Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Elbæk » 16. okt 2020, 23:08

Fenris-Arms-Triton-Kniv-1.backdrop.jpg

Spændende dansk designet taktisk kniv - designet med baggrund i mere end ti års erfaring i forsvaret, samt efterfølgende i det frivillige system.

Umiddelbart virker det til at være en solid lille kniv. X30Cr13 stålet er i sig selv ikke super sexet, men i de dimensioner klingen har skal det nok gøre hvad det skal - og prisklassen (529,-) taget i betragtning er stålet velvalgt i kombination med G10 skæfteskaller og Kydex skede med Tek-Lok type hardware. Man kan få (og får ofte) meget ringere stål til de penge.

Ergonomisk og udformningsmæssigt er der tale om en kniv som læner sig mere op ad "camp craft" end kamp, men som er i stand til at blive anvendt effektivt til begge. Realistisk set så snitter man også flere teltpløkke og åbner flere feltrationer end man laver ridser i leveren på fjenden. Det er en praktisk soldaterkniv uden forceret potensforlængerfaktor - det tiltaler mig meget.

Finishen er til den lidt grove side, noget virker til at være bevidste designvalg - andet rent økonomiske. Jeg finder dog intet som ikke harmonerer med prisen, faktisk har jeg set markant dyrere knive med lignende finish. Målet med kniven har, helt erklæret, været at producere en prisbillig kvalitetskniv til den danske soldat.

Om min Gerber Strongarm kommer til at vige pladsen på min TYR vest for Fenris Arms Triton vil tiden vise, men den er i hvert fald et meget seriøst bud på en kniv som kunne ende der - og det til ca. halvdelen af hvad en Strongarm koster.

Jeg modtog min tidligere i dag. Jeg glæder mig til at teste den i praksis. Mere herfra når den har været med i felten.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af C-X » 16. okt 2020, 23:23

Lidt flere billeder, og så begynder jeg at blive fristet. Det er ellers ikke normalt den kategori af knive der tænder mig mest, men jeg tror at de mere klassiske og nedtonede linjer, som du også falder for, gør udslaget. Den ligner lidt en pænere RAT kniv.

Skulle jeg endelig have en kniv, med markant militært udseende, så er der noget foruroligt dragende ved Gerber Strongarm.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
FBN
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1065
Tilmeldt: 8. dec 2013, 19:49
Interesser: Alt med/om våben :-)
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 214 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af FBN » 17. okt 2020, 00:00

De for da givet den lidt tæsk :respekt:
I deres reklame film.

https://m.youtube.com/watch?v=JwzB4czAowM
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1780
Tilmeldt: 2. mar 2011, 18:29
Interesser: Eventyr
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 189 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Sierra13 » 17. okt 2020, 00:27

Er det samme firma som også laver fenris valkyrie urene?

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Senserazer » 17. okt 2020, 08:54

Hvis jeg turde have en dolk med nogensinde, så har de jeg været interesseret :numberone: Hvor er de produceret?
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Elbæk » 17. okt 2020, 09:31

FBN skrev:
17. okt 2020, 00:00
De for da givet den lidt tæsk :respekt:
I deres reklame film.

https://m.youtube.com/watch?v=JwzB4czAowM
Jeg forventer heller ikke mindre af en kniv som markedsføres til det taktiske marked. Det som vises i videoen, med undtagelse af rudeknusningen, er basale bushcraft teknikker, det skal den kunne - og ikke bare kunne, den skal være god til det.

Jeg kender designeren (full disclosure), han og jeg deler den samme grundindstilling til grej. Jeg kender også gutten i videoen (og det gør I andre også, I ved det bare ikke) - faktisk så godt at jeg på et tidspunkt har boet sammen med ham.

Sierra13 skrev:
17. okt 2020, 00:27
Er det samme firma som også laver fenris valkyrie urene?
Det er det ikke.

Senserazer skrev:
17. okt 2020, 08:54
Hvis jeg turde have en dolk med nogensinde, så har de jeg været interesseret :numberone: Hvor er de produceret?
I Østen. Der er ingen anden måde at ramme det prisniveau på. Men at en kniv er fremstillet i Østen siger, som udgangspunkt, ikke noget længere. Se f.eks. Tekut, det er fabelagtige prisstærke lommeknive fremstillet i Kina.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Venø
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 13. feb 2010, 10:20
Interesser: Gear og snart IPSC
Geografisk sted: klarup i det mørke nord
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Venø » 17. okt 2020, 11:09

Jeg har en og har haft den i små 2 uger.

Designet er godt. Førings midlet er godt.

Jeg har pt udsat den for skov, sø , vand, jagt , Friluft liv , den holder sig skarp indtil videre

Så til prisen er den alle pengene værd :10:
The dark side you must join. High speed and seductive it is .^.

Cp-Medic
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1451
Tilmeldt: 23. jan 2011, 15:05
Interesser: Buejagt
Geografisk sted: Kbh nv
Has thanked: 20 times
Been thanked: 138 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Cp-Medic » 17. okt 2020, 12:47

FBN skrev:
17. okt 2020, 00:00
De for da givet den lidt tæsk :respekt:
I deres reklame film.

https://m.youtube.com/watch?v=JwzB4czAowM
uh nu glæder jeg mig endnu mere for han tager en med over til mig i næste uge, har slet ikke set videoen før nu

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Ingsorsi » 17. okt 2020, 17:09

Elbæk skrev:
16. okt 2020, 23:08
Fenris-Arms-Triton-Kniv-1.backdrop.jpg


Spændende dansk designet taktisk kniv - designet med baggrund i mere end ti års erfaring i forsvaret, samt efterfølgende i det frivillige system.

Umiddelbart virker det til at være en solid lille kniv. X30Cr13 stålet er i sig selv ikke super sexet, men i de dimensioner klingen har skal det nok gøre hvad det skal - og prisklassen (529,-) taget i betragtning er stålet velvalgt i kombination med G10 skæfteskaller og Kydex skede med Tek-Lok type hardware. Man kan få (og får ofte) meget ringere stål til de penge.

Ergonomisk og udformningsmæssigt er der tale om en kniv som læner sig mere op ad "camp craft" end kamp, men som er i stand til at blive anvendt effektivt til begge. Realistisk set så snitter man også flere teltpløkke og åbner flere feltrationer end man laver ridser i leveren på fjenden. Det er en praktisk soldaterkniv uden forceret potensforlængerfaktor - det tiltaler mig meget.

Finishen er til den lidt grove side, noget virker til at være bevidste designvalg - andet rent økonomiske. Jeg finder dog intet som ikke harmonerer med prisen, faktisk har jeg set markant dyrere knive med lignende finish. Målet med kniven har, helt erklæret, været at producere en prisbillig kvalitetskniv til den danske soldat.

Om min Gerber Strongarm kommer til at vige pladsen på min TYR vest for Fenris Arms Triton vil tiden vise, men den er i hvert fald et meget seriøst bud på en kniv som kunne ende der - og det til ca. halvdelen af hvad en Strongarm koster.

Jeg modtog min tidligere i dag. Jeg glæder mig til at teste den i praksis. Mere herfra når den har været med i felten.
Lækker kniv. Hvor købes den?

Læg gerne flere billeder på :biggrin:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Elbæk » 17. okt 2020, 19:28

De har den i hvert fald på lager her: https://handelshusetaulum.dk/webshop/?b ... enris-arms

Og her er et par billeder af min:

FenrisArmsTriton001.jpg
FenrisArmsTriton002.jpg
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af O27 » 17. okt 2020, 20:08

Har lidt svært ved at se det magiske i kniven? Ret basic stål, intet “taktisk” over den og den video der ligger vil en victorinox folder også kunne baton :biggrin:

Er det prisen der gør den fantastisk?

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11048
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 725 times
Been thanked: 2624 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af C-X » 17. okt 2020, 20:14

Jeg vil nok kalde den mere praktisk end taktisk, uden at have gramset en endnu. Og derfor kan det let være jeg ender med en i samlingen. Derudover vil jeg gerne støtte en dansker, så hvis udvikleren selv forhandler dem, så hører jeg da gerne herom.

Der er nu noget smukt ved en god og praktisk kniv, som kan erhverves til rimelige penge. Bliver man ikke helt glad for den, kan den jo gives videre. Man skal nok ikke sammenligne den med en Lionsteel til 2-3x prisen.
Senest rettet af C-X 17. okt 2020, 20:25, rettet i alt 1 gang.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Elbæk » 17. okt 2020, 20:21

O27 skrev:
17. okt 2020, 20:08
Har lidt svært ved at se det magiske i kniven? Ret basic stål, intet “taktisk” over den og den video der ligger vil en victorinox folder også kunne baton :biggrin:

Er det prisen der gør den fantastisk?
Jeg har solgt Victorinox i 13+ år (alle år har jeg tillige arbejdet med reklamationer), jeg kunne godt tænke mig at se den Victorinox foldekniv du konsistent ville kunne få til at holde til den behandling.

Kniven er spændende fordi den er designet til danske soldater af en erfaren dansk soldat. Jeg ved ikke hvad du definerer som "taktisk", men hvis det er spikes og skulls, så forstår jeg godt at du er skuffet :blink:

Prisen er bestemt en del af det som er med til at gøre den spændende - og materialevalget skal ses i den kontekst.

Jeg har solgt hundreder af knive gennem min karriere fordelt på et væld af forskellige mærker, min egen knivsamling ligger på et eller andet sted mellem 200 og 300 knive i alle prisklasser. Jeg har gennem tiden testet et væld af knive og skrevet talrige anmeldelser, primært til britiske sider - og også fået enkelte fabrikanter på nakken for det. Der skal meget til at jeg finder en kniv interessant, den forhåndenværende falder i kategorierne "god historie" og "potentielt god til prisen" for mig.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

O27
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 544
Tilmeldt: 24. okt 2015, 16:17
Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 41 times
Been thanked: 45 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af O27 » 17. okt 2020, 20:26

Tak for uddybning. Min reference til Victorinox var lettere sarkastisk da jeg ikke var synderligt imponeret over de tynde pinde en 5mm fulltang blev udsat for :DancingBanana:

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Scrapper » 17. okt 2020, 20:33

Spændende design.

Den ligner en hybrid mellem en ESEE 4 og så en Strider.

Jeg kunne nu aldrig selv komme overens med det tynde og kantede greb på min Strider Buck 888.
Så jeg ville blive overrasket, hvis denne var super behagelig i hånden, ved længere tids arbejde med kniven.
Men til grovere "splitte ad arbejde" ligner det, at den vil klare sig godt. Også fordi den kommer med en anseelig tykkelse på bladet.
Senest rettet af Scrapper 18. okt 2020, 11:57, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ingsorsi
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 883
Tilmeldt: 17. nov 2015, 20:49
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Roskilde / København
Has thanked: 215 times
Been thanked: 153 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Ingsorsi » 17. okt 2020, 22:02

Scrapper skrev:
17. okt 2020, 20:33
Spændende design.

Den ligner en hybrid mellem en ESEE 4 og så en Strider.

Jeg kunne nu aldrig selv komme overens med det tynde og kantede greb på min Strider Buck 888.
Så jeg ville blive overrasket, hvis denne var super behagelig i hånden, ved længere tids arbejde med kniven.
Men til grovere "splitte ad arbejde" ligner det, at den vil klare sig godt. Også forbi den kommer med en anseelig tykkelse på bladet.

Hvor kan du se tykkelsen af bladet?

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Indlæg: 14304
Tilmeldt: 26. jan 2004, 11:56
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1736 times
Been thanked: 1265 times
Kontakt:

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Lycon » 17. okt 2020, 22:05

Ingsorsi skrev:
17. okt 2020, 22:02
Scrapper skrev:
17. okt 2020, 20:33
Spændende design.

Den ligner en hybrid mellem en ESEE 4 og så en Strider.

Jeg kunne nu aldrig selv komme overens med det tynde og kantede greb på min Strider Buck 888.
Så jeg ville blive overrasket, hvis denne var super behagelig i hånden, ved længere tids arbejde med kniven.
Men til grovere "splitte ad arbejde" ligner det, at den vil klare sig godt. Også forbi den kommer med en anseelig tykkelse på bladet.

Hvor kan du se tykkelsen af bladet?
Tykkelse på blad.jpg
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Indlæg: 9650
Tilmeldt: 22. apr 2010, 22:01
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 1721 times
Been thanked: 2146 times
Kontakt:

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Bofhenator » 17. okt 2020, 22:37

Lycon skrev:
17. okt 2020, 22:05
Ingsorsi skrev:
17. okt 2020, 22:02
Scrapper skrev:
17. okt 2020, 20:33
Spændende design.

Den ligner en hybrid mellem en ESEE 4 og så en Strider.

Jeg kunne nu aldrig selv komme overens med det tynde og kantede greb på min Strider Buck 888.
Så jeg ville blive overrasket, hvis denne var super behagelig i hånden, ved længere tids arbejde med kniven.
Men til grovere "splitte ad arbejde" ligner det, at den vil klare sig godt. Også forbi den kommer med en anseelig tykkelse på bladet.

Hvor kan du se tykkelsen af bladet?
Tykkelse på blad.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=JwzB4cz ... FenrisArms
The Knife is a full tang, flat grind (almost Scandinavian) fixed blade knife with a total length of 23 cm, with a blade length of 12 cm. the thickness is 3.5mm.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Venø
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 125
Tilmeldt: 13. feb 2010, 10:20
Interesser: Gear og snart IPSC
Geografisk sted: klarup i det mørke nord
Has thanked: 12 times
Been thanked: 12 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Venø » 18. okt 2020, 15:19

Scrapper skrev:
17. okt 2020, 20:33
Spændende design.

Den ligner en hybrid mellem en ESEE 4 og så en Strider.

Jeg kunne nu aldrig selv komme overens med det tynde og kantede greb på min Strider Buck 888.
Så jeg ville blive overrasket, hvis denne var super behagelig i hånden, ved længere tids arbejde med kniven.
Men til grovere "splitte ad arbejde" ligner det, at den vil klare sig godt. Også fordi den kommer med en anseelig tykkelse på bladet.

Jeg har et par strider liggen og en enkelt håndlavet Vox ..

De ligger i en anden prisklasse og kan vidt kun sammenlignes på udsende.
The dark side you must join. High speed and seductive it is .^.

RoyalDuck
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 208
Tilmeldt: 30. dec 2011, 19:25
Interesser: riffelskydning, våbenteknik
Geografisk sted: Dronningens København
Has thanked: 16 times
Been thanked: 14 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af RoyalDuck » 18. okt 2020, 16:00

"flat grind, almost scandinavian" ??
rafler de bare kniv-udtryk frem?

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 6305
Tilmeldt: 15. okt 2007, 15:01
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 559 times
Been thanked: 1340 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Elbæk » 18. okt 2020, 16:11

RoyalDuck skrev:
18. okt 2020, 16:00
"flat grind, almost scandinavian" ??
rafler de bare kniv-udtryk frem?
Klingen er flat ground (måske en smule konveks) med en sekundær æg. Den er ikke scandi ground, heller ikke næsten. Men, til deres "forsvar" er de langt fra de eneste knivproducenter som ikke kender forskellen.

Personligt foretrækker jeg den slibning klingen har frem for traditionel scandi grind - omend jeg også har en del traditionelle puukko og leuku som jeg holder i scandi grind, fordi jeg finder det mest passende til dem.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Cpt
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 632
Tilmeldt: 6. apr 2014, 22:26
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 78 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Cpt » 20. okt 2020, 12:54

Jeg kunne godt være fristet af den! Ser ud til at der er god value for the money :smile:

Nu er der jo huller i skeden, er det mon på et niveau hvor tolder Keld ville gå bersærk hvis man havde købt den i udlandet?
Nu ryger man jo nok snildt under radaren da den jo købes her i dk, men det er mere princippet i om den ikke ville gå an under en politi kontrol..

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 11. aug 2012, 23:17
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 114 times
Been thanked: 242 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Senserazer » 20. okt 2020, 12:57

Cpt skrev:
20. okt 2020, 12:54
Jeg kunne godt være fristet af den! Ser ud til at der er god value for the money :smile:

Nu er der jo huller i skeden, er det mon på et niveau hvor tolder Keld ville gå bersærk hvis man havde købt den i udlandet?
Nu ryger man jo nok snildt under radaren da den jo købes her i dk, men det er mere princippet i om den ikke ville gå an under en politi kontrol..
Tror ikke du skal være nervøs, men lad være med at opbevare den i nærheden af snøre.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2223
Tilmeldt: 28. mar 2008, 12:52
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 460 times
Been thanked: 351 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Kenned » 20. okt 2020, 13:21

Senserazer skrev:
20. okt 2020, 12:57
Cpt skrev:
20. okt 2020, 12:54
Jeg kunne godt være fristet af den! Ser ud til at der er god value for the money :smile:

Nu er der jo huller i skeden, er det mon på et niveau hvor tolder Keld ville gå bersærk hvis man havde købt den i udlandet?
Nu ryger man jo nok snildt under radaren da den jo købes her i dk, men det er mere princippet i om den ikke ville gå an under en politi kontrol..
Tror ikke du skal være nervøs, men lad være med at opbevare den i nærheden af snøre.
Nemlig! Kun velcrolukke på skoene :biggrin:
Jeg er multi-religiøs - jeg tror lige lidt på alle religioner

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Ny dansk designet taktisk kniv: Fenris Arms Triton Survival Knife

Indlæg af Scrapper » 20. okt 2020, 13:31

Cpt skrev:
20. okt 2020, 12:54
Jeg kunne godt være fristet af den! Ser ud til at der er god value for the money :smile:
Ja, det ligner absolut en veludført kniv, hvor man får hele pakken for en god pris.

Og så vel udført skede i kydex. Hullerne giver god mulighed for selv at ændre skeden til en "dangler-type" skede, som jeg selv foretrækker i mange sammenhænge.

Besvar