Er der nogen af jer der har erfaring med kvaliteten på Kopi knive fra Hong kong?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Brugeravatar
Poizencobra7
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 4. mar 2015, 08:54
Interesser: Knive, Outdoor, Skydevåben og
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 3 times

Re: Er der nogen af jer der har erfaring med kvaliteten på Kopi knive fra Hong kong?

Indlæg af Poizencobra7 » 7. feb 2017, 23:41

Personligt så hader jeg folk som køber kopivarer, det kan være kopier af Sebenza, Striders, Hinderer, ZT osv. det er et ripoff af deres designs og de bruger mange mandetimer på at få det hele designet og sat i produktion. Hvis du elsker knive og den community der er, så vil jeg stærkt fraråde at købe kopi da det ødelægger vores dejlige knivmærker og community.

Brugeravatar
Poizencobra7
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 26
Tilmeldt: 4. mar 2015, 08:54
Interesser: Knive, Outdoor, Skydevåben og
Geografisk sted: vestjylland
Has thanked: 3 times

Re: Er der nogen af jer der har erfaring med kvaliteten på Kopi knive fra Hong kong?

Indlæg af Poizencobra7 » 7. feb 2017, 23:52

Oscar123 skrev:Kopier er naturligvis altid noget man bør holde sig fra – og det uanset hvor de er produceret, herunder Kina.

Men kineserne laver faktisk også udmærkede originale knive af eget design. Se f.eks. på det kinesiske mærke Kizer, der absolut er på højde med vestligt fremstillede knive. Har selv fornøjelse af en Kizer Ursa Minor (Ki3472), som er af meget høj kvalitet med gode materialer og en meget fin finish. :thumbup:

:razz:
Oscar123
Ki3472.jpg

Ja kineserne laver meget gode knive, de er faktisk næsten bedre kvalitet end de amerikanske, tyske og italienske, og der kommer i hele tiden nye virksomheder til. nogle af de mest kendte er Kizer, Rike, WE Knives, Reate, Stedemon og det er utroligt hvor billigt de kan producere knive med S35VN bladstål og Ti Scales og så også god lockup, action og design. :rock:

MHKO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. feb 2014, 17:21
Interesser: jagt
Geografisk sted: trekants området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Er der nogen af jer der har erfaring med kvaliteten på Kopi knive fra Hong kong?

Indlæg af MHKO » 8. feb 2017, 15:31

Jeg har købt nogle Elan knive i Kina.
De er billige ca 60 kr ink fragt.
Jeg kender ikke noget til knive sådan set, men dem jeg har er skarpe og lette at slibe skarpe.
De ligger fint i hånden åbner fint og låser tilfredsstillende.
Også til den pris er det jo super.
Den ene har jeg nu haft i lommen i 6 måneders tid jo vist forsvinder malingen på skallerne lidt på kanterne. Men igen 60 kr.
Clippen holder kniven fint i kanten af lommen og knivs bladet går til pas stramt til at det ikke folder sig ud af sig selv.
Om det er en kopi af en kendt kniv ved jeg ikke.
S&L DL classic 308 og CZ455 22lr, 17 HMR.
Øvelse gør mester, meget øvelse gør maskinmester.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 410
Tilmeldt: 18. jun 2013, 23:59
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 100 times
Been thanked: 54 times

Re: Er der nogen af jer der har erfaring med kvaliteten på Kopi knive fra Hong kong?

Indlæg af Martin G » 8. feb 2017, 17:56

Poizencobra7 skrev:Personligt så hader jeg folk som køber kopivarer, det kan være kopier af Sebenza, Striders, Hinderer, ZT osv. det er et ripoff af deres designs og de bruger mange mandetimer på at få det hele designet og sat i produktion. Hvis du elsker knive og den community der er, så vil jeg stærkt fraråde at købe kopi da det ødelægger vores dejlige knivmærker og community.
Om folk vil bruge deres penge på kopier er vel op til folk selv. Jeg forstår godt hvorfor at Jens Ansø blir harm over det. det er ikke anderledes end når jeg ser en bil fyldt med Polskehåndværkere. Jeg ejer ikke en eneste kopi kniv eller anden form for kopi, men må indrømme at til prisen var jeg virkelig overrasket over kvaliteten.

Når jeg høre sætningen "Kina Kopi" tænker jeg billig bras.. Derfor jeg blev overrasket over kvaliteten :smile:

@Jens Ansø
Hvis du kan trylle en ZT0427 frem så må du meget gerne skrive :biggrin: Den blir umulig af få fingerne i og jeg må bare eje den :respekt:
“Der var et egern!”

Besvar