Skal selv til at smede en kniv

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Karsten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 164
Tilmeldt: 10. jan 2005, 20:39
Interesser: Knive
Geografisk sted: Viborg

Skal selv til at smede en kniv

Indlæg af Karsten » 25. feb 2005, 20:50

Jeg skal snaret til at smede en kniv og ville høre om der var nogle som kunne give mig nogle gode råd >>_: jeg har en armbolt lavet af et stykke togskinde og en sideblæst esse (får snaret en blæser) Så jeg mangler bare en masse viden som jeg nok skal få af at prøve mig frem, men hvis der er nogle som ligger inde med et par guldkorn så må I da godt komme frem med dem <-: Jeg har lavet en kniv som jeg har slået ud af et stykke fjederstål som jeg ikke har varmet op, men nu vil jeg prøve at smede en kniv. (Skal nok prøve at få et billede af den her ind)
NO trespassing. Violators will be shot, survivers will be shot again...

Brugeravatar
Karsten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 164
Tilmeldt: 10. jan 2005, 20:39
Interesser: Knive
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Karsten » 8. mar 2005, 20:44

Er kommet over et problem :???: og det er jeg kan ikke tysk >>_: jeg er blevet indehaver af en blæser men jeg kan ikke tyde det der står på den om hvordan strømen skal sluttes til :,.>(/ har et billede af det her. det er lidt uskabt men er det ikke kun de to billeder der skal bruges?? bp mig hvs i vil have et beder billede af den
NO trespassing. Violators will be shot, survivers will be shot again...

Brugeravatar
Andreas E.
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 428
Tilmeldt: 4. jun 2004, 23:21
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontakt:

Indlæg af Andreas E. » 8. mar 2005, 22:25

Hej Karsten!

De guldkorn du skal bruge til smedning af en knivklinge, står i Jàkup Heinesens bog Knivbogen.
Lån den på biblioteket eller køb den: http://www.thegoodstuffshop.dk

Det er en GOD bog!

Brugeravatar
Karsten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 164
Tilmeldt: 10. jan 2005, 20:39
Interesser: Knive
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Karsten » 9. mar 2005, 16:32

Andreas E. skrev:Hej Karsten!

De guldkorn du skal bruge til smedning af en knivklinge, står i Jàkup Heinesens bog Knivbogen.
Lån den på biblioteket eller køb den: http://www.thegoodstuffshop.dk

Det er en GOD bog!

tak for det, må ind på bibloteket imorgen og få den hjem :D

min blæser er sku gået kaput så skal have mig en anden så i må sige til hvis i sider inde med en blæser eller støvsuger som kan sættes til at blæse(i skal helst bo i jyllland)
NO trespassing. Violators will be shot, survivers will be shot again...

Brugeravatar
Brion
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14. dec 2004, 22:49
Geografisk sted: Vestsjælland.
Been thanked: 1 time

Blæser !!

Indlæg af Brion » 22. apr 2005, 12:32

Jeg har på min esse monteret blæseren fra et gammelt oliefyr og det virker fint :D Vil lige tilføje et par fif : find et stykke godt stål evt. 50*50*100 og firkantet varm det op og brug det til at forvarme ambolten med da den så ikke "suger" varmen ud af det stål du forarbejder lige så hurtigt, smed gerne i halvmørke (lettere at se farverne), Stenkul er ikke sunde at inhalere, derfor sørg for god ventilation eller brug trækul :eek:
men ellers held og lykke med smedningen. ;-)
You can play with a gun or a knife. But if you are playing with my friends, you are playing with your life !!!

Brugeravatar
Karsten
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 164
Tilmeldt: 10. jan 2005, 20:39
Interesser: Knive
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Karsten » 22. apr 2005, 15:56

Hej brion

Jeg har fået min esse op og køre og er i fuld gang med at øve mig :mrgreen: øvelse gøre jo mester ;-) Jeg kunne ikke finde et sted i skygge at smede :,.>(/ men mon ikke det går :???: Jeg bruger selv trækul og det virker findt :) Angående det med armbolten så vil jeg prøve det. jeg bruger selv et stykke togskinde.

Hilsen karsten
NO trespassing. Violators will be shot, survivers will be shot again...

Besvar