpelthen er "et uhyggeligt våben".

Der gives dog ikke nogen nærmere forklaring på, hvorfor den er så meget farligere end den tilsyneladende noget mere solide dolk han viser lidt før i indslaget. Det må have noget at gøre med, at man med noget øvelse kan folde butterflykniven ud næsten lige så hurtigt som man kan trække dolken...

http://www.fyens.dk/webtv/1?play=731#
En butterflykniv er en "foldekniv med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af een hånd". Det er et forbudt våben i Danmark. Butterflyknive må ikke indføres og må ikke forhandles.

HePe, du har vist misset noget her, Hustler spørger til hvorfor den (Butterfly-kniven) er meget farligere end en almindelig dolk.

Og den forklaring ville jeg da selv gerne høre :roll:

(Skal nok stoppe, men jeg følte et behov for endnu engang at lukke lidt galde ud i vores knivforskrækkede samfund :vomit: )
Mvh Great Dane

Brugeravatar
Vigilante
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 521
Tilmeldt: 19. dec 2004, 00:29
Interesser: Genladning, langdistance
Geografisk sted: Odense
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 36 times
Been thanked: 23 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Vigilante » 19. jan 2008, 00:18

Synd, at han ikke også viste en af de der kastestjerner, der " simpelthen går lige igennem alt ! "..........sådan som man fik det indprentet i folkeskolen ;-)

Man skulle tro, at visse politigutter og ekstrabladets journalister havde taget samme kursus i drabelig våbenteknik.
"There are rules, goddamnit!" (Walter, The Big Lebowski)

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 19. jan 2008, 01:14

Great Dane skrev:
HePe skrev:
Hustler skrev:Her kan man f.eks. se en politibetjent forklare at en "djævel" af en butterflykniv simpelthen er "et uhyggeligt våben".

Der gives dog ikke nogen nærmere forklaring på, hvorfor den er så meget farligere end den tilsyneladende noget mere solide dolk han viser lidt før i indslaget. Det må have noget at gøre med, at man med noget øvelse kan folde butterflykniven ud næsten lige så hurtigt som man kan trække dolken...

http://www.fyens.dk/webtv/1?play=731#
En butterflykniv er en "foldekniv med todelt skæfte, hvis klinge kan foldes ud ved brug af een hånd". Det er et forbudt våben i Danmark. Butterflyknive må ikke indføres og må ikke forhandles.
HePe, du har vist misset noget her, Hustler spørger til hvorfor den (Butterfly-kniven) er meget farligere end en almindelig dolk.

Og den forklaring ville jeg da selv gerne høre :roll:

(Skal nok stoppe, men jeg følte et behov for endnu engang at lukke lidt galde ud i vores knivforskrækkede samfund :vomit: )
Det "farlige" ved butterflyknive er vel netop dét, at det er en "skjult kniv", som hurtigt kan foldes ud med een hånd og bruges som våben. "Farligheden" ved butterflyknive er almindelig kendt, idet de ofte er brugt til vold og drab.

De sidste dage har medierne skrevet om, at knivvolden ikke kun er et dansk fænomen, men et stort problem i de fleste europæiske lande/storbyer. Så det er ikke kun i Danmark, at "samfundet" er "knivforskrækket" og nu ønsker knivvolden stoppet. Hvis jeg skulle brække mig over noget, så er det ikke dét at landets borgere ønsker knivvolden stoppet, men dét at der findes noget afskum, der går med kniv for at bruge dem mod mennesker.

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: TV indslag om knive

Indlæg af kt8 » 19. jan 2008, 01:51

Og dem der tror at et knivforbud vil stoppe knivstikkeri, er SLEMT naive.

Hvis man har psyken til at stikke andre ned, er man sikkert også ligeglad med et latterligt forbud. :puke:
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 19. jan 2008, 08:09

kt8 skrev:Og dem der tror at et knivforbud vil stoppe knivstikkeri, er SLEMT naive.
Enig!.. Det gør det ikke alene, men forbud mod bestemte knive (som vi har det i Danmark) kan være en hjælp til at begrænse vold og drab med disse våben.. Men ellers går jeg ind for mere politi på gaderne - især i nattelivet (det venter vi på endnu..) - mere overvågning med kamera på centrale steder (det venter vi på endnu..), mere våbenkontrol hos indrejsende i lufthavne, havne og ved landets grænser (det venter vi på endnu..), og knaldhård straf til volds- og drabsmænd, gerne uden mulighed for prøveløsladelse (også det venter vi på endnu..)

Brugeravatar
Great Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2288
Tilmeldt: 27. mar 2004, 08:28
Interesser: Skydejern generelt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 274 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Great Dane » 19. jan 2008, 09:10

Undskyld mig engang, men en butterfly er ikke en skid farligere end en jernstang eller baseballbat som også ofte bruges ved vold. Igen mener jeg at man dæmoniserer visse ting, i dette tilfælde fordi klingen kan skjules. En kort og lovlig dolk med i en skede med bælteklips, kan da også skjules. Det er ikke kniven men besidderen i burde koncentrere jer om.

Jeg mener ikke at danske politikere, politi og lovgivning endnu har evnet at gå efter de enkelte fjolser der ikke kan styre sig, denne ufattelige dumhed skal så bruges for de almindelige menesker ved at sige - Se vi gør noget ::-;<

Det mener jeg at der skal til.

Stop kriminalisering af almindelige borgere.

Hæv straffen for vold til noget der minder om en kinesisk straffelejr.

Tving de unge til undervisning i lidt 'ældre værdier', så at de lærer at når manden lægger sig, så stopper legen.



Jeg er ikke online før sent i morgen, så skriv endeligt en masse ;-)
Mvh Great Dane

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 19. jan 2008, 09:29

Great Dane skrev:Undskyld mig engang, men en butterfly er ikke en skid farligere end en jernstang eller baseballbat som også ofte bruges ved vold.
Ikke enig!.. butterflyknive er betydelig farligere!
Great Dane skrev:Hæv straffen for vold til noget der minder om en kinesisk straffelejr.
Enig!.. hvis "kinesisk straffelejr" er knaldhård straf!
Great Dane skrev:Tving de unge til undervisning i lidt 'ældre værdier', så at de lærer at når manden lægger sig, så stopper legen.
Ikke enig!.. hvis det betyder, hvad det kan betyde!

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Refraktorius » 19. jan 2008, 21:55

HePe skrev:Hvis jeg skulle brække mig over noget, så er det ikke dét at landets borgere ønsker knivvolden stoppet, men dét at der findes noget afskum, der går med kniv for at bruge dem mod mennesker.
Jeps, det er ligesom kernen i problemet.
:razz:

En butterfly og en springkniv er trods alt kun en "hurtig foldekniv", der er lidt nemmere at bære/skjule end en fastklinget kniv.
Politisk har man besluttet, at det er væmmeligt at kunne trække en foldekniv med en hånd, og så blev det forbudt. Den primære årsag var nok, at den type var voldsomt populære hos "visse grupper", og så forbød man dem generelt, i stedet for at gå efter forbryderne.
:razz:

Kasteknive, kasteøkser og -stjerner fik turen i samme omgang, selvom jeg ikke har set en eneste forbrydelse beskrevet med dem (men de ser vildt farlige ud på film!).
At der skal trænes som en åndssvag med de to første, og den reelle effekt af den tredie er begrænset, det skal man ikke lade sig forstyrre af (for de ser altså vildt farlige ud på film!)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
SKB500
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 638
Tilmeldt: 25. okt 2004, 02:01
Geografisk sted: Jylland.
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af SKB500 » 20. jan 2008, 00:35

Jeg ville nu foretrække en eller anden lovlig form for bevæbning med selvforsvar for øje, istedet for en statsgaranti for at alle danskere er ubevæbnet, jeg er ikke helt ung længere, ej heller i topform, jeg ville bestemt ikke kunne klare mig ved et eventuelt overfald, men hva under den sidste besættelse blev danskerne også afvæbnet og bedt om at forholde sig roligt og samarbejde :vomit:
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing." Einstein.

Brugeravatar
Hustler
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 82
Tilmeldt: 17. mar 2005, 23:36
Geografisk sted: Odense

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Hustler » 20. jan 2008, 01:37

Jeps, nogle knive er mere farlige end andre. Køkkenknive er åbenbart de værste...

To ud af tre knivdrab sker med en køkkenkniv.
Kun et ud af fem knivdrab sker med lommekniv, dolk, folde- eller springkniv.

I halvdelen af alle knivdrab er gerningsmand og offer i familie.
Kun i et ud af syv knivdrab kender gerningsmanden og offeret ikke hinanden i forvejen.

http://avisen.dk/koekkenkniven-slaar-fl ... 00108.aspx

Brugeravatar
Frank P
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 646
Tilmeldt: 3. nov 2006, 12:03
Geografisk sted: København
Has thanked: 37 times
Been thanked: 70 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Frank P » 20. jan 2008, 09:22

AK47 skrev:Jeg ville nu foretrække en eller anden lovlig form for bevæbning med selvforsvar for øje, istedet for en statsgaranti for at alle danskere er ubevæbnet, jeg er ikke helt ung længere, ej heller i topform, jeg ville bestemt ikke kunne klare mig ved et eventuelt overfald, men hva under den sidste besættelse blev danskerne også afvæbnet og bedt om at forholde sig roligt og samarbejde :vomit:

Great posting, lov eller ikke lov - mine børn skal ikke blive faderløse pga. en psykopat, ej heller skal min bevægefrihed indskrænkes. Alt andet er utopi !
Frihed er lig med menneskelig autenticitet

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Re: TV indslag om knive

Indlæg af kt8 » 22. jan 2008, 01:36

Politisk har man besluttet, at det er væmmeligt at kunne trække en foldekniv med en hånd
<=> Jeg synes det er væmmeligt at bruge en lommekniv uden lås, kan nogen fortælle mig hvorfor vi ikke må bruge kvalitetsknive i DK mere, men er henvist til en plastic schweiserkniv i bøsserød farve istedet?..ja..jeg kender selv svaret, politikerne synes at det var væmmeligt at man kan låse klingen :vomit:


Kan en mand med kun 1 hånd få tilladelse til en enhåndsbetjent lommekniv :mrgreen:
"This is my BOOMSTICK"

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 22. jan 2008, 06:59

kt8 skrev:Jeg synes det er væmmeligt at bruge en lommekniv uden lås, kan nogen fortælle mig hvorfor vi ikke må bruge kvalitetsknive i DK mere, men er henvist til en plastic schweiserkniv i bøsserød farve istedet?..ja..jeg kender selv svaret, politikerne synes at det var væmmeligt at man kan låse klingen :vomit:
Nu er det jo heller ikke forbudt at bruge en lommekniv med låsbar klinge i Danmark.. ;-)
kt8 skrev:Kan en mand med kun 1 hånd få tilladelse til en enhåndsbetjent lommekniv :mrgreen:
Ja - hvis vedkommende kan redegøre for, at han har brug for den.. ;-)

Brugeravatar
P.K.Hansen
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 856
Tilmeldt: 8. sep 2005, 14:23
Interesser: Luftvåben, blankvåben.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 20 times
Been thanked: 64 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af P.K.Hansen » 22. jan 2008, 08:56

Jeg talte for nogle år siden med en arbejder fra et krisecenter. Hun fortalte at i næsten 100% af de tilfælde hvor manden overfaldt konen med en kniv, var det en køkkenkniv med bølgeskær. De ser også farlige ud når man kommer tæt på - de skal vel også forbydes :???:
Ikke nattelivs relateret, men en sådan kniv kan købes i ethvert supermarked for 10,- og kan man ikke finde andet til at gemme under jakken, bliver det sikkert det næste.

Brugeravatar
Ansoknives
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 24. feb 2005, 18:43
Interesser: Knivmageri, pistolskydning, ja
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Farre, østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Ansoknives » 22. jan 2008, 11:29

HePe skrev:"Farligheden" ved butterflyknive er almindelig kendt, idet de ofte er brugt til vold og drab.
hvad er dit belæg for at komme med sådan en udtalelse....?
Jens Ansø

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 22. jan 2008, 11:47

Ansoknives skrev:
HePe skrev:"Farligheden" ved butterflyknive er almindelig kendt, idet de ofte er brugt til vold og drab.
hvad er dit belæg for at komme med sådan en udtalelse....?
Hvis du er i tvivl om rigtigheden i det jeg skriver, kan du f.eks. prøve at søge på Google.. Butterflyknive er ofte brugt til vold og drab, verden over.. og er derfor et forbudt våben i mange lande, bl.a. i Danmark.

Se også:
http://da.wikipedia.org/wiki/Balisong" target="_blank

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21710
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 463 times
Been thanked: 2367 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Refraktorius » 22. jan 2008, 12:21

Men det gør vel ikke en balisong "farligere" end andre knive?

At den foretrækkes af ”uheldige” elementer er mere et udtryk for mode, end et udtryk for de skader den laver på målet.

En fastklinget kniv med et langt, stift og velslebet blad, dertil et håndtag der er optimeret til ikke at glide i hånden, gerne med en fortykkelse ud mod klingen, så hånden ikke kan glide ud på æggen. Fortykkelsen vil også give et godt greb ved stik med kniven.
Hvis man vil optimere til hug, bør klingen være bred og tung, til stik bør den være smal og stiv.

Den ypperste optimering af disse egenskaber, har vi alle sammen i vore køkkener. Køkkenknivene er sjovt nok også de knive, der bruges mest til skarp vold herhjemme (og nok også i resten af verden. Nogle steder hedder køkkenkniven så ”machete” i stedet, men brug/misbrug er den samm).

At man har forbudt de forskellige enhåndsbetjente knive, hviler i min optik alene på, at man ønskede at afvæbne/straffe visse grupper.

På nær når vi taler muligheden for at bære diskret og fylde mindre, vil en fastklinget kniv til enhver tid være et ”bedre” valg end en foldekniv, uanset hvilken måde den foldekniv får foldet bladet ud på.


Hvis jeg var JM ville det være et helt andet kriterium for knivlovgivning:

Under 18: Kun korte foldeknive (undtaget ”anerkendelsesværdige” som i dag)
Over 18: Bær hvad du vil, så længe du er ustraffet. Er du straffet, er du automatisk fradømt retten til at bære nogen former for skarpe genstande, undtagen til de anerkendelsesværdige formål vi har i dag, så længe der står noget på straffeattesten.
Overtrædelse giver ubetinget frihedsstraf.

Er du beruset/påvirket takseres bæring af ethvert form for våben udenfor egen bopæl, efter de regler man tildeler straffe efter, hvis man har samme beruselse i et motorkøretøj.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14340
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Lycon » 22. jan 2008, 13:14

Refraktorius skrev:Under 18: Kun korte foldeknive (undtaget ”anerkendelsesværdige” som i dag)
Over 18: Bær hvad du vil, så længe du er ustraffet. Er du straffet, er du automatisk fradømt retten til at bære nogen former for skarpe genstande, undtagen til de anerkendelsesværdige formål vi har i dag, så længe der står noget på straffeattesten.
Overtrædelse giver ubetinget frihedsstraf.

Er du beruset/påvirket takseres bæring af ethvert form for våben udenfor egen bopæl, efter de regler man tildeler straffe efter, hvis man har samme beruselse i et motorkøretøj.
Du har hermed min stemme hvis du stiller op :razz:
:;_()
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 22. jan 2008, 13:31

Refraktorius skrev:Men det gør vel ikke en balisong "farligere" end andre knive?

At den foretrækkes af ”uheldige” elementer er mere et udtryk for mode, end et udtryk for de skader den laver på målet.

At man har forbudt de forskellige enhåndsbetjente knive, hviler i min optik alene på, at man ønskede at afvæbne/straffe visse grupper.

På nær når vi taler muligheden for at bære diskret og fylde mindre, vil en fastklinget kniv til enhver tid være et ”bedre” valg end en foldekniv, uanset hvilken måde den foldekniv får foldet bladet ud på.
Ovenstående er nok essensen i det hele. Som jeg ser det, er det simpelthen et generelt ønske om at forbyde knive, som er udformet til action, vold og drab. Disse knive tjener ikke andre formål. Og samfundet er bedre uden.

Jeg er ikke i tvivl om, at knive der kan bæres "diskret" eller "skjult" og ikke ser ud til at være en kniv, er betydelig farligere end f.eks. en almindelig køkkenkniv, hvor der ikke er tvivl om, hvad du står overfor i en trusselssituation.. At de så måske kun bruges af visse uheldige elementer, er en anden snak. De er stadig "farligere" end andre knive.

Brugeravatar
Ansoknives
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 24. feb 2005, 18:43
Interesser: Knivmageri, pistolskydning, ja
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Farre, østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Ansoknives » 22. jan 2008, 16:06

HePe skrev: Hvis du er i tvivl om rigtigheden i det jeg skriver, kan du f.eks. prøve at søge på Google.. Butterflyknive er ofte brugt til vold og drab, verden over.. og er derfor et forbudt våben i mange lande, bl.a. i Danmark.
Det er noget fis....det findes intet der viser at disse former for knive anvendes mere end andre....de har derimod et blakket rygte pga af film mv....en butterflykniv er i de flestes hænder langsommelig at få åbnet i forhold til almindelige foldeknive..... de er skræmmende på samme måde som en pumpgun...de laver en masse larm når de gøres klar til brug...men i sidste ende er de lige så lidt farlige som enhver anden kniv. Hvis du har facts at underbygge med hører jeg dem gerne.
HePe skrev:Som jeg ser det, er det simpelthen et generelt ønske om at forbyde knive, som er udformet til action, vold og drab. Disse knive tjener ikke andre formål. Og samfundet er bedre uden.
En butterfly kniv kan nu ellers være særdeles anvendbar og må betegnes at være en af de mest sikre "foldeknive" der findes....det er simpelthen ikke muligt at klingen folder sammen under brug, hvilket en "almindelig" foldekniv, i princippet, kan gøre ved overbelastning af konstruktionen. Enhånds betjente knive er særdeles praktiske som værktøj....ofte har man kun én hånd fri når noget skal skæres.....
Senest rettet af Ansoknives 22. jan 2008, 16:21, rettet i alt 1 gang.
Jens Ansø

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14340
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Lycon » 22. jan 2008, 16:17

Ansoknives skrev:
HePe skrev: Hvis du er i tvivl om rigtigheden i det jeg skriver, kan du f.eks. prøve at søge på Google.. Butterflyknive er ofte brugt til vold og drab, verden over.. og er derfor et forbudt våben i mange lande, bl.a. i Danmark.
Det er noget fis....det findes intet der viser at disse former for knive anvendes mere end andre....de har derimod et blakket rygte pga af film mv....en butterflykniv er i de flestes hænder langsommelig at få åbnet i forhold til almindelige foldeknive..... de er skræmmende på samme måde som en pumpgun...de laver en masse larm når de gøres klar til brug...men i sidste ende er de lige så lidt farlige som enhver anden kniv. Hvis du har facts at underbygge med hører jeg dem gerne.
Jeg giver dig helt ret, det er sagen i en nødeskal.
Hvem husker forøvrigt ikke scenen i Streets of Fire hvor en bad guy forsøger at virke intimiderende over for Michael Paré med en Butterfly kniv. <=>
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2355
Tilmeldt: 13. feb 2004, 11:09
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 60 times
Been thanked: 86 times

Re: TV indslag om knive

Indlæg af HePe » 22. jan 2008, 16:22

Ansoknives skrev:
HePe skrev: Hvis du er i tvivl om rigtigheden i det jeg skriver, kan du f.eks. prøve at søge på Google.. Butterflyknive er ofte brugt til vold og drab, verden over.. og er derfor et forbudt våben i mange lande, bl.a. i Danmark.
Det er noget fis....det findes intet der viser at disse former for knive anvendes mere end andre....
Fis eller ikke fis.. Butterflyknive er forbudt i Danmark. Og grunden kan man så tænke sig til, som man har lyst.. ;-)

Brugeravatar
Ansoknives
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 210
Tilmeldt: 24. feb 2005, 18:43
Interesser: Knivmageri, pistolskydning, ja
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Farre, østjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

Re: TV indslag om knive

Indlæg af Ansoknives » 22. jan 2008, 16:25

HePe skrev:
Ansoknives skrev:
HePe skrev: Hvis du er i tvivl om rigtigheden i det jeg skriver, kan du f.eks. prøve at søge på Google.. Butterflyknive er ofte brugt til vold og drab, verden over.. og er derfor et forbudt våben i mange lande, bl.a. i Danmark.
Det er noget fis....det findes intet der viser at disse former for knive anvendes mere end andre....
Fis eller ikke fis.. Butterflyknive er forbudt i Danmark. Og grunden kan du jo så tænke dig til, som du har lyst.. ;-)
jeg kan sagtens regne grunden ud......ubegrundede påstande er et rimmelig godt bud....

et godt eksempel er Steyer AUG der blev forbudt i USA kort efter den blev anvendt i Die Hard filmen af en "terrorist"....uha...de er farlige....forbyd lortet....
Jens Ansø

Besvar