Benchmade Arvensis fra udlandet?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
HeltBlank
Newbie
Newbie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 11. aug 2014, 23:26
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sjælland

Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af HeltBlank » 23. apr 2017, 15:32

Hej forum

jeg har et ønske om at føje en Benchmade Arvensis til min lille samling, men jeg har endnu ikke kunnet finde den i Dk. Jeg forestiller mig også, at der måske er lidt at spare ved at købe den hjem fra et udenlandsk site. Nu er mine spørgsmål så:

Hvem kan I anbefale? Jeg har kigget på bl.a heinnie.com og lamnia.com
Er der en af de to I ville foretrække?
Kan man "bare" få sendt en kniv fra udlandet til Dk?
Har læst lidt om, at Postnord ikke er helt nemme at danse med. Hvad gør man for at undgå dem?
Er der andet man skal tænke på ved sådan en handel?

Hilsen en "import-jomfru"

Brugeravatar
Tangloppen
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2014
Tilmeldt: 17. mar 2007, 13:45
Interesser: Dimser der ser i mørket...
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 59 times
Been thanked: 331 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Tangloppen » 23. apr 2017, 16:16

Heinnie er ihvertfald gtg. Og den lave pund kan hjælpe på prisen :smile:
Rigtige mænd skyder med 76 mm luftgevær!
Spejlhjerne af Guds nåde!

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Flugteren » 23. apr 2017, 16:41

HeltBlank skrev:Hej forum

jeg har et ønske om at føje en Benchmade Arvensis til min lille samling, men jeg har endnu ikke kunnet finde den i Dk. Jeg forestiller mig også, at der måske er lidt at spare ved at købe den hjem fra et udenlandsk site. Nu er mine spørgsmål så:

Hvem kan I anbefale? Jeg har kigget på bl.a heinnie.com og lamnia.com
Er der en af de to I ville foretrække?
Kan man "bare" få sendt en kniv fra udlandet til Dk?
Har læst lidt om, at Postnord ikke er helt nemme at danse med. Hvad gør man for at undgå dem?
Er der andet man skal tænke på ved sådan en handel?

Hilsen en "import-jomfru"
1) Både Heinnie og Lamnia.fi er fine, anerkendte firmaer. Jeg har selv købt derfra, og der har aldrig været noget som helst. Du skal blot vælge det firma, der har den laveste pris og kan sende på dine betingelser.

2) Ja, du køber blot og får den sendt. Det er skam fuldt lovligt, sålænge kniven overholder dansk lovgivning. Enhåndsbetjente knive er lovlige. I alt fald, hvis du køber inden for EU (England inkluderet indtil 2019). Post Nord tjekker ikke pakker indenfor EU - eller, i alt fald kun yderst sjældent.

3) Næh, køb du bare. Du skal ikke bruge importtilladelse til noget som helst, sålænge det er til anerkendelsesværdigt formål.

Brugeravatar
Grejs76
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 730
Tilmeldt: 19. okt 2010, 17:27
Interesser: DK lovlige EDC knive
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 33 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Grejs76 » 25. apr 2017, 15:47

Shane Sibert designer nogle fine ting for Benchmade. Jeg er helt med på dit behov for at eje den.

Jeg har prøvet begge de nævnte butikker, og det virkede upåklageligt. Jeg ville også vælge den billigste.

Mikael.
Jeg går sgu med den kniv

Brugeravatar
Starling
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 267
Tilmeldt: 20. apr 2013, 18:34
Interesser: Knive, pistol, luftvåben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 48 times
Been thanked: 22 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Starling » 27. apr 2017, 13:42

Man kan også købe Benchmade her i Danmark. Gå ind på http://www.friluftsland.dk og se deres lille udvalg af Benchmade. Friluftsland sender med PostNord og GLS. Endelig har de deres fysiske forretninger i bla. Kolding, hvor de da havde en håndfuld forskellige Benchmade, da jeg var der i sidste uge.

Hvorfor købe i udland - når man kan handle i DK :smile:
En god kop kaffe om dagen forlænger livet :)

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 3350
Tilmeldt: 23. maj 2016, 10:13
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 69 times
Been thanked: 632 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Flugteren » 27. apr 2017, 14:52

Starling skrev:Man kan også købe Benchmade her i Danmark. Gå ind på http://www.friluftsland.dk og se deres lille udvalg af Benchmade. Friluftsland sender med PostNord og GLS. Endelig har de deres fysiske forretninger i bla. Kolding, hvor de da havde en håndfuld forskellige Benchmade, da jeg var der i sidste uge.

Hvorfor købe i udland - når man kan handle i DK :smile:
Fordi medmindre det er noget, man skal have i hånden inden man køber, så er priserne generelt ofte billigere i udlandet.

Trax
Newbie
Newbie
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27. jan 2018, 17:45
Interesser: Foldekniv
Geografisk sted: København

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Trax » 27. jan 2018, 17:48

Nogle der har erfaring med assistere/spring knive fra Amazon.de eller Amazon.co.uk? Kigger lidt på en billig fiske kniv som bare skal kunne slås ud uden noget fumleri osv. Men kan ikke rigtigt blive klog på om man kan få bøde og plet på straffe attesten hvis man bestiller en "ulovlig" kniv inden for EU?

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11047
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af C-X » 27. jan 2018, 17:55

Trax skrev:Nogle der har erfaring med assistere/spring knive fra Amazon.de eller Amazon.co.uk? Kigger lidt på en billig fiske kniv som bare skal kunne slås ud uden noget fumleri osv. Men kan ikke rigtigt blive klog på om man kan få bøde og plet på straffe attesten hvis man bestiller en "ulovlig" kniv inden for EU?
Dem der har erfaring, sidder både med et bødeforlæg og en plettet straffeattest. Køb en dolk eller en letbetjent OHO folder.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

NBK
Newbie
Newbie
Indlæg: 15
Tilmeldt: 3. apr 2015, 07:11
Interesser: Blankvåben
Geografisk sted: Sjælnd
Has thanked: 4 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af NBK » 28. jan 2018, 21:27

Du kan også kigge hos knivesandtools. Har selv købt et par knive der, også en benchmade. Syntes ikke priserne er helt væk.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 26. mar 2008, 22:07
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 350 times
Been thanked: 652 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Oscar123 » 29. jan 2018, 10:40

Trax skrev:Nogle der har erfaring med assistere/spring knive fra Amazon.de eller Amazon.co.uk? Kigger lidt på en billig fiske kniv som bare skal kunne slås ud uden noget fumleri osv. Men kan ikke rigtigt blive klog på om man kan få bøde og plet på straffe attesten hvis man bestiller en "ulovlig" kniv inden for EU?
Udgangspunktet i dit spørgsmål er lidt underligt – ”om man kan få bøde og plet på straffe attesten hvis man bestiller en "ulovlig" kniv inden for EU?” Svaret er – Ja, selvfølgelig kan man det..! Sandsynligheden for at den bliver opdaget er en smule mindre ved forsendelser indenfor EU - men det gør ikke anskaffelsen mindre ulovlig. Og, hvorfor skulle du i det hele taget være interesseret i at løbe risikoen ved at importere en ulovlig kniv..? :neutral:

Dit behov for en god fiskekniv, som kan betjenes med én hånd, er dog absolut legitimt – og du kan sagtens få opfyldt dit behov indenfor lovens rammer. Du kan enten vælge en kniv med fast klinge eller en foldekniv blandt det utal af enhåndsbetjente knive med lås på klingen, som vil kunne åbnes stort lige så hurtigt og sikkert, som de ulovlige springknive (og knive med ”assisted opening”).

Personligt ville jeg til fiskeri vælge en kniv med en fast lang og tynd klinge, som f.eks. den viste billige svenske MORA Fishing Comfort 155.

:razz:
Oscar123
MORA Fishing Comfort 155.png
MORA Fishing Comfort 155.png (75.12 KiB) Vist 8509 gange
On scene - but unseen

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Benchmade Arvensis fra udlandet?

Indlæg af Kenned » 29. jan 2018, 10:56

Helt enig med Oscar123,

Fordelen ved et fast blad er også at der ikke er så mange steder hvor fiskerester og andre sjove ting kan gemme sig.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Besvar