Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Indlæg af 458hunter » 26. sep 2019, 08:41

Rednex skrev:
12. maj 2019, 20:19
Efter at have nærstuderet JMs vejledning til knivloven, er jeg begyndt at have min Victorinox M/92 i lommen. Og så krydser jeg fingre for at den vil blive vurderet som en lille foldekniv efter de afskaffede 7 cm reglen.

Fidusen ved “lille foldekniv” er, at de ifølge vejledningen som udgangspunkt altid vurderes til at have et anerkendelsesværdigt formål.

Dertil kommer at risikoen for at møde en levende betjent er faldet til noget nær nul efter man indførte fotovognene :oops:
Hvor finder du noget om lille foldekniv i loven? Det troede jeg var helt ude efter seneste opdatering?

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Indlæg af FBN » 26. sep 2019, 09:08

Chrstn_Olsen skrev:
26. sep 2019, 08:41
Rednex skrev:
12. maj 2019, 20:19
Efter at have nærstuderet JMs vejledning til knivloven, er jeg begyndt at have min Victorinox M/92 i lommen. Og så krydser jeg fingre for at den vil blive vurderet som en lille foldekniv efter de afskaffede 7 cm reglen.

Fidusen ved “lille foldekniv” er, at de ifølge vejledningen som udgangspunkt altid vurderes til at have et anerkendelsesværdigt formål.

Dertil kommer at risikoen for at møde en levende betjent er faldet til noget nær nul efter man indførte fotovognene :oops:
Hvor finder du noget om lille foldekniv i loven? Det troede jeg var helt ude efter seneste opdatering?
Forklaringen har han skrevet 3 indlæg efter
det indlæg du har citeret :blink:
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php? ... 25#p876680
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jan 2015, 21:25
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 304 times
Been thanked: 616 times

Re: Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Indlæg af FrederikF » 26. sep 2019, 10:10

Jeg er blevet ret god til at finde anerkendelsesværdige formål - har haft en kniv i lommen siden min 3-års fødselsdag, så den nye knivlov har været en mega hård kold tyrker. Jeg tror jeg har taget tre kg på som følge af æbleindtag, men har sparet en del på at blive væk fra tandlægen, så tænderne matcher kniv behovet.
Købte nedenstående for 300kr her på forum for ikke så længe siden. Den har ikke været en meter fra mig siden.
Første gang jeg er blevet så glad for en kniv - underligt eftersom Spyderco designet egentlig er mig imod (har slidt to Gerber Gators glatte).
Stålet har drillet mig lidt - kniven er relativt nem at få skarp, men den bliver ikke som et barberblad (den barberer hårene på armen uden bøvl, men den sidste finish vil den ikke rigtigt) - har bestilt en ny diamant sten, så må vi se.
Kniven er en Spyderco Valotton Lil Subhilt.
Bliver nu nødsaget til at købe “storebroderen” også - øv.
Mvh Frederik
464B2DA3-0632-4018-A6C2-B36DEF1BD6FE.jpeg
464B2DA3-0632-4018-A6C2-B36DEF1BD6FE.jpeg (155.28 KiB) Vist 2959 gange

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 821 times
Been thanked: 429 times

Re: Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Indlæg af 458hunter » 26. sep 2019, 21:12

FBN skrev:
26. sep 2019, 09:08
Chrstn_Olsen skrev:
26. sep 2019, 08:41
Rednex skrev:
12. maj 2019, 20:19
Efter at have nærstuderet JMs vejledning til knivloven, er jeg begyndt at have min Victorinox M/92 i lommen. Og så krydser jeg fingre for at den vil blive vurderet som en lille foldekniv efter de afskaffede 7 cm reglen.

Fidusen ved “lille foldekniv” er, at de ifølge vejledningen som udgangspunkt altid vurderes til at have et anerkendelsesværdigt formål.

Dertil kommer at risikoen for at møde en levende betjent er faldet til noget nær nul efter man indførte fotovognene :oops:
Hvor finder du noget om lille foldekniv i loven? Det troede jeg var helt ude efter seneste opdatering?
Forklaringen har han skrevet 3 indlæg efter
det indlæg du har citeret :blink:
https://nordisk-forum.dk/viewtopic.php? ... 25#p876680
Tak - så er jeg rolig omkring at have en lille folder i bilen igen.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Indlæg af Kenned » 26. sep 2019, 21:22

Jeg går ikke med EDC. Går kun med kniv når jeg skal bruge den til en af de traditionelt anerkendelsesværdige formål som skovtur, dykkertur mv. Jeg gider ikke hjælpe politiet med at nå deres måltal, og stoler SLET ikke på dem efter de sidste fadæser omkring knivloven.

Hilsen Kenneth
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Skumme
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 305
Tilmeldt: 11. aug 2008, 14:38
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad bærer folket som deres EDC kniv?

Indlæg af Skumme » 27. sep 2019, 11:12

FrederikF skrev:
26. sep 2019, 10:10
Jeg er blevet ret god til at finde anerkendelsesværdige formål - har haft en kniv i lommen siden min 3-års fødselsdag, så den nye knivlov har været en mega hård kold tyrker. Jeg tror jeg har taget tre kg på som følge af æbleindtag, men har sparet en del på at blive væk fra tandlægen, så tænderne matcher kniv behovet.
Købte nedenstående for 300kr her på forum for ikke så længe siden. Den har ikke været en meter fra mig siden.
Første gang jeg er blevet så glad for en kniv - underligt eftersom Spyderco designet egentlig er mig imod (har slidt to Gerber Gators glatte).
Stålet har drillet mig lidt - kniven er relativt nem at få skarp, men den bliver ikke som et barberblad (den barberer hårene på armen uden bøvl, men den sidste finish vil den ikke rigtigt) - har bestilt en ny diamant sten, så må vi se.
Kniven er en Spyderco Valotton Lil Subhilt.
Bliver nu nødsaget til at købe “storebroderen” også - øv.
Mvh Frederik
464B2DA3-0632-4018-A6C2-B36DEF1BD6FE.jpeg
Fedt tillykke med handelen.
Altid lækkert at finde en kniv til så skarp en pris. :rock:

Besvar