Sådan importerer du et våben fra USA.

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Brønden
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1042
Tilmeldt: 29. jun 2008, 00:39
Interesser: Våben & Jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 96 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Brønden » 19. mar 2013, 10:28

Ring til en af jagt rejse arrangørene som har jagt i USA/ Canada på rejse målene. De må nu engang vide hvordan man transportere våben ud og hjem igen. De har jo jægere der skal igennem lufthavnene.

Hvis du står i USA på et turist visum har du ikke samme rettigheder som en Amerikaner. Du kan altså ikke tegne en tilladelse i USA. De kan ikke lave de krævede baggrunds tjek på dig før du kan få udleveret riflen/ pistolen. 2. amenment tilfalder jo ikke dig med mindre du er US statsboger.

Uanset hvad, så er Canada meget meget nemmere at få dele ud af. De har slet ikke de samme export problemer som USA har lagt sig under.
Prøv fx. http://www.wolverinesupplies.com/

Jeg ville spørge en af de mange jagtbutikker om ikke de vil tage en hjem til dig sammen med resten af forsendelsen fra fx. Hornady, Remington etc.

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 582
Tilmeldt: 27. jun 2005, 18:42
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 32 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Dumpe » 19. mar 2013, 13:21

Når han nu er igang med at søge en exporttilladelse, er det da heller ikke noget problem at søge dispensation fra reglerne om våbenbesiddelse til legal residents, og få en "transport tilladelse" fra A til lufthavn. Alle disse tilladelser bliver jo givet på føderalt niveau

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Topcat » 19. mar 2013, 13:30

Dumpe skrev:Når han nu er igang med at søge en exporttilladelse, er det da heller ikke noget problem at søge dispensation fra reglerne om våbenbesiddelse til legal residents, og få en "transport tilladelse" fra A til lufthavn. Alle disse tilladelser bliver jo givet på føderalt niveau
Nej hvis sådan en dispensation bare gives uden videre er det da fint. Kender du nogen der har fået sådan en transporttilladelse til skydevåben?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 582
Tilmeldt: 27. jun 2005, 18:42
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 32 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Dumpe » 19. mar 2013, 16:58

nej det gør jeg ikke, men hvis han ikke prøver, kan han heller ikke få nej.
Hvis han alligevel skal derover, så kan han jo se om han kan blive inviteret til en skydekonkurrance, der er det jo ikke et problem at transportere våben

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Mapzter » 19. mar 2013, 18:27

Dumpe skrev:Hvis han alligevel skal derover, så kan han jo se om han kan blive inviteret til en skydekonkurrance, der er det jo ikke et problem at transportere våben
At du skal til en skydekonkurrence i USA giver dig immervæk ikke lov til at tage våben i besiddelse derovre og transportere dem ud af landet.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Indlæg: 582
Tilmeldt: 27. jun 2005, 18:42
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 23 times
Been thanked: 32 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Dumpe » 19. mar 2013, 18:47

nej det er jo sole klart, men hvis du HAR en tilladelse til transport af våben ifm. en konkurrancem OG samtidig søger om at få lov til transport at det våben der ER en export-, og import tilladelse på, burde det jo være muligt.
Det er muligt for en person der er på lovligt ophold i USA længere en 3 måneder dvs ikke turist, og ikke green card, at få dispentation fra den regel om at legal alien ikke må besidde våben, der skal bare søges om det.
Udfra den betragtning burde det være muligt at få en sådan tilladelse, da alle data alligevel er i FBI, ATF, local law enforcement´s archiver.

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. feb 2008, 12:45
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 100 times
Been thanked: 109 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Topcat » 19. mar 2013, 21:17

Dumpe skrev:nej det er jo sole klart, men hvis du HAR en tilladelse til transport af våben ifm. en konkurrancem OG samtidig søger om at få lov til transport at det våben der ER en export-, og import tilladelse på, burde det jo være muligt.
Det er muligt for en person der er på lovligt ophold i USA længere en 3 måneder dvs ikke turist, og ikke green card, at få dispentation fra den regel om at legal alien ikke må besidde våben, der skal bare søges om det.
Udfra den betragtning burde det være muligt at få en sådan tilladelse, da alle data alligevel er i FBI, ATF, local law enforcement´s archiver.
Bevares, han skal da have at prøve. Jeg vil bare blive temmeligt overrasket hvis det lykkedes. :blink:
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 21. okt 2012, 23:49
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 177 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Kruffe » 19. mar 2013, 22:41

Der er mange mindre korrekte informationer i de ovenstående indlæg ift. erhvervelse af våben i USA. Nu er jeg så heldig at have boet i USA og har været hele møllen igennem i forhold til erhvervelse af våben i USA, så her er lidt FACTS:

- Det er ikke lovligt at erhverve et våben i USA som turist

- Hvis man er såkaldt "non immigrant alien", dvs. en person med længerevarende visum f.eks. arbejdstilladelse, så er det muligt/lovligt at erhverve våben med henblik på jagt, såfremt man er i besiddelse af amerikansk jagttegn og kan fremvise dokumentation for at man har opholdt sig i landet i minimum 3 mdr (f.eks. via utility bills, rent mv). Det er muligt på denne måde at erhverve jagtvåben men også "assault rifles" (kan bruges til jagt) og håndvåben (kan bruges til f.eks. fangstskud, selvforsvar mod bjørne mv). Det er således ikke muligt at erhverve våben med henblik på egentlig selvforsvar (som ansøgningsgrundlag). ENESTE mulig for en "non immigrant alien" er med begrundelsen jagt.

- Hvis man er "permanent resident" dvs besiddelse af det såkaldte "green card" (opholds/arbejdstilladelse uden åremålsbegrænsning), så vil man kunne erhverve våben på lige fod med amerikanske statsborgere.

Selvom jeg havde erhvervet mine våben lovligt som "non immigrant alien", så betød det ikke, at jeg blot kunne udføre/eksportere mine våben uden eksporttilladelse. Sidstnævnte var så bøvlet, at jeg valgte at sælge mine våben inden jeg tog retur til Danmark. Selvom jeg ville kunne tage mine våben med til Danmark på jagt, så er det ikke det samme som, at jeg dermed lovligt kunne permanent udføre våbnene til Danmark ("glemme at tage dem med retur til USA"). Jeg ville end ikke turde forsøge - hvis fælden klapper i USA, så klapper den hårdt!
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Gunrunner
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 196
Tilmeldt: 1. maj 2013, 09:50
Interesser: Skydning. ;)
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 8 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Gunrunner » 1. maj 2013, 09:59

Kruffe skrev:Der er mange mindre korrekte informationer i de ovenstående indlæg ift. erhvervelse af våben i USA. Nu er jeg så heldig at have boet i USA og har været hele møllen igennem i forhold til erhvervelse af våben i USA, så her er lidt FACTS:

- Det er ikke lovligt at erhverve et våben i USA som turist

- Hvis man er såkaldt "non immigrant alien", dvs. en person med længerevarende visum f.eks. arbejdstilladelse, så er det muligt/lovligt at erhverve våben med henblik på jagt, såfremt man er i besiddelse af amerikansk jagttegn og kan fremvise dokumentation for at man har opholdt sig i landet i minimum 3 mdr (f.eks. via utility bills, rent mv). Det er muligt på denne måde at erhverve jagtvåben men også "assault rifles" (kan bruges til jagt) og håndvåben (kan bruges til f.eks. fangstskud, selvforsvar mod bjørne mv). Det er således ikke muligt at erhverve våben med henblik på egentlig selvforsvar (som ansøgningsgrundlag). ENESTE mulig for en "non immigrant alien" er med begrundelsen jagt.

- Hvis man er "permanent resident" dvs besiddelse af det såkaldte "green card" (opholds/arbejdstilladelse uden åremålsbegrænsning), så vil man kunne erhverve våben på lige fod med amerikanske statsborgere.

Selvom jeg havde erhvervet mine våben lovligt som "non immigrant alien", så betød det ikke, at jeg blot kunne udføre/eksportere mine våben uden eksporttilladelse. Sidstnævnte var så bøvlet, at jeg valgte at sælge mine våben inden jeg tog retur til Danmark. Selvom jeg ville kunne tage mine våben med til Danmark på jagt, så er det ikke det samme som, at jeg dermed lovligt kunne permanent udføre våbnene til Danmark ("glemme at tage dem med retur til USA"). Jeg ville end ikke turde forsøge - hvis fælden klapper i USA, så klapper den hårdt!
Nu har jeg luret med herinde længe, og så vil jeg da lige give mine kommentarer med til denne tråd.

Jeg har også lige undersøgt dette til bunds i forbindelse med en tur til Staterne.
Det ligger sådan, at jeg har en dansk forhandler-licens, og det gør ingen forskel overhovedet. Efter et par lange snakke med US State Dept. har jeg nu givet op. :???:

Som Kruffe skriver, så må man som "turist" ikke være i besiddelse af våben. Det betyder at man ikke må overtage et våben fra en forhandler eller andet.
Man skal have 2 sæt papirer, ganske som beskrevet. En export-tilladelse fra oprindelseslandet, og en import-tilladelse fra destinationslandet.
Ifølge US State Dept / Border and Customs, så udstedes export-tilladelser IKKE til "non-US citizens". Det betyder i praksis at de eneste der kan få en export-tilladelse er enten US statsborgere eller US forretningsdrivende. Det SKAL altså være et US-registreret selskab eller person der står for udførslen af landet, det kan man som "turist" IKKE selv få lov til under nogen omstændigheder.

Ovenstående er en meget kort opsummering af flere dages samtaler med adskillige US myndigheder, samt en masse entusiaster der har prøvet at pege mig i den rigtige retning.
Hvis nogen har lyst til selv at prøve at få et andet svar, så bare sig til, så har jeg alle de relevante telefonnumre stående i en notesbog.

... Og hvis nogen har andre oplevelser, så hører jeg naturligvis gerne om det. :D

Svinedrengen
Newbie
Newbie
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4. maj 2013, 07:51
Interesser: Jagt-genladning
Geografisk sted: Sjælland

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Svinedrengen » 4. maj 2013, 08:43

Kanon indlæg :eek:
Hvis det virker så skal det prøves.. :biggrin:
Endelig noget jeg forstår.

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af SuneHJ » 1. dec 2015, 15:17

Hej

Jeg er ny i dette forum og faldt over denne tråd i forbindelse med, at jeg er ved at undersøge mulighederne for at importere en riffel fra USA til Danmark.
Jeg ringede til Questar og fik efter 5 sekunder at vide "can't help you". De importerer kun fra USA til Canada.
Hans råd var at finde et US baseret firma til jobbet, men han troede ikke på at nogen gad have besværet, da de sælger rigeligt med geværer derover i forvejen.
MEN.... hvis der er nogle der alligevel (for nyligt) har fundet en vej, vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh. Sune

Tilføjelse: Wolverine kan heller ikke hjælpe med AR10/AR15 riffeltyper :help:

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Indlæg: 5848
Tilmeldt: 29. okt 2004, 03:28
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Mapzter » 1. dec 2015, 16:31

SuneHJ skrev:Hans råd var at finde et US baseret firma til jobbet, men han troede ikke på at nogen gad have besværet, da de sælger rigeligt med geværer derover i forvejen.
Jeg er sikker på at du kan finde nogen - og jeg er også ret sikker på at det ikke bliver billigt.

Et startpunkt kunne være Gunbrokers liste: http://www.gunbroker.com/Support/Suppor ... faqid=1110
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Ølgaard » 2. dec 2015, 09:16

Der er flere indlæg om import fra USA, og alle siger det er sindssygt dyrt, så det skal være en helt speciel skyder til en god pris før det kan betale sig, du skal undersøge hvad det koster med transport og told/moms og hvad der ellers kommer af afgifter, en af mine skytter vil have en 1911 til ca.16000,- og inden den landede i hånden var den på ca.30000,- så vær helt sikker på priserne.

:razz: :razz:

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af SuneHJ » 2. dec 2015, 12:06

Jeg har skrevet til Firearm Export - det var et af de firmaer der var listet på Gunbroker.com. Jeg skal nok holde forummet opdateret med hvad jeg finder ud af. Lige nu er jeg ved at blive godkendt på Gunbroker.com.
Det lyder umiddelbart ikke til at være så dyrt i eksportomkostninger til at starte med. US State Dept. skal have 250$ pr. våben. Herudover skal Firearm Export have 175$ eller 10% af købsprisen (hvad der er nu er størst). Så er der forsendelsen. Firearm Export nævner selv en metode der koster 450$ (luftpost), men andre metoder kan muligvis også bruges.
Hertil kommer 25% moms og ca. 8% told på købspris og fragt, så ja, det bliver dyrt i forhold til hvad man starter ud med at se på Gunbroker.com :wall:

Så må man jo tænke på, at det (muligvis) er den eneste måde at få lige netop det gevær man gerne vil have.

Mvh. Sune

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Ølgaard » 2. dec 2015, 12:28

Tør man spørge hvad det er for en sjældenhed som ikke kan fås i EU :biggrin:

:razz: :razz:

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af SuneHJ » 2. dec 2015, 16:03

Ikke noget vildt eksotisk, men det jeg ser på er DPMS. De har et par .308 modeller jeg synes er spændende og, som samtidig er til at betale.

/Sune

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Ølgaard » 3. dec 2015, 10:11

Okay NICE, det er en af dem som der er tale om vi ikke må få hvis flere politikere får deres vilje med stramninger, så skynd dig at købe en :biggrin:

:razz: :razz:

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af ACE1 » 3. dec 2015, 11:42

De har ofte DPMS AR10 modeller på egun: http://www.egun.de/market/item.php?id=5511440

Dog kan det være svært at finde en forhandler der vil eksportere.
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af SuneHJ » 3. dec 2015, 12:54

ACE1 skrev:De har ofte DPMS AR10 modeller på egun: http://www.egun.de/market/item.php?id=5511440

Dog kan det være svært at finde en forhandler der vil eksportere.
Tak for tippet. Har kigget lidt på egun.de - lige nu er der ikke nogle. Jeg kender ikke til reglerne mht. export fra Tyskland, men de vil nok hellere "bare" sælge internt.
I mellemtiden har jeg talt med Michael fra Armis, og han ledte min opmærksomhed hen på Luvo. Her er der en dansk forhandler der vil tage hjem på bestilling. Kvalitetsmæssigt skulle de være bedre end DPMS, og så er det jo noget nemmere at få ind i landet når der allerede findes en forhandler.

Mvh. Sune

T-REX
This member is
This member is
Indlæg: 7718
Tilmeldt: 5. jan 2007, 18:58
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 594 times
Been thanked: 1245 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af T-REX » 3. dec 2015, 13:10

Her: http://www.helmuthofmann.de/index.php?o ... Itemid=686 er den tyske importør af DPMS.

Waffen Hansen, i Hamborg, er en af hans forhandlere.
http://tooltex.de/


Waffen Mario, i Stadum, er en af de andre.
http://waffen-mario.de/

De er nok et forsøg værd, inden du bruger USA.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af ACE1 » 3. dec 2015, 15:01

SuneHJ skrev:
ACE1 skrev:De har ofte DPMS AR10 modeller på egun: http://www.egun.de/market/item.php?id=5511440

Dog kan det være svært at finde en forhandler der vil eksportere.
Tak for tippet. Har kigget lidt på egun.de - lige nu er der ikke nogle. Jeg kender ikke til reglerne mht. export fra Tyskland, men de vil nok hellere "bare" sælge internt.
I mellemtiden har jeg talt med Michael fra Armis, og han ledte min opmærksomhed hen på Luvo. Her er der en dansk forhandler der vil tage hjem på bestilling. Kvalitetsmæssigt skulle de være bedre end DPMS, og så er det jo noget nemmere at få ind i landet når der allerede findes en forhandler.

Mvh. Sune
Luvo bedre end DPMS.... :freak:


hvilken model søger du?

http://www.ar15shop.de/k001u007s001.htm
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

SuneHJ
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1. dec 2015, 15:11
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 25 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af SuneHJ » 4. dec 2015, 10:24

Spændende...!

Jeg kigger lige lidt på det. Det mest ærgelige er at det er svært at købe et våben uden at have haft det i hånden. Luvo forhandleren er på Bornholm :smile:

/Sune

Brugeravatar
Ølgaard
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 27. apr 2009, 12:52
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 378 times
Been thanked: 320 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af Ølgaard » 4. dec 2015, 10:53

ARMIS spørger på sin side om man er interesseret i LUVO, han tager dem måske hjem, kig under NEWS.

:razz: :razz:

Brugeravatar
ACE1
Banned
Banned
Indlæg: 1138
Tilmeldt: 23. sep 2009, 02:47
Interesser: våben
Geografisk sted: Djævleøen
Has thanked: 22 times
Been thanked: 84 times

Re: Sådan importerer du et våben fra USA.

Indlæg af ACE1 » 4. dec 2015, 11:08

Denne er til salg på fjæsen:

Sælges:
H&K MR308 A3 model i RAL-8000 farve. 16" pibe.
Riflen er vundet som prize gun i 2014, og har kun skudt 26 skud totalt. Jeg må erkende at jeg ikke får den brugt, hverken nu eller i den nærmeste fremtid.
Der medfølger et enkelt 10-skuds original magasin.
Sælges som pakke med følgende items:
H&K MR308 A3 (nypris 29.900,- SEK)
Spuhr SR-4000 single rings (nypris 2.700,- SEK)
Bushnell SRMS 1-8,5x24 Designated Marksman sigte (nypris ca. 12-15.000 SEK)
Totalpris for pakken: 37.000,- SEK (30.000,- DKR)
http://www.caliber44.se/…/h…/hk-pistolg ... k-mr308-a3
http://spuhrwebshop.com/en/separate-rings/sr-4000.html
http://www.cheaperthandirt.com/product/3-0930925

sælger: Lupus Lowtide
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports

With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown

Besvar