Redde skadet kniv?

Er du til knive, bajonetter, økser, sværd eller hellebarder er dette stedet.
Besvar
458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Redde skadet kniv?

Indlæg af 458hunter » 26. nov 2021, 10:00

Har et sæt køkkenknive som jeg er meget glad for hvor konen mod instrukser har brugt den til noget groft arbejde.

Bladet er ligesom revnet, men da det er en lille fix kniv jeg bruger flere gange dagligt, vil jeg høre om der er forslag til hvordan den kan reddes?
Vedhæftede filer
29132E23-EC1A-4768-B540-4FB2146D5F62.jpeg

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5160
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1009 times
Been thanked: 1372 times

Re: Redde skadet kniv?

Indlæg af Ras.Killing » 26. nov 2021, 10:05

Du kan slibe hele æggen 4-5mm tilbage. Det giver dig en lidt smallere kniv... Men umiddelbart er det lige den eneste løsning jeg ser.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 11092
Tilmeldt: 29. jun 2013, 00:59
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 733 times
Been thanked: 2636 times

Re: Redde skadet kniv?

Indlæg af C-X » 26. nov 2021, 10:23

Hvis du sliber æggen tilbage, så bliver du nok også nødt til at tynde klingen i godset, så den ikke skærer som en økse :axe :hmm:

Jeg havde nok købt mig en ny, for det bliver alligevel aldrig det samme.

Det er måske svært at skaffe, da er en del af et gavesæt, hvis jeg husker ret. Tror bestemt det var sådan et sæt min ekskærestes søn fik i julegave, af min tidligere arbejdsgiver. :jul:
Faktisk rimelig lødigt sæt og ham blev også glad for det, selvom det var en skrub-af gave.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

458hunter
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 14. maj 2005, 19:19
Interesser: Skydning, jagt og MC
Geografisk sted: Øst-Sjælland
Has thanked: 827 times
Been thanked: 431 times

Re: Redde skadet kniv?

Indlæg af 458hunter » 26. nov 2021, 15:35

C-X skrev:
26. nov 2021, 10:23
Hvis du sliber æggen tilbage, så bliver du nok også nødt til at tynde klingen i godset, så den ikke skærer som en økse :axe :hmm:

Jeg havde nok købt mig en ny, for det bliver alligevel aldrig det samme.

Det er måske svært at skaffe, da er en del af et gavesæt, hvis jeg husker ret. Tror bestemt det var sådan et sæt min ekskærestes søn fik i julegave, af min tidligere arbejdsgiver. :jul:
Faktisk rimelig lødigt sæt og ham blev også glad for det, selvom det var en skrub-af gave.
Ja det er fra et firma gavesæt - absolut en af de bedre af den slags gaver. Sættet har en god tyngde og er let at holde skarpt for en amatør som mig :)

Kunne man evt beholde æggen på den forreste del og så bare slibe den skadede del ned og lad den være flad/sløv. Så fjerner man ikke meget vægt.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Redde skadet kniv?

Indlæg af Scrapper » 26. nov 2021, 17:20

458hunter skrev:
26. nov 2021, 15:35

Kunne man evt beholde æggen på den forreste del og så bare slibe den skadede del ned og lad den være flad/sløv. Så fjerner man ikke meget vægt.
Det ville blive en slags "køkken-Tracker". Søg på Trackerknife, for at forstå hvad jeg mener :smile:

Jeg tror så du ville være bedre tjent med en ny kniv.

Brugeravatar
Scrapper
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 16. maj 2012, 20:58
Interesser: Knive, bushcraft, vandring
Geografisk sted: Kokkedal
Has thanked: 111 times
Been thanked: 277 times

Re: Redde skadet kniv?

Indlæg af Scrapper » 26. nov 2021, 18:08

I øvrigt; på billedet ligner det nærmest, at det er lamineret stål, og at skaden er som følge af en de-laminering.

Hvis man kigger lidt længere fremme på bladet, kunne det godt se ud som om, at der er en fold eller de-laminering.

Besvar