Hylder i våbenskab - IKEA style.

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Hylder i våbenskab - IKEA style.

Indlæg af Ras.Killing » 5. sep 2017, 00:56

Har endelig fået taget mig sammen til at få sat hylder i mit våbenskab!

Jeg bruger et billigt geværskab til min pistol og revolvere... og indtil nu har de bare stået stablet op i bunden - ikke den bedste måde at udnytte pladsen på!

Har overvejet flere løsninger... og nu blev det altså denne!

Der er i IKEA indkøbt 6x hyldeknægte til 5kr. pr. stk og 2stk. ''træplader'' til 15kr. pr stk., bolte osv. havde jeg i forvejen.

Jeg er ikke 100% klar over, om det er en ''lovlig'' monterings løsning jeg har lavet... men jeg har boret et par 5mm huller for hver hyldeknægt, med undersænkning af koniske unbraco bolte til montering med møtrik inde fra skabet.

... jeg mener dog ikke at skabet er mindre sikkert end før, da det stadig vil kræve 10-15min. arbejde med en vinkelsliber at åbne det.

Nå! Hyldeknægtene er monteret, og de 2 ''træplader'' skåret ud i passende størrelse.

Pt. har jeg behov for 3 hylder, så det er hvad jeg har monteret.

Og ja! Har man lidt sans for detaljer, så skal boltene lige kortes lidt ned :biggrin: det skulle dog lige prøvesamles først.

...Ligeledes har jeg været nød til at bukke den ene ''hylde'' i skabet lidt, da den stødte på den ene af de nye plader :oops: der bliver lige nappet 5mm af stålkanten en dag ved lejlighed i stedet!

Bortset fra det at jeg meget tilfreds med resultatet - og at mine våben nu ligger ordentligt :thumbup: samt mere bundplads til ammunition!
Vedhæftede filer
IMG_20170904_204417.jpg
IMG_20170904_205021.jpg
IMG_20170904_205407.jpg
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

ReneKJ
This member is
This member is
Indlæg: 3133
Tilmeldt: 25. jun 2015, 11:10
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 323 times
Been thanked: 674 times

Re: Hylder i våbenskab - IKEA style.

Indlæg af ReneKJ » 5. sep 2017, 13:15

Fikst. Jeg ved ikke med lovligheden, men det er vel et af de gamle Skafor-blå skabe af stålplader?
Den nye generation EN-nnnn skabe skulle vist ikke have så godt af ekstra huller.

Eventuelt kunne du have monteret hyldeknægtene i bagsiden som alligevel står mod væggen, men det er selvfølgeligt for sent nu :smile:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 5152
Tilmeldt: 15. mar 2009, 22:00
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 1008 times
Been thanked: 1366 times

Re: Hylder i våbenskab - IKEA style.

Indlæg af Ras.Killing » 5. sep 2017, 13:24

ReneKJ skrev:Fikst. Jeg ved ikke med lovligheden, men det er vel et af de gamle Skafor-blå skabe af stålplader?
Jep :thumbup: 4mm stål vil jeg tro.
ReneKJ skrev:Eventuelt kunne du have monteret hyldeknægtene i bagsiden som alligevel står mod væggen, men det er selvfølgeligt for sent nu :smile:
Var en af overvejelserne... men gad ikke til at pille skabet ud. Det er boltet ret godt fast :biggrin:

Til gengæld kunne jeg godt finde på at sætte et lille skab op på siden, som dækker af for skruerne.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 5. jul 2015, 22:15
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 178 times
Been thanked: 183 times

Re: Hylder i våbenskab - IKEA style.

Indlæg af Luluselsker » 5. sep 2017, 15:24

om ikke andet så svejser du bolten fast og griner af det - når den først er slebet ned og malet over er der næppe nogen der vil kigge nærmere på det
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Besvar