Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Martensit
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 17. sep 2010, 13:15
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 35 times
Been thanked: 76 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Martensit » 29. okt 2015, 09:49

Jeg havde en Spyderco Pingo en overgang, men den er blevet tabt under en "ned ad trapper op ad trapper fest" (når man flytter fra en opgang til en anden tæt på) tæt på Århus centrum, kniven er aldrig set siden. Den var fantastisk fordi den så tilpas aparte ud til, at folk ikke fandt den aggressiv, den var faktisk helt fantastisk til at starte en fornuftig snak om hvad man må have i lommen.
Lige for tiden ligger der en gammel Löwen messer til tider ligger der en Victorinox Alox solo - snart kommer der til at være en af Bökers nye frontal angreb på schweizerknivene, når jeg får pudset 1,5mm af klingens længde.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Elbæk » 29. okt 2015, 12:31

Michael fra HSR kender ikke noget til sagen, han kontakter Arms Gallery og vender tilbage.

Michael er blevet gjort opmærksom på denne tråd.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

RoyalDuck
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 30. dec 2011, 19:25
Interesser: riffelskydning, våbenteknik
Geografisk sted: Dronningens København
Has thanked: 16 times
Been thanked: 14 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af RoyalDuck » 29. okt 2015, 17:44

Enzo PK70 i kulfiber - scandi slib
dagligt brug i små 2 år - og den har stadig "pengeskabs-lyden" -
desuden rager klingen i lukket tilstand så lidt frem at der ikke er diskussion om
den kan åbnes med en hånd - der ER ingen vej uden om "Tommelnegl i rille" når den skal åbnes
- en godt formgivet & bundsolid kniv :smile:

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7298
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1069 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Langenge » 29. okt 2015, 18:12

Havde altid en af de gamle røde, som jeg fik i gave af min onkel, da jeg var ti år.
Har de sidste mange år altid haft den i bilen, da den passer dårligt med mit arbejdstøj. (Nej, jeg er ikke hverken håndværker eller naturskolelærer, og det er svært at "skjule" en kniv i et jakkesæt.)
Har nu opgivet, og har ikke mere lommekniv med, medmindre jeg er på jagt eller fisketur.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Grejs76 » 29. okt 2015, 20:27

Jeg står gerne ved, at jeg bærer Spyderco SpyDK til dagligt i min lårlomme på højre ben.

Jeg går til daglig som oftest med min Leatherman Juice C2 i bæltet.

Ofte bærer jeg også en af de to Lansky knive i en af lårlommerne.

Det bliver jeg ved med. Jeg bor i udkantsdanmark og jeg laver ikke ballade, så jeg er heller aldrig blevet antastet af politiet, det sker heller ikke i nærmeste fremtid.

Mikael.
Jeg går sgu med den kniv

Brugeravatar
Molon-Labe
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 8. dec 2008, 09:37
Interesser: Våben og Knive
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Molon-Labe » 30. okt 2015, 11:06

Lansky Madrock WL!! :rock:

Solid, lækker kniv, der er stor nok til at bruges til næsten alt, men offline nok, til at bæres som EDC! Og den er prissat ganske realistisk!

Jer der mener i kan åbne Madrock, må have nogle "psyko-ninja-akrobat-skills"(Eller mandagsmodel der er for slap), for min Madrock han jeg ikke åbne med éen hånd, uanset hvor meget jeg prøver! :blink:

Og jeg har altså snildt kunne åbne alle de andre med éen hånd; Pingo, SPY-DK, CRKT, SAK, Lansky World Legal, Forsvarets multitool etc.. SÅ Madrock, vil jeg gerne gå i retten med, såfremt en emsig etat-mand, brokker sig :biggrin:

*Rettet* :giggle:
Senest rettet af Molon-Labe 30. okt 2015, 11:17, rettet i alt 1 gang.
"Sic vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5847
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Mapzter » 30. okt 2015, 11:12

Molon-Labe skrev:Jer der mener i kan åbne Madrock, må have nogle "psyko-ninja-akrobat-skills"(Eller mandagsmodel der er for slap), for min Madrock han jeg ikke åbne med éen hånd, uanset hvor meget jeg prøver! :blink:
Tja, jeg ved ikke med Madrock, men en spritny World Legal har jeg da demonstreret for ejeren, at den kunne fumles op med en hånd. Det var ikke let og elegant, men det lod sig gøre med en hånd, og uden at jeg havde håndteret den model tidligere.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Molon-Labe
Newbie
Newbie
Indlæg: 14
Tilmeldt: 8. dec 2008, 09:37
Interesser: Våben og Knive
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 6 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Molon-Labe » 30. okt 2015, 11:18

Mapzter skrev:
Molon-Labe skrev:Jer der mener i kan åbne Madrock, må have nogle "psyko-ninja-akrobat-skills"(Eller mandagsmodel der er for slap), for min Madrock han jeg ikke åbne med éen hånd, uanset hvor meget jeg prøver! :blink:
Tja, jeg ved ikke med Madrock, men en spritny World Legal har jeg da demonstreret for ejeren, at den kunne fumles op med en hånd. Det var ikke let og elegant, men det lod sig gøre med en hånd, og uden at jeg havde håndteret den model tidligere.
Det har jeg også selv, glemte bare lige at skrive den på listen i farten :oops: :mrgreen:
Er rettet!

Men Madrock er meget strammere i fjederen (no pun intended), og der er mindre overflade at gribe på, hvis man forsøger.. Man kan måske få den til "half-stop", men ikke videre, uden at slå den i et bord :blink: Og kan ikke finde nogen steder i lovteksten, at "..kan åbnes i normal tilstand med éen hånd og bordkant" :fun:
"Sic vis pacem, para bellum"

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Scrapper » 30. okt 2015, 12:44

Jeg har mødt flere, der har proklameret, "den der kan jeg godt åbne med én hånd ", når de har set min Madrock.

Det har de så prøvet.
Men jeg har også måtte råde dem til at stoppe forsøget, når deres fingres velbefindende for alvor er i fare.

Så jeg er heller ikke det mindste bekymret for at min Madrock får mig i fedtefadet.

Ejsing
Newbie
Newbie
Indlæg: 17
Tilmeldt: 24. mar 2013, 22:15
Interesser: Jagt, Skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Ejsing » 30. okt 2015, 13:04

Molon-Labe skrev:
Mapzter skrev:
Molon-Labe skrev:Jer der mener i kan åbne Madrock, må have nogle "psyko-ninja-akrobat-skills"(Eller mandagsmodel der er for slap), for min Madrock han jeg ikke åbne med éen hånd, uanset hvor meget jeg prøver! :blink:
Tja, jeg ved ikke med Madrock, men en spritny World Legal har jeg da demonstreret for ejeren, at den kunne fumles op med en hånd. Det var ikke let og elegant, men det lod sig gøre med en hånd, og uden at jeg havde håndteret den model tidligere.
Det har jeg også selv, glemte bare lige at skrive den på listen i farten :oops: :mrgreen:
Er rettet!

Men Madrock er meget strammere i fjederen (no pun intended), og der er mindre overflade at gribe på, hvis man forsøger.. Man kan måske få den til "half-stop", men ikke videre, uden at slå den i et bord :blink: Og kan ikke finde nogen steder i lovteksten, at "..kan åbnes i normal tilstand med éen hånd og bordkant" :fun:

Men var problemet i retssagen ikke netop, at betjenten brugte bordplade til at åbne kniven det sidste stykke (fra ½ stop)???
Det var i hvert fald det jeg så i den video der blev cirkuleret rundt.Og i den blev det hævdet, at det var fremstillet nøjagtigt som i retssalen.
Hvis det var tilfældet, ville jeg ønske, at forsvaren havde plæderet som følger:
"at det gøres ulovligt at have en foldekniv og bordplade i lommen på samme tid"... Men det ville være for meget at håbe på, at fornuft nåede helt ind i retssalen....

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Elbæk » 30. okt 2015, 16:22

Ejsing skrev:
Molon-Labe skrev:
Mapzter skrev:
Molon-Labe skrev:Jer der mener i kan åbne Madrock, må have nogle "psyko-ninja-akrobat-skills"(Eller mandagsmodel der er for slap), for min Madrock han jeg ikke åbne med éen hånd, uanset hvor meget jeg prøver! :blink:
Tja, jeg ved ikke med Madrock, men en spritny World Legal har jeg da demonstreret for ejeren, at den kunne fumles op med en hånd. Det var ikke let og elegant, men det lod sig gøre med en hånd, og uden at jeg havde håndteret den model tidligere.
Det har jeg også selv, glemte bare lige at skrive den på listen i farten :oops: :mrgreen:
Er rettet!

Men Madrock er meget strammere i fjederen (no pun intended), og der er mindre overflade at gribe på, hvis man forsøger.. Man kan måske få den til "half-stop", men ikke videre, uden at slå den i et bord :blink: Og kan ikke finde nogen steder i lovteksten, at "..kan åbnes i normal tilstand med éen hånd og bordkant" :fun:

Men var problemet i retssagen ikke netop, at betjenten brugte bordplade til at åbne kniven det sidste stykke (fra ½ stop)???
Det var i hvert fald det jeg så i den video der blev cirkuleret rundt.Og i den blev det hævdet, at det var fremstillet nøjagtigt som i retssalen.
Hvis det var tilfældet, ville jeg ønske, at forsvaren havde plæderet som følger:
"at det gøres ulovligt at have en foldekniv og bordplade i lommen på samme tid"... Men det ville være for meget at håbe på, at fornuft nåede helt ind i retssalen....
Finten med at anvende bordpladen er vist Claus Lind Christensens (Danmarks Jægerforbund) egen lille tilføjelse i omtalte video.

Jeg har ikke hørt eller læst andet end at de demonstrerede knive, i retten, blev demonstreret åbnet i "fri hånd". Det var i hvert fald hvad Jørgen Hanghøi beskrev for mig forrige gang han var forbi butikken - om det foregik anderledes i sagen mod Michaels Jagt & Fiskeri skal jeg, strengt taget, ikke kunne udtale mig om, der står dog intet som antyder det i domsudskriften.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1452
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Cp-Medic » 30. okt 2015, 17:51

Jeg åbnede min uden bordplade og det havde nær kostet en finger det stramme lort, men hvis jeg kan så kan betjenten fra fyn også og så er det vel underordnet om du selv kan:/

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Elbæk » 31. okt 2015, 11:18

Svar fra HSR/Arms Gallery (postet med Michaels tilladelse):
Hej Jakob.

Har snakket med Arms Gallery, og de har rigtigt nok en kunde
Som er blevet sigtet i en sag om en HSR Kniv. Det er en ældre sag fra før
Politiet blev bedt om at tage den med ro med hensyn til foldeknive og om
Hvorvidt de kan åbnes med en hånd eller ej.
En eller anden emsig betjent har kunnet bakse kniven op med en hånd og har sigtet
Manden. Vurderingen er at sagen aldrig når retten ( så kan de jo få nok at lave )
Hører jeg nyt får du besked.

Mvh
Michael
Det ændrer ikke på noget for mig. Selv den her tidl. omtalte Puma TEC kniv har politiet (i Horsens) formået rejse sigtelse på baggrund af. Den håndterede jeg personligt og henviste til rigspolitiets egen vurdering af kniven (samme vurdering findes for HSR kniven) - og sigtelsen blev frafaldet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Skumme
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 305
Tilmeldt: 11. aug 2008, 14:38
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Skumme » 31. okt 2015, 12:20

går som regel med den gamle spyderco dk penknife. Den kan ikke åbnes med en hånd. enten den eller en jeg selv har lavet.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af BasicReality » 31. okt 2015, 12:39

Elbæk skrev:Svar fra HSR/Arms Gallery (postet med Michaels tilladelse):
Hej Jakob.

Har snakket med Arms Gallery, og de har rigtigt nok en kunde
Som er blevet sigtet i en sag om en HSR Kniv. Det er en ældre sag fra før
Politiet blev bedt om at tage den med ro med hensyn til foldeknive og om
Hvorvidt de kan åbnes med en hånd eller ej.
En eller anden emsig betjent har kunnet bakse kniven op med en hånd og har sigtet
Manden. Vurderingen er at sagen aldrig når retten ( så kan de jo få nok at lave )
Hører jeg nyt får du besked.

Mvh
Michael
Det ændrer ikke på noget for mig. Selv den her tidl. omtalte Puma TEC kniv har politiet (i Horsens) formået rejse sigtelse på baggrund af. Den håndterede jeg personligt og henviste til rigspolitiets egen vurdering af kniven (samme vurdering findes for HSR kniven) - og sigtelsen blev frafaldet.
I det mindste så har de ikke lukket lort ud og du ved at jeg ikke finder på de her ting ud af den blå luft :giggle:

Vil skrive det mig bag øret med den credit card kniv, hvis der kommer noget ud af det skriver jeg endten her (hvis tråden stadig lever) eller laver en ny tråd.

Dog rart at vide at sigtelsen frafalder, men mener stadig ikke at min nervøsitet er ubegrundet. Alt andet lige så ved vi bare ikke hvor vi står indtil den skide lov er blevet lavet om.

MichaelMejer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 10. dec 2013, 15:42
Interesser: Blankvåben og luftrifler
Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af MichaelMejer » 31. okt 2015, 13:03

Nu har jeg gået og tænkt lidt over den creditcard kniv, kunne grunden til at der er ulovlig edc være at bladet jo låses fast i åben position når den er foldet ud ??

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Elbæk » 31. okt 2015, 13:15

BasicReality skrev:I det mindste så har de ikke lukket lort ud og du ved at jeg ikke finder på de her ting ud af den blå luft :giggle:

Vil skrive det mig bag øret med den credit card kniv, hvis der kommer noget ud af det skriver jeg endten her (hvis tråden stadig lever) eller laver en ny tråd.

Dog rart at vide at sigtelsen frafalder, men mener stadig ikke at min nervøsitet er ubegrundet. Alt andet lige så ved vi bare ikke hvor vi står indtil den skide lov er blevet lavet om.
At der overhovedet bliver rejst den slags halvbagte sigtelser, er problem nok i sig selv. At de, heldigvis, har vist sig ikke at komme længere end blot sigtelsen (i hvert fald i sager mod enkeltpersoner) er godt, men det ændrer ikke på at der ikke skulle have været rejst så meget som én sigtelse (hverken mod erhvervsdrivende eller enkeltpersoner) på baggrund at lovens nuværende ordlyd.

Jeg forstår godt at man er forvirret og nervøs - dog vil jeg holde på at man, som enkeltperson, skal være ualmindeligt uheldig (eller opføre sig ualmindeligt uheldigt) for at få problemer i den retning.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
TheKapow
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 21. jul 2009, 00:08
Interesser: edc, foldeknive, paracord
Geografisk sted: København, Vanløse
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af TheKapow » 31. okt 2015, 14:39

MichaelMejer skrev:Nu har jeg gået og tænkt lidt over den creditcard kniv, kunne grunden til at der er ulovlig edc være at bladet jo låses fast i åben position når den er foldet ud ??
Ingen tvivl om at det er en fastbladet kniv :)

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af BasicReality » 31. okt 2015, 14:58

TheKapow skrev:
MichaelMejer skrev:Nu har jeg gået og tænkt lidt over den creditcard kniv, kunne grunden til at der er ulovlig edc være at bladet jo låses fast i åben position når den er foldet ud ??
Ingen tvivl om at det er en fastbladet kniv :)
Efter selv at have haft en i hånden så skal man have en MEGET god dag (eller meget dårlig? :P) for at påstå at den er fastklinget og kan "låses".

Det mindste vrik til højre eller venstre og kniven falder fra hinanden. Du skal nærmest holde på selve klingen for at kunne skære med den, og glemt alt om at kunne stikke med den.

Det er ikke andet end en designer hobbykniv som kun kan anvendes til meget lette opgaver.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Elbæk » 10. nov 2015, 12:15

Så er der faldet dom i omtalte sag:
Hej Jakob.

Vil lige give dig en opdatering ang. Sigtet kunde.
Sagen har været i retten og kunden pure frifundet for at være i besiddelse af en
Enhåndsbetjent foldekniv.
Det vil jo så sige at HSR EDC folder endegyldigt er stemplet som en tohåndsbetjent
Lovlig foldekniv, også selvom den kan åbnes med en hånd.
Vi afventer en udskrift af dommen fra advokaten, når vi har denne sendes en
Kopi til dig.

Mvh
Michael Nielsen
HSR Knive
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

MichaelMejer
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 10. dec 2013, 15:42
Interesser: Blankvåben og luftrifler
Geografisk sted: Kongernes Nordsjælland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af MichaelMejer » 10. nov 2015, 13:29

Det var da dejligt med en dom der underkender ordensmagtens vurderingsmetoder...

Brugeravatar
Niisa
This member is
This member is
Indlæg: 424
Tilmeldt: 15. okt 2012, 16:28
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 131 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af Niisa » 10. nov 2015, 15:35

MichaelMejer skrev:Det var da dejligt med en dom der underkender ordensmagtens vurderingsmetoder...
Enig, jeg kipper med flaget :danish:
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Brugeravatar
TheMuel
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2012, 05:48
Interesser: Buer, knive, friluftsliv.
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af TheMuel » 18. nov 2015, 05:39

Jeg er blevet svært glad for min Boker Plus Tech-Tool City 1. Den findes jo så også i flere varianter, til forskellige behov :-)

Brugeravatar
TheKapow
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 264
Tilmeldt: 21. jul 2009, 00:08
Interesser: edc, foldeknive, paracord
Geografisk sted: København, Vanløse
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times
Kontakt:

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af TheKapow » 18. nov 2015, 18:15

TheMuel skrev:Jeg er blevet svært glad for min Boker Plus Tech-Tool City 1. Den findes jo så også i flere varianter, til forskellige behov :-)
Som skal slibes ned før den er dk lovlig.

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 421
Tilmeldt: 27. okt 2008, 22:44
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 10 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvilken kniv syntes DU er den bedste lovlige EDC kniv

Indlæg af BasicReality » 18. nov 2015, 20:22

TheMuel skrev:Jeg er blevet svært glad for min Boker Plus Tech-Tool City 1. Den findes jo så også i flere varianter, til forskellige behov :-)
Som sagt over så render du rundt med en ulovlig kniv (hvis du bruger den som edc).

Den er lige knap og nap over 7cm lang.

Besvar