Chris Reeve & Spyderco

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
DonWerner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. dec 2011, 19:05
Interesser: Knive
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 11 times

Chris Reeve & Spyderco

Indlæg af DonWerner » 11. nov 2017, 14:27

Hejsa,

Jeg har været på jagt længe efter en Chris Reeve foldekniv og nu lykkedes det endelig at få en hjem til samlingen. Det er såmænd ikke fordi det er svært at klikke ind på knifecenter.com eller BladeHQ og bestille en, men de 375 USD en Small Inkosi koster derinde bliver til knap 5000 kr. inden den er landet på adressen i DK med told/moms og fragt, så det har ikke været en option. Jeg fandt i stedet en rigtig fin brugt der allerede var indført til landet og hvor prisen var mere spiselig.

Dagen efter jeg har købt Chris Reeve'en læser jeg på Spyderco's forum at de har valgt at stoppe produktionen af deres Slysz Bowie model. Det er en af deres topmodeller, som jeg egentlig længe har ønsket mig, men ikke har købt, igen pga. prisen. Nu var dilemmaet så om jeg skulle købe den inden den bliver udsolgt på diverse hjemmesider eller venter og købe en brugt, med stor sandsynlighed for at prisen vil stige markant fordi den er udgået.

Jeg tog en hurtig beslutning og bestilte den hjem fra Lamnia - 2 dage senere landede den på adressen med UPS.

Så alt i alt en smådyr uge som knivsamler, men det er dælme også et par lækre knive. :smile:

Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
PeptoBizmo
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2010
Tilmeldt: 8. apr 2004, 14:51
Geografisk sted: Midtjylland.
Has thanked: 42 times
Been thanked: 183 times
Kontakt:

Re: Chris Reeve & Spyderco

Indlæg af PeptoBizmo » 12. nov 2017, 15:43

Du havde ikke is i maven til at se om den blev sat med i pris som en del af de andre på deres "discontinued"-liste?
Omvendt er det nok ikke den model diverse forhandlere lagerfører flest af, så du har måske gjort det klogeste :smile:
Heinnie har også haft nogle ret skarpe rabatter på enkelte modeller den sidste tid.
Jeg har selv 5 Spydercos i samlingen, og håber inderligt der kommer en Sprint af Military'en med denne røde G10:
Billede
At forsøge, er første betingelse for at lykkes.

DonWerner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 40
Tilmeldt: 2. dec 2011, 19:05
Interesser: Knive
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 11 times

Re: Chris Reeve & Spyderco

Indlæg af DonWerner » 13. nov 2017, 10:05

Nej, jeg havde ikke is i maven. :smile:

Jeg kan også se den er udsolgt mange steder allerede, så spørgsmålet er om den overhovedet bliver sat ned i pris, når efterspørgslen tilsyneladende er der.

Besvar