Cold Steel Inc. kniv

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Cold Steel Inc. kniv

Indlæg af CatmanDK » 6. aug 2005, 19:28

Jeg så en kniv i en forretning som stod til ca. 1800 Kr., der stod "Cold Steel Inc." på den og den ligende denne ( http://www.theporcupine.dk/F1_ost5.jpg ) ret meget, er det dyrt/billigt ? er den noget værd ? den så super nice ud ... :D

Jeg syndes bare prisen var i overkanten....

Mvh.
CatmanDK
Vedhæftede filer
IMG_1086a.JPG
IMG_1086a.JPG (16.25 KiB) Vist 11763 gange
Only kill what you eat...

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 6. aug 2005, 19:38

Så kunne jeg måske lige spørge om 500Kr. for en Italiansk FOX Maniago 577N er ok ..... det er en foldekniv med ca. 11 cm blad.

Mvh.
CatmanDK :???:
Only kill what you eat...

Brugeravatar
kt8
Banned
Banned
Indlæg: 670
Tilmeldt: 16. maj 2005, 19:09
Geografisk sted: NordJylland

Indlæg af kt8 » 6. aug 2005, 19:41

cold steel laver nogle rigtig fede og dyre knive, har selv en enkelt.
Jeg har set en video hvor deres tantokniv bliver hugget igennem en bildør og bagefter kan den stadig bruges som barberkniv.

Normag
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 433
Tilmeldt: 4. aug 2005, 15:14
Interesser: ----
Geografisk sted: ----

Indlæg af Normag » 6. aug 2005, 22:23

Hej CatmanDK,

1800,- for en Cold Steel :shock:

Er det normalprisen ??

Og ja, det er totalt fede knive :D
Senest rettet af Normag 8. nov 2005, 20:36, rettet i alt 1 gang.
Medl. af DJ.

mvh

Brugeravatar
Penetrator
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 204
Tilmeldt: 1. nov 2004, 01:08
Interesser: musik & skydning
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Indlæg af Penetrator » 6. aug 2005, 22:41

jeg købte en cold steel (magnum tanto san mai III) kniv i Arms Gallery for en 3 år siden til 3500. super stærk kniv <-: de koster, men er også det bedste kvalitet indenfor knive ;-)
Vedhæftede filer
Tantos_Magnum_Tanto_With_Sheath_Sa_13MBXII_643.jpg
Tantos_Magnum_Tanto_With_Sheath_Sa_13MBXII_643.jpg (6.17 KiB) Vist 11721 gange
jubii, så det blevet luftgevejr igen :)

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 6. aug 2005, 22:49

Arghh - det er sgu' for dyrt Penetrator - jeg har 2 Cold Steel og de har ikke været i nærheden af den pris.
Billede
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
HappyNanoq
Gone But Not Forgotten
Gone But Not Forgotten
Indlæg: 6630
Tilmeldt: 16. jan 2005, 06:55
Interesser: Mekanik
Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 481 times

Indlæg af HappyNanoq » 7. aug 2005, 00:37

Har selv været fristet af deres sværd og det bliver måske til sådan ét engang. =o)

Fede knive og helt sikkert.... Top of the line.

Har selv set den demovideo - Av altså, det er facinerende hvad de knive kan holde til.
Jeg mener at der i videoen blev vist, hvor seje knivene er. En kniv (ikke Cold Steel) blev spændt i en skruestik og forsøgt bøjet - skidtet knækkede ved ca 15 graders bøjning.
En Cold steel blev spændt op på nøjagtig samme måde og bøjet, kniven var bøjet ud i ca 75grader uden at knække - kniven blev sluppet og bøjede naturligvis selv tilbage. Klingen var ikke beskadiget.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.

̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿

Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.

Brugeravatar
Penetrator
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 204
Tilmeldt: 1. nov 2004, 01:08
Interesser: musik & skydning
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Indlæg af Penetrator » 7. aug 2005, 05:37

Id skrev:Arghh - det er sgu' for dyrt Penetrator - jeg har 2 Cold Steel og de har ikke været i nærheden af den pris.
Billede
Med venlig hilsen
ok, har du købt dem herhjemme?
ikke i Arms G går jeg ud fra he he he
jubii, så det blevet luftgevejr igen :)

Brugeravatar
NSander
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 975
Tilmeldt: 23. feb 2005, 20:18
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 151 times

Indlæg af NSander » 7. aug 2005, 09:52

hvor kan man se de film ? lyder ret utroligt

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 7. aug 2005, 10:14

Penetrator skrev: ok, har du købt dem herhjemme?
ikke i Arms G går jeg ud fra he he he
Nope - jeg og en bekendt importerede 5 forskellige Cold Steel knive fo ca. 4 år siden (deriblandt en tanto magen til min, bare væsenligt længere - det kostede et par møder på Potiligården ;-) )
Med venlig hilsen
PS Jeg mener faktisk, at jeg så en Outdoorsman (den til venstre) i AG for et par år siden til kr. 1.800,-
Senest rettet af Id 7. aug 2005, 13:40, rettet i alt 1 gang.
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
L Empereur
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. dec 2004, 09:34
Geografisk sted: Vendsyssel
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af L Empereur » 7. aug 2005, 10:18

NSander skrev:hvor kan man se de film ? lyder ret utroligt
Du kan bestille en DVD hos http://www.coldsteel.com/ til 15 $ (Den er gratis for kunder i USA!!)
Det er ikke nok at tro, man skal vide!

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 7. aug 2005, 15:57

Ok, jeg kan altsår konstatere at det ikke var billigt....tak for hjælpen :D

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Normag
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 433
Tilmeldt: 4. aug 2005, 15:14
Interesser: ----
Geografisk sted: ----

Indlæg af Normag » 7. aug 2005, 19:50

Hej CatmanDK,

prøv at tjek priserne på Cold Steels hjemmeside.



Måske var det en idé at importere selv.

Cold Steel
Medl. af DJ.

mvh

Brugeravatar
Penetrator
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 204
Tilmeldt: 1. nov 2004, 01:08
Interesser: musik & skydning
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Indlæg af Penetrator » 7. aug 2005, 19:56

har lige luret, og grunden til min var så meget dyere er at det er san mai III.Aus 8 A stål ;-)


5) SAN MAI III - (text courtesy of Boker Knife Company) An expensive, traditional style Japanese laminate. Hard, high carbon stainless forms the core and edge of the blade, while two layers of tough, spring tempered stainless support and strengthen it. The resulting blade possesses the best qualities of both types of steel. This laminate is 25% stronger than the incredibly tough AUS 8A stainless . The telltale sign of genuine San Mai III is a thin line near the edge that runs the entire length of the blade. This line is created in the grinding process as the layers of steel in the blade are exposed. The distance the line is from the edge varies from knife to knife because every piece of San Mai III steel is unique. Like AUS 8A stainless, San Mai III is treated in modern, precise conveyor furnaces and subjected to a sub zero post hardening process. This improves the microstructure of the steel by eliminating retained austenite. The resulting blades are more elastic and have better edge holding characteristics than standard stainless steels
jubii, så det blevet luftgevejr igen :)

Brugeravatar
Id
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1091
Tilmeldt: 30. okt 2004, 21:56
Interesser: Finskydning
Geografisk sted: København
Been thanked: 6 times

Indlæg af Id » 8. aug 2005, 07:32

Husk at lægge 30-35% til (moms, told og fragt).
Med venlig hilsen
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 30. aug 2005, 14:23

Catman;
Jo, det er meget dyrt, da den Master Hunter du så, ikke er i samme klasse som en Fällkniven F1! (linket til min webside)
En F1 koster ca. en tusse og er fuldt ud pengene værd!

Uden at ville nedgøre Cold Steel, så er der meget bedre knive at få til de samme eller færre penge fra f.eks. Fällkniven.
Cold Steel har fået et temmelig blakket rygte i USA på grund af deres "More Proof" CD og ejeren Lynn Thompson's meget "bramfri" facon!

Cold Steel laver typisk ikke selv deres knive, men får dem fremstillet hos bl.a. Camillus (USA) og div. japanske fabrikker.
Deres Carbon V stål er (med stor sikkerhed, men uden egentlige beviser) nogenlunde alm. 1095 eller 0170-6 stål som Camillus bruger i deres Becker Knife & Tool serie.

Igen, jeg nedgør ikke Cold Steel og en del af deres knive er helt sikkert OK, men prisen står slet ikke mål med kvaliteten - slet ikke de danske priser!
For mere info: http://www.bladeforums.com - søg på Cold Steel! Mange, mange timers læsning!
bshansen

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. aug 2005, 19:19
Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Armand » 30. aug 2005, 15:47

Man kunne vel tjene en lille skilling på at oprette et SE-nummer og begynde at importere som forretning. Jeg er sikker på at man kan få en whole-sale aftale med dem og købe deres knive og sværd til en mere favorabel pris.

Bshansen: Hvilke knive ville du så anbefale? Personligt har jeg set mig lun på deres latin machete, men det er så også et helt andet prisleje. :) Deres øvrige priser afskræmmer mig, selvom det er nogle utroligt lækre knive. (umiddelbart)
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 30. aug 2005, 15:58

Armand,
Personligt ville jeg vælge Fällkniven ved "mindre" knive og Becker Knife & Tool ved større (som f.eks. macheter)
Jeg har handlet en del med http://www.toolshop.de der forhandler begge dele. De er hurtige og har rimelige priser!
bshansen

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 30. aug 2005, 21:14

bshansen skrev:Armand,
Personligt ville jeg vælge Fällkniven ved "mindre" knive og Becker Knife & Tool ved større (som f.eks. macheter)
Jeg har handlet en del med http://www.toolshop.de der forhandler begge dele. De er hurtige og har rimelige priser!
Nice link, jeg fandt også kniven med deres søger (find) og dit "Fällkniven" ord, jeg kan se at der er 2 til 109 og en til 129Euro kan du sige hvad forskællen er ? ( jeg fatter ikke så meget tysk), nå jeg bladere gemmen siderne kan jeg faktisk også finde en til 139 bobs, men har stadig svært ved at se forskællen, det ser ud til datane er ens.... :???:

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Brugeravatar
bshansen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25. feb 2005, 07:57
Geografisk sted: Dixie
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Indlæg af bshansen » 30. aug 2005, 22:08

Catman,
Forskellene er skederne og vistnok også om du vil have med sort eller blank klinge. F1'eren kan fås med tre forskellige skeder; en alm. åben med bæltestrop, en lukket (som lukket pistolhylster) og endelig én i kydex. Jeg mener sidstnævnte er den dyreste, men snup den åbne læderskede! Du kan altid få lavet én i kydex!
Toolshop's side er også på engelsk. Der er et engelsk flag det vælger den et eller andet sted!
bshansen

Brugeravatar
The Dane
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 2. feb 2004, 18:46
Geografisk sted: Sjælland
Been thanked: 12 times

Indlæg af The Dane » 31. aug 2005, 06:09

Armand skrev:Man kunne vel tjene en lille skilling på at oprette et SE-nummer og begynde at importere som forretning. Jeg er sikker på at man kan få en whole-sale aftale med dem og købe deres knive og sværd til en mere favorabel pris.
SE nummer hvis du omsætter for mere end 50.000kr/år. Det kommer til at koste det samme for alle andre end dig? Eller vil du oprette en 0 profit forretning hvor du gør alt arbejdet gratis?
Opinions are like a$$holes, everybody seems to have one.


Henrik

Brugeravatar
CatmanDK
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 704
Tilmeldt: 23. aug 2004, 00:20
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af CatmanDK » 31. aug 2005, 07:10

bshansen skrev:....
Toolshop's side er også på engelsk. Der er et engelsk flag det vælger den et eller andet sted!
DOH!!! :oops:

ahhh... nu hvor jeg kan læse hvad de skriver, kan jeg se det er en rigtig fed side....

Mvh.
CatmanDK
Only kill what you eat...

Woodchuck
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 28
Tilmeldt: 8. nov 2005, 11:12
Geografisk sted: Sønderjylland

Indlæg af Woodchuck » 8. nov 2005, 15:58

Jeg har personligt kun prøvet (og ejer) deres 'Kukri machete', men den er ikke fem flade øre værd efter min mening. I stedet hentede jeg en Valiant golok hjem fra Australien ;-) . Den kan mildest talt hugge igennem alt hvad den kommer i nærheden af og den er meget flottere, hvis jeg selv skal sige det end CS produkter, som oven i købet er meget dyre i forhold til hvad man får. Har set deres video 'More proof', men den måde Lynn Thompson markedsfører sine produkter på er ikke efter min smag. Han står rent faktisk og siger at CS produkter er det eneste der virker, hvilket ikke er tilfældet.

En anmeldelse af golok'en kan læses på min hjemmeside eller den kan ses under Java på Valiants hjemmeside: http://www.valiantco.com
Suwandi har et stort udvalg og golok'en koster omkring 300 kr. Den er lavet i 5160 stål og med buffalo skæfte. Det er en fortræffelig stålkvalitet, som er meget billig (stålet bliver brugt i biler og jernbaner).

:mrgreen:

Besvar