Holder til LNL dies

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Holder til LNL dies

Indlæg af SBO » 23. okt 2018, 08:22

Jeg syntes hurtigt der bliver rodet på mit lille Ikea ladebord, så måtte lave lidt orden på det.
Med LNL på dies passer de skidt ned i plasticæskerne, og jeg har ikke plads til stådan en stor smart og dyr holder, så jeg gik ud og fandt en pind, sådan en man smider under en stak brædder henne i Tømmerhandelsen (ca 100x100mm)
Den blev flækket og høvlet, savet ud i 220mm i længden, og boret fire huller Ø30mm og et lille til hylster holderen, vupti så har jeg en lille holder der passer perfekt på bordet, og er lige til at sætte ind på hylden bagefter.
IMG_0141.jpg
Nu skal jeg lige overveje hvordan den skal patineres, om den bare skal have noget mørk bejdse eller måske lidt gasbrænder. Jeg skal ha skrevet på den hvad die set det er (.357 / .38), det kan jeg enten håndskære ud eller brændemærke i den.
Der blev til at lave seks holdere ud af sådan en pind, så der er lidt at arbejde med.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Indlæg: 7548
Tilmeldt: 26. mar 2010, 23:27
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 450 times
Been thanked: 902 times

Re: Holder til LNL dies

Indlæg af Raptor357 » 23. okt 2018, 22:27

Det ser godt ud.
Med tanke til det du bruger, så ville jeg voksbehandle eller oliebehandle træet.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Indlæg: 21657
Tilmeldt: 23. maj 2006, 11:13
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 460 times
Been thanked: 2362 times

Re: Holder til LNL dies

Indlæg af Refraktorius » 24. okt 2018, 07:36

Nydeligt!

Og jeg er enig med Raptor.
Linolie eller voks. Ellers blivre de nok hurtigt namsede af olie og krudtslam.
(man kan lave en glimrende trævoks af bivoks, linolie og evt vegetabilsk terpentin)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
SBO
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 175
Tilmeldt: 18. dec 2017, 14:45
Interesser: Våben, Jagt, Detektor, MC
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 38 times
Been thanked: 51 times

Re: Holder til LNL dies

Indlæg af SBO » 24. okt 2018, 10:30

Mjaa, jeg har jo rigeligt med bivoks på lager, så det er da en mulighed jeg vil overveje. Det dufter også dejligt :smile:

Besvar