Industri stål til knive

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Industri stål til knive

Indlæg af CatmanDK » 24. maj 2005, 23:10

Nu er min blank våben tilladelse så godt som i hus (han låget han ville sende den d.25/5, og i den forbinelse har jeg selvfølig været helt oppe i scrap-stål-conteneren der er på mit arbejde og finde en lækker "kniv" som har siddet på en hmmm tror det var 90KW motor, som bliver brugt i en beholder til at forsnitte "lidt" i det man hælder i den.

Selve kniven består at en mitter seksion som har siddet på en Ø85 aksel, ud fra hver side af midten (180grader over for hianden) kommer 2 stk. knive ud som har et skær på ca. 25cm hver., hver skær har 3 knæk så de har lidt form at en krumsabel.(tykkelsen ved basen (akslen er ca. 8mm og 6mm længre ude)
(Sidder på arbejdet lige nu så jeg kan ikke oploade billeder :,.>(/ )
Der er skrevet 2 steder på kniven.
Det ene sted er der en trækant som står som en pyramide hvorefter der er skrevet 300
Det andet sted står der "G" efterfuldt af en trækant som som står på hovdet ( en pyra. på hovdet) men en vandret gående streg gemmen trækanten, efterfuldt med bokstaverne "SL", midt over trækanten som står på hovdet står der et "W"
Nogle der har en ide' om stålet kan bruges til at lave en kniv af ? eneste anden hjælp jeg kan give er at den er pi**e skarp og den ikke bliver skiftet så tit (de bliver sendt til slibning), hvis man ikke passer på kan man hurtig komme til at bruge ½ til en hel meter plaster ::-;<

Any way nogle der har en ide om hvilken stål jeg snakker om ? og om det kan bruges ?

Mvh.
CutmanDK <-:
Only kill what you eat...

Woodchuck
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 8. nov 2005, 11:12
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlæg af Woodchuck » 8. nov 2005, 16:08

Det er muligt at det er 5160. Det er hvertfald den stål man bruger til biler og jernbaneskinner. :)

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 8. nov 2005, 16:37

I princippet kan ALT jern/stål bruges til knive

De kan også gøres rimeligt skarpe, men det afhænger af hvilke kriterier du skal bruge den under.

Er det kun til at skære med? Ja så er det stort set ligegyldigt hvad for stål du bruger, det kan sagtens gøres skarpt.

Skal du bruge den til at skære dæk op med, vride forsædet ud af en Ford Taunus med den, smadre bagruder på naboens BMW eller lignende - bør det være noget legeret stål med andre kvaliteter end standard knive.


Men ja, i princippet kan du godt tage skæret af den maskine og lave den til en rigtig god kniv.
I visse tilfælde, skal du bare være opmærksom på at det materiale du vælger, kan være frygteligt omstændigt at arbejde i.

Noget kan du næsten skære i med læbepomade og andre skal der 57 plasma-brændere til.
Har selv arbejdet med materialer så hårde, at roterende/skærende maskiner sjældent havde den store effekt - det skulle plasmaskæres og dernæst poleres.


Men gå endelig i gang med det skær fra maskinen, jeg er sikker på at det bliver en rigtig god, slidstærk kniv som aldrig mister skæret uanset om du hugger mursten over eller parterer Bambi'er.

Spørgsmålet er bare, om det er arbejdet værd.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Besvar