Nyt skæfte og skede til hjemmelavet kniv

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Besvar
JLtac
Silver Member
Silver Member
Indlæg: 247
Tilmeldt: 6. maj 2013, 15:15
Interesser: Knive
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times

Nyt skæfte og skede til hjemmelavet kniv

Indlæg af JLtac » 15. jun 2019, 18:44

Jeg havde for efterhånden lang tid siden lavet min første kniv. Skæftet var lavet i stabiliseret træ men efter at ha brugt den få gange havde skæftet løsnet sig bagerst. Jeg havde også fået lavet skæftet for smalt. Jeg fik følelsen af at den kun var 95% færdig og det irriterede mig så meget at den røg ind i skabet. Som den så ud engang kan ses her:
viewtopic.php?f=41&t=61499
Jeg var så for nyligt på udkig efter en ny kniv til småture i naturen i kombination med en lille økse og kom til at tænke på at det var spild af kniv og arbejde at den bare lå i skabet. Det var tid til at få den gjort helt færdig. Jeg havde noget træ liggende fra et tidligere projekt som jeg fik sat på og jeg fik formet det bedre denne gang. Det lyse træ syntes jeg så ikke længere passede til den kydex skede jeg havde lavet første gang. Jeg havde noget læder og værktøj liggende som også blev købt for lang tid siden med ønsket om at lave min egen kniv skede i læder. Det kunne jeg nu passende prøve for første gang. Her er så lidt billeder af hvad der kom ud af det.
Vedhæftede filer
IMG_20190614_135759.jpg
IMG_20190614_135854.jpg
IMG_20190614_135948.jpg
IMG_20190614_135824__01.jpg
IMG_20190614_135920__01.jpg

Slettet bruger

Re: Nyt skæfte og skede til hjemmelavet kniv

Indlæg af Slettet bruger » 15. jun 2019, 19:30

Satme ikke helt dumt - den må ligge godt i hånden.
Desuden må den sidde godt i skeden, med den facon - der er jo faktisk 2 x “ smek i sliren” 😉

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Indlæg: 7308
Tilmeldt: 9. aug 2010, 10:13
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 287 times
Been thanked: 1071 times

Re: Nyt skæfte og skede til hjemmelavet kniv

Indlæg af Langenge » 15. jun 2019, 19:39

Rigtigt rart at se en jagtkniv, der ikke skriger "skær min pegefinger af".
:thumbup:
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Besvar