Ny kinesisk kniv af overraskende kvalitet

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 164 times
Been thanked: 398 times

Ny kinesisk kniv af overraskende kvalitet

Indlæg af Oscar123 » 1. apr 2019, 13:35

Det er efterhånden nogen tid siden jeg sidst har købt en kniv – så det var ved at være tid igen.

Jeg var denne gang faldet over en billig kinesisk kniv fundet på Ebay med det sigende navn TwoSun D2 Titanium TS21. Kniven var som sagt ganske billig (knap 300 kr.) så skaden ville ikke være så stor om den gik tabt – eller viste sig at være noget crap. Samtidig var det også med en vis ”spænding” om den måske skulle blive gjort til en ”sag” ved indførslen i Danmark – selvom den helt klart er lovlig her i kongeriget. Men man ved jo aldrig… :giggle:

Ca. 2 uger efter købet ankom den med PostNord – og pakken var endda fint udstyret med officielt tape fra Told Styrelsen, der viste at den havde været kontrolleret. Jeg er ikke blevet opkrævet told af den – men det kommer muligvis.. :oops:

Kniven har absolut overrasket mig, idet der er tale om betydelig bedre kvalitet end jeg havde forestillet mig. Kniven har en fin finish og der er tale om en fin samlekvalitet. Skæftet er (angiveligt) lavet af titanium mens der ikke er oplysninger om hvilken type stål, der er brugt. Om den holder eller går i udu efter kort tid ved jeg naturligsvis ikke – men det må tiden vise.

Jeg har tidligere købt kinesiske knive og er endnu ikke blevet skuffet. Og det er jeg heller ikke blevet med denne TwoSun D2 Titanium TS21.

:razz:
Oscar123
TwoSun D2 Titanium TS21 - 1.jpg
TwoSun D2 Titanium TS21 - 2.jpg
TwoSun D2 Titanium TS21 - 3.jpg
Senest rettet af Oscar123 1. apr 2019, 16:50, rettet i alt 1 gang.
On scene - but unseen

JRexA
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 256 times
Been thanked: 559 times

Re: Ny kinesisk kniv af overraskende kvalitet

Indlæg af JRexA » 1. apr 2019, 14:33

Nu er du så også oppe. på en US$ 50 kniv, og ikke de sædvanlige billige, til under US$ 10....

Hvis den var købt, hos en Dansk forhandler, så var prisen nok et stykke over kr. 500
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
Jesper Rex

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt med hund, kniv og gevær.
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 411 times
Been thanked: 1068 times

Indlæg af C-X » 1. apr 2019, 16:54

Jf. billederne, som jeg går ud fra du har taget, er stålet af typen D2 - et udmærket, old school værktøjsstål. :thumbup:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is

Indlæg af Oscar123 » 1. apr 2019, 16:59

C-X skrev:
1. apr 2019, 16:54
Jf. billederne, som jeg går ud fra du har taget, er stålet af typen D2 - et udmærket, old school værktøjsstål. :thumbup:
Hej C-X

Tak for info. Jeg er ikke selv den store metallurg og jeg kendte ikke denne ståltype.

Osscar123
On scene - but unseen

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 26 times
Been thanked: 79 times

Indlæg af Scrapper » 1. apr 2019, 20:47

Kineserne er faktisk begyndt at spytte foldeknive ud, af exceptionel høj kvalitet.
Men de er heller ikke bange for at tage en høj pris for knivene.

Der er flere, som vurderer knive fra f.eks. Reate helt på højde med knive fra Zero Tolerance og lignende.

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is

Indlæg af Oscar123 » 23. maj 2019, 22:01

En lille opfølgning på historien om den aldeles glimrende TwoSun D2 Titanium TS21 kniv.

I perioden op til bestillingen af af kniven i starten af marts måned fremsendte jeg en anmodning til policen om tilladelse til indførsel af den. Jeg var ikke i tvivl om at kniven var lovlig i enhver henseende og at en sådan tilladelse til indførsel slet ikke var nødvendig – men ”just in case…”

Så skete der imidlertid det, at kniven nåede frem meget hurtigt (ca. 2 uger efter bestillingen) mens indførselstilladelsen til gengæld lod vente meget længe på sig. Jeg har netop modtaget denne tilladelse og den har været ca. 9 uger undervejs.

Sammen med tilladelsen var vedlagt et officielt ”cover-letter” fra politiet på engelsk og tysk der bekræfter tilladelse til indførsel. Et sådant har jeg ikke set før – men har hørt om at man selv tidligere skulle få oversat den danske indførselstilladelse. Så dette må vel betegnes som en udmærket forbedring.

Nu havde jeg som sagt slet ikke behov for tilladelsen men læren af denne historie er at man skal søge i rigtig god tid.

Oscar123
Tilladelse.jpg
On scene - but unseen

Rednex
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning og IT
Geografisk sted: Ølstykke
Has thanked: 26 times
Been thanked: 35 times

Indlæg af Rednex » 23. maj 2019, 23:40

Sådan et følgebrev fik jeg også med, da jeg søgte indførselstilladelse for en måneds tid siden.

Jeg blev i øvrigt inspireret af denne tråd, og bestilte sådan en kniv. Jeg synes den er lækker, men jeg tør desværre ikke have den i lommen til daglig :cry:

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is

Indlæg af Oscar123 » 15. jul 2019, 11:29

Efter at have brugt kniven i nogen tid er jeg blevet ganske begejstret for den. Der er ikke noget at udsætte på kvaliteten og den fungerer fortrinligt. Og, så er prisen jo ganske overkommelig. :thumbup:

Jeg fik som det ses ovenfor en indførselstilladelse fra policen på en kniv af denne type (selvom det slet ikke var nødvendigt..) og så tænkte jeg, at jeg måtte da prøve at gentage succesen. :snu: Så jeg bestilte en ny mage til. "Sådan en kan man jo altid bruge en ekstra af..." :oops:

Denne gange gik der kun 10 dage fra bestillingen til jeg havde den i hånden – og også denne gang havde forsendelsen været åbnet og kontrolleret af toldmyndighederne (som havde lukket pakken pænt igen med det officielle blå ”told-tape”). Og heller ikke denne gang er jeg blevet opkrævet told. Men det kommer måske…

Oscar123
On scene - but unseen

Kenneth Jensen
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 268 times
Been thanked: 174 times

Indlæg af Kenneth Jensen » 15. jul 2019, 15:08

Oscar123 skrev:
15. jul 2019, 11:29
Efter at have brugt kniven i nogen tid er jeg blevet ganske begejstret for den. Der er ikke noget at udsætte på kvaliteten og den fungerer fortrinligt. Og, så er prisen jo ganske overkommelig. :thumbup:

Jeg fik som det ses ovenfor en indførselstilladelse fra policen på en kniv af denne type (selvom det slet ikke var nødvendigt..) og så tænkte jeg, at jeg måtte da prøve at gentage succesen. :snu: Så jeg bestilte en ny mage til. "Sådan en kan man jo altid bruge en ekstra af..." :oops:

Denne gange gik der kun 10 dage fra bestillingen til jeg havde den i hånden – og også denne gang havde forsendelsen været åbnet og kontrolleret af toldmyndighederne (som havde lukket pakken pænt igen med det officielle blå ”told-tape”). Og heller ikke denne gang er jeg blevet opkrævet told. Men det kommer måske…

Oscar123
Nej, tolden opkræves inden udlevering af pakken - så du slipper :biggrin:

Valgte du at bede om indførselstilladelse igen?

Hilsen Kenneth
Jeg vil bekæmpe dine meninger, men jeg vil dø for din ret til at have dem

Greyberd63
This member is
This member is
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 106 times
Been thanked: 32 times

Indlæg af Greyberd63 » 15. jul 2019, 16:00

Kenneth Jensen skrev:
15. jul 2019, 15:08
Oscar123 skrev:
15. jul 2019, 11:29

Oscar123
Nej, tolden opkræves inden udlevering af pakken - så du slipper :biggrin:

Hilsen Kenneth
Jeg har faktisk prøvet at, modtage pakken, for derefter at modtage opkrævning på moms og gebyr, nogle år siden dog

Mvh
Grey

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is

Indlæg af Oscar123 » 15. jul 2019, 16:19

Kenneth Jensen skrev:
15. jul 2019, 15:08
Næh... Jeg havde jo ikke brugt den modtagne - og da den havde en udløbsdato i august var den jo fint dækkende. Men den var jo også mest tænkt som "back-up", idet kniven jo er fuldt lovlig og slet ikke kræver en indførselstilladelse. Selv den mest tumpede "Tolder-Keld" vil være nødt til at slippe den igennem...

Oscar123
On scene - but unseen

Besvar