Når nu vi ikke må gå med kniv..........

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Når nu vi ikke må gå med kniv..........

Indlæg af bshansen » 28. feb 2005, 12:25

Når nu loven er som den er og mange af os har lige fra våbentilladelser til jobbet hvilende på en ren straffeattest, hvad gør I andre så?
Jeg er blevet yderst forsigtig med hvad jeg slæber rundt, også selv om jeg aldrig er på diskotek, ekstremt sjældent på værtshus og næsten lige så sjældent i en større by!
Faktisk er min EDC (EveryDayCarry) gået fra *BIIIP* til kun at være en lille og helt lovlig Victorinox!
Jeg har til tider min Benchmade Rescue Hook med, men ærligt talt er jeg i tvivl om onkel blå vil betegne den som en kniv, et våben eller noget andet jeg ikke må bære på offentligt steder! :roll:
Og så er det jo man kan glædes over vore bekymrede politikere der er så betænksomme at de vil beskytte os mod os selv! ::--;<
bshansen

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 28. feb 2005, 12:35

Ja det sørgeligt! Man kan ikke engang få lov, til at gå med en almindelig lille lommekniv på et par centimeter. Det er svært at finde en anstændig lommekniv, der ikke er enhåndsbetjent.

Selv er jeg endt med en leatherman Juice cs4, som jeg bruger til dagligt (dog ikke når jeg skal "i byen").

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14343
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1745 times
Been thanked: 1272 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 28. feb 2005, 12:48

Scout skrev:Ja det sørgeligt! Man kan ikke engang få lov, til at gå med en almindelig lille lommekniv på et par centimeter. Det er svært at finde en anstændig lommekniv, der ikke er enhåndsbetjent.
Ja og hvor klingen ikke kan låses!

Lycon :evil:
Senest rettet af Lycon 28. feb 2005, 13:18, rettet i alt 1 gang.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 28. feb 2005, 12:58

Jeg er stort set endt ved de små Victorinox foreløbig. Den eneste "seriøse" ikke-låsbare folder under 7 cm. jeg har fundet er Lone Wolf City Knife (kan fås how http://www.toolshop.de)
Selv en almindelige sk... Lövenmesser er sgu ulovlig! Det er rystende!
bshansen

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 28. feb 2005, 13:23

Ja, glemte at tilføje "uden lås."

Toolshop rykker: jeg har handlet med dem før, de er flinke og til at snakke med. Mit sidste køb i forretningen, var en Puma Ekspedition....den er søøøød!
Senest rettet af Scout 28. feb 2005, 16:12, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 28. feb 2005, 14:28

Jeps, Toolshop er goe! Også til div. lommelygter og multitools!

Hvad tror I ordensmagten vil sige til sådan en Benchmade Rescue Hook:
Billede
Den har ikke nogen spids, ingen decideret klinge, ikke noget greb og an vel dårligt kaldes en kniv?!
Den er rent faktisk utrolig anvendelig og praktisk i det daglige - og fungerer endda som oplukker! :mrgreen:
bshansen

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 28. feb 2005, 16:13

jamen hvad skulle de sige til den gode gamle Rescue Hook...andet end at den da er god til at skære sikkerhedsseler over med?!

Brugeravatar
Andreas E.
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 430
Tilmeldt: 4. jun 2004, 23:21
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 6 times
Been thanked: 13 times
Kontakt:

Indlæg af Andreas E. » 28. feb 2005, 16:43

nææ, det er noget skidt med den våbenlovgivning, fordi nogle københavnske gutter går og stikker hinanden ned, men vi må jo nok lære at leve med det.
Jeg har selv lige købt en Leatherman juice Cs4, som er glimrende til hverdagens brug, når man nu ikke må have sin håndlavede kniv med.
Jeg tror i øvrigt ikke at ordensmagten ta'r det så vanvittig højtideligt om man bærer kniv i mindre byer.
Har en ven som arbejder på vikingeskibmuseet her i Roskilde som jeg har lavet kniv til, og den går han da med hver eneste dag også uden for arbejdstiden:)

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 28. feb 2005, 17:08

Har selv overvejet en Leatherman Juice, men jeg var ikke helt sikker på at klingen var under 7 cm! Fint stykke grej, i øvrigt!
bshansen

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Indlæg af Scout » 28. feb 2005, 17:37

Jeg har i hvert fald været meget glad for alle de Leatherman (Leathermen??) produkter, jeg har ejet.

Desværre "forsvandt" min originale PST i en lufthavn. Den blev konfiskeret i min bagage (ej carry on) og sendt i en hvid såkaldt "sikkerhedsboks" til min destination.

Den var selvfølgelig væk, da jeg skulle hente bagage og sikkerhedsboks.

Surt, da jeg havde fået den af en kammerat i USA og havde haft den i årevis.
Senest rettet af Scout 28. feb 2005, 18:15, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 28. feb 2005, 17:44

Min eneste Leatherman er en Micra, men jeg er vildt imponeret over hvor meget mishandling den har tålt! Jeg har haft den siden '98 og den er bestemt ikke blevet skånet!
Surt med din PST! Jeg måtte engang smide min gamle Puma Four Star folder i sådan en boks og jeg var sikker på jeg aldrig ville se den igen! Men den lå utroligt nok på transportbåndet i Karup!
bshansen

Brugeravatar
Gunnut
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6876
Tilmeldt: 10. apr 2004, 18:40
Interesser: Genladning, jagt
Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
Been thanked: 33 times

Indlæg af Gunnut » 28. feb 2005, 18:29

bshansen skrev:Hvad tror I ordensmagten vil sige til sådan en Benchmade Rescue Hook: Den har ikke nogen spids, ingen decideret klinge, ikke noget greb og an vel dårligt kaldes en kniv?!
Den er rent faktisk utrolig anvendelig og praktisk i det daglige - og fungerer endda som oplukker! :mrgreen:
De vil vel sige det minder om et knojern. Når et baseballbat kan kaldes et våben, så kan din "fætter" også. Det baseballbat jeg har til at stå ved døren, står sammen med en baseball og en baseballhandske. Sammenholdt med jeg, som ung (et andet sted i verden) spillede baseball regner jeg med den holder i retten, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis ??????
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill

PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 28. feb 2005, 18:36

De vil vel sige det minder om et knojern. Når et baseballbat kan kaldes et våben, så kan din "fætter" også. Det baseballbat jeg har til at stå ved døren, står sammen med en baseball og en baseballhandske. Sammenholdt med jeg, som ung (et andet sted i verden) spillede baseball regner jeg med den holder i retten, men jeg vil ikke blive overrasket, hvis ??????
Det ville nemlig slet ikke komme bag på mig hvis de kom frem til det nok er en form for knojern!
Go' ide med dit baseballbat! Jeg mener også at kunne huske de gæve gutter i etaten bliver meget lidt begejstrede over et baseballbat u/tilbehør![/quote]
bshansen

byf43
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. aug 2004, 13:51
Interesser: WWII
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af byf43 » 1. mar 2005, 15:49

Hør nu her, vores knivforbud er en rigtig god lov.

Før gik de gæve københavnske gutter rundt og dolkede hinanden med knive. Det gør de ikke nu. Godt nok sked de højt og flot på forbuddet mod at dolke hinanden, men reglen om, at man ikke må gå med kniv den vil de gerne overholde.

Nu har vi så bare det problem, at lillemor skal have transporttilladelse til at hente en køkkenkniv hjem fra Brugsen.

Lovgiverne forstår virkelig at levere et rigtigt lækkert og gennemtænkt kvalitetsarbejde til os heldige borgere.

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 1. mar 2005, 18:44

Heh! Man kan jo argumentere som EkstraBladet gjorde på et tidspunkt; "Dødsensfarlige og modbydelige dræberknive forhandles frit i Tyskland!" Stort forsidebillede af en jammerlig kinesisk CRKT M-16 rip-off og en ligeså ynkelig (sikkert også kinesisk!) BM AFCK rip-off købt lige på den anden side af grænsen!
Yes sir! Sådan en dødsensfarlig, modbydelig dræberkniv med 8,5 cm. klinge er helt sikkert også værre at blive angrebet med end en dårlig pakistansk undskyldning for en kokkekniv med en klinge på 16 cm! No doubt about it!
Men, men, men.....vi er jo allesammen meget mere sikre nu, hvor enhver wannabe gangbanger er rædselsslagen for at blive taget med en lille lommekniv og derfor har skiftet den ud med en skarpsleben 15 cm. skruetrækker til en 10'er fra Harald Nyborg!
Tak og lov for vore visionære og vise politikere der gang på gang viser at de kun tænker på befolkningens bedste - og måske lidt på at blive genvalgt af alle dem der tror at forbud hjælper! Tak ER kun et fattigt ord! :mrgreen:
bshansen

Besvar