Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Grejs76 » 14. okt 2012, 11:06

Jimpingen er rigelig og agressiv både på over- og undersiden. Det er jimping af den slags, der kan blive hård for fingrene ved lang tids brug, men det passer fint til denne kniv. Især tommelfingeren, som skubber til framelock'en, når kniven skal lukkes, bliver påvirket af de lidt skarpe kanter.

Mikael.
image.jpg
image.jpg (30.64 KiB) Vist 4216 gange
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (34.1 KiB) Vist 4216 gange
Jeg går sgu med den kniv

Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Grejs76 » 14. okt 2012, 11:24

Der er tre alvorlige fejl på min Böker Plus CLB Compliance. To visuelle og en essentiel.

De to visuelle er illustreret nedenfor.
Det drejer sig om jimping på oversiden, der på de to skæfteskaller og klingen bærer tydelige præg af ikke at være lavet på samme tid, og dermed ikke passe sammen overhovedet.
Den anden visuelle fejl er bladets centring i lukket tilstand. Den rører ikke G10 skæftet, men den er langt til den ene side.

Den sidste og mest alvorlige fejl, som dog er den eneste, jeg selv kan rette, er at kniven ikke kan skære noget som helst. Æggen har flere af hinanden uafhængige ombukninger og grater, som tyder på, at kniven har været brugt som tennisbold inden afsendelse. Alternativ form for kontrol.

Mikael.
image.jpg
image.jpg (21.97 KiB) Vist 4213 gange
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (24.34 KiB) Vist 4213 gange
Jeg går sgu med den kniv

Brugeravatar
Scout
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3163
Tilmeldt: 27. dec 2004, 14:35
Interesser: Våbenhistorie
Geografisk sted: Pendling Kbh Jylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 279 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Scout » 14. okt 2012, 12:56

Sjældent at 'billige' foldere er helt centrerede og heller ikke en 'deal breaker' for mig. Jeg er ikke så anal, at jeg ikke kan klare at et blad afviger en mm eller to fra midten, men det der er da lige i den grove ende af skalaen.

Den 'jimping' ser meget grim ud - det er måske kun visuelt ganske vist, men egentligt uacceptabelt, da man skal glo på det hver gang man bruger kniven i modsætning til et blad der ikke centrerer helt men afviger med en enkelt mm i lukket tilstand.

Selv om rigtige mænd selvfølgelig selv sliber deres knive, så er æggenstilstand aledeles uaccaptabel i en spritny kniv fra en anerkendt knivproducent.

Jeg havde egentligt forventet mere af Böker. Las os håbe, at det kun er en enlig svale.
Alle kan jo have smuttere, men måske de skulle vågne op i Bökers QC afdeling.

Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Grejs76 » 14. okt 2012, 14:21

Der er flere eksempler på youtube omkring det samme på Bökers CLB-knive.

Der er ikke noget ved kniven, der er en dealbreaker for mig. Var forberedt på, at det kunne være sådan.

Mikael.
Jeg går sgu med den kniv

Coldsteel
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 547
Tilmeldt: 23. nov 2008, 00:45
Interesser: Knive
Geografisk sted: på fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Coldsteel » 14. okt 2012, 16:24

Grejs76 skrev:Der er flere eksempler på youtube omkring det samme på Bökers CLB-knive.

Der er ikke noget ved kniven, der er en dealbreaker for mig. Var forberedt på, at det kunne være sådan.

Mikael.
Mit blad er heller ikke helt senetreret men det er meget tæt på, men det er også klart at den gerne vil en smugle den vej da frame locken presser den i den retning og den spænder temmelig hårdt på bladet. men det er også med til at den giver den dejlige lyd når man åbner den og at "snapper" ordenligt i.
Men jeg har heller aldrig gået så meget om op i om blade er helt sentreret, bare det ikke støder på nogen steder.

men ellers lyder det godt nok som om du har været uheldig med din. for de andre fejl kan jeg ikke nikke genkendene til.
jimpingen kunne måske godt være mere ens på begge sider men det er i en grad så jeg aldrig har lagt mærke til det.

Nu har jeg brugt min kniv meget og bedømt den ud fra hvordan den er i brug, om den kan holde på skarpheden og om den er god at arbejde med og det synes jeg helt klart den er. fx har jeg aldrig slebet den kun holdt den skarp ved at give den et par gange på et bælte efter endt brug og den er stadig uhyggeligt skarp. men der hvor den er virkelig god er det ergonomien, grundet dens design. jimpingen er meget grov men det er mine fingre også så det er perfekt for mig

Brugeravatar
Fragezeichen
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 118
Tilmeldt: 10. aug 2011, 18:31
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Fragezeichen » 14. okt 2012, 18:23

Kvalitetskontrollen med knive er alt for ringe. Jeg har også købt knive hvor der var forskellige fejl.
Især foldeknive. Fixed blades er nok dem der er bedst konstruerede, og uden fejl. Bortset fra at der nogen gange kan være problemer med skeden.
Men det er fandme ærgerligt at betale en formue for en kniv, og at den så ikke er i orden.
Liberal våbenlovgivning er frihed.

Coldsteel
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 547
Tilmeldt: 23. nov 2008, 00:45
Interesser: Knive
Geografisk sted: på fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Coldsteel » 14. okt 2012, 18:36

Fragezeichen skrev:Kvalitetskontrollen med knive er alt for ringe. Jeg har også købt knive hvor der var forskellige fejl.
Især foldeknive. Fixed blades er nok dem der er bedst konstruerede, og uden fejl. Bortset fra at der nogen gange kan være problemer med skeden.
Men det er fandme ærgerligt at betale en formue for en kniv, og at den så ikke er i orden.
jeg synes som regl man for hvad man betaler for.

Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Grejs76 » 20. okt 2012, 12:25

Så har jeg rettet lidt op på knivbladets centrering. Har flyttet lommeklipsen ned i den anden ende, så den ikke trykker så hårdt på framelock'en (har dog bevaret den på stålsiden for stabilitet). Samtidig prøvede jeg forskellige ting af med pivotskruen. Nu er centreringen bedre.
image.jpg
image.jpg (32.13 KiB) Vist 4122 gange
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (49.59 KiB) Vist 4122 gange
Jeg går sgu med den kniv

Coldsteel
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 547
Tilmeldt: 23. nov 2008, 00:45
Interesser: Knive
Geografisk sted: på fyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 44 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Coldsteel » 20. okt 2012, 12:31

Grejs76 skrev:Så har jeg rettet lidt op på knivbladets centrering. Har flyttet lommeklipsen ned i den anden ende, så den ikke trykker så hårdt på framelock'en (har dog bevaret den på stålsiden for stabilitet). Samtidig prøvede jeg forskellige ting af med pivotskruen. Nu er centreringen bedre.
image.jpg
cool, nu skal du dog være mere påpasselig med ikke at presse "lineren" for meget ud, ved ikke om det kan sker så nemt med det matriale den er lavet af her, men jeg har erfaret det med andre knive

Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Grejs76 » 20. okt 2012, 12:35

Framelock'en er stadig pænt stram, så tror ikke, det bliver et problem med overstrækning af den. I hvert fald ikke med mit brug af kniven. Men god pointe.

Mikael.
Jeg går sgu med den kniv

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Tangloppen » 30. dec 2020, 14:36

Jeg necrothreader lige engang her med et langskud.
Er der nogen der har sådan en fin lille folder liggende som de vil af med?

Har stadig min - sidder og sliber den lige nu :Hug: - men jeg knækkede spidsen af bladet for 7-8 år siden.
Sleb den til, og den er mere eller mindre min go-to kniv.

Er dog lidt ked af at spidsen mangler, og jeg har mistet klipsen til den.

Så hvis nogen havde en liggende i gemmerne som de ville af med for lidt mønt, ville jeg passe kærligt på den og give den den opmærksomhed som sådan en lille fin sag fortjener...
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Tangloppen » 14. feb 2023, 08:45

Jeg genopliver lige tråden.

Skulle nogen ligge inde med sådan en CLB og vil af med den, så sig til… :oops: :smile:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Oscar123 » 14. feb 2023, 10:21

Tangloppen skrev:
14. feb 2023, 08:45
Jeg genopliver lige tråden.

Skulle nogen ligge inde med sådan en CLB og vil af med den, så sig til… :oops: :smile:
Hej

Jeg vil tro, at denne kniv nok ikke er så udbredt i Danmark. Og den er tydeligvis udgået af produktionen hos Böker.

Hvis du bare ikke kan undvære en sådan kan den faktisk findes ved lidt søgning på nettet. Nærmeste butik er i Italien, der har den til 58,50 EUR. Se dette link: https://www.maxblade.it/boker-clb-compliance-satin

Siden er på italiensk – men med lidt Google Translate kan man fint forstå den. Der står bl.a., at man inden bestilling skal henvende sig til dem (f.eks. via WhatsApp eller E-mail) for at høre om de har den liggende. Prøv evt. at skrive til dem (på engelsk) og se hvad der sker... :neutral:

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Tangloppen » 14. feb 2023, 10:54

Havde godt skævet til siden.
Italienere er ikke just min kop te, er blevet røvrendt i en handel dernede fra før.

Har skrevet til dem, så må vi se.

Håbet var nu at en eller anden havde en liggende i skuffen der blot samlede støv… :smile:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Brugeravatar
Rahan
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 10. aug 2006, 07:09
Interesser: Jagt og skydning.
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 154 times
Been thanked: 101 times

Re: Hvem tør købe Böker Plus CLB Compliance hjem?

Indlæg af Rahan » 5. mar 2023, 08:28

Tangloppen skrev:
14. feb 2023, 10:54
Havde godt skævet til siden.
Italienere er ikke just min kop te, er blevet røvrendt i en handel dernede fra før.

Har skrevet til dem, så må vi se.

Håbet var nu at en eller anden havde en liggende i skuffen der blot samlede støv… :smile:
Opret da en annonce i køb og salg !
Det kunne jo være der var bid !!

Besvar