Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Beskriv dine tips, tricks og gør-det-selv projekter.
Dette forum er IKKE til at stille spørgsmål om ting du gerne vil gøre, men til at FORTÆLLE OM TING DU HAR LAVET, til glæde og inspiration for andre.
Sonny_Brutus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 24. sep 2020, 22:12
Interesser: Historisk skydning, Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Indlæg af Sonny_Brutus » 8. feb 2021, 20:10

Den maskine er genial. 👍👍
Jeg kørte 250 stk 30.06 og 300 stk 6,5x55 igennem her i weekenden og de er alle perfekte. Ikke et eneste hylster måtte kasseres. 😊

Brugeravatar
Standardelg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 20. okt 2011, 22:38
Interesser: Riffeljagt, PRS og LR
Geografisk sted: Gribskov
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Indlæg af Standardelg » 9. feb 2021, 23:35

Sonny_Brutus skrev:
8. feb 2021, 20:10
Den maskine er genial. 👍👍
Jeg kørte 250 stk 30.06 og 300 stk 6,5x55 igennem her i weekenden og de er alle perfekte. Ikke et eneste hylster måtte kasseres. 😊
Godt at høre du får den brugt Sonny 💪
Går ud fra du har brugt den “magiske assistent” i den nye firmware og har ladet den gætte hvad hylstrene skulle have? Den er ikke perfekt (endnu). Men den kan lære, og jeg har nogle store bunker kasserede hylstre i 30.06 og 6.5 den har trænet på - så dem har den lært at kende. Husk at hive data ud og sende til mig (og gerne med dit manuelle bud på den rigtige tid), hvis der er nogle spændende kalibre den ikke er lige så god til 🙂
Tikka T3X CTR 308
Ruger GSR
Ruger 77 mkii 223 Rem
Antonio Zoli 12/6.5x55

Brugeravatar
Krung
This member is
This member is
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 10. apr 2012, 10:46
Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
Has thanked: 443 times
Been thanked: 486 times

Re: Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Indlæg af Krung » 10. feb 2021, 09:20

Jeg vil mægtigt gerne høre mere om den indlæring. Du skrev andetsteds at det var linær regression. Kan du på hældningen udlede tiden, pulslængder eller andet? Kan du genkende de samme hylstre på hældningen eller hur?

Er det nødvendigt at lære et hylster, eller er det nok bare at kigge på hældningen og så sige x pulser af y varighed?
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.

Brugeravatar
Standardelg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 20. okt 2011, 22:38
Interesser: Riffeljagt, PRS og LR
Geografisk sted: Gribskov
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Indlæg af Standardelg » 10. feb 2021, 10:07

Krung skrev:
10. feb 2021, 09:20
Jeg vil mægtigt gerne høre mere om den indlæring. Du skrev andetsteds at det var linær regression. Kan du på hældningen udlede tiden, pulslængder eller andet? Kan du genkende de samme hylstre på hældningen eller hur?

Er det nødvendigt at lære et hylster, eller er det nok bare at kigge på hældningen og så sige x pulser af y varighed?
Jeg (eller maskinen) behøver ikke vide hvad hylsteret er - i princippet er det nok at anvende strømmålinger på givne tidspunkter. Nogle hylstre, som har relativ smal hals, og stor krop, tykt gods i skulderparti har vist sig at volde modellen (den oprindelige) lidt problemer, så for at hjælpe den lidt, har jeg indført nogle udtryk for hylsterdimensioner - så der kan skelnes mellem de hylstre som dimensionmæssigt er meget forskellige, men baseret på strømmålinger i starten af processen kan forveksles. Med træning på blot en håndfuld forskellige hylstre, er modellen i stand til at give et kvalificeret bud på tid/pulser for "ukendte" hylstre. Maskinen har en test-funktion, hvor man på et sekund kan "analysere" et hylster (ikke-destruktivt), og få et bud på en indstilling. Denne kan man så vælge at bruge i "standard anneal mode", dvs, hvor man manuelt kan justere tiden - hvorved man kan finjustere, hvis maskinens gæt ikke er perfekt (men det er et godt bud, og man skal ikke gætte så meget selv, dvs man sparer en masse forsøg)


youtu.be/t3QyyPngk3A
Tikka T3X CTR 308
Ruger GSR
Ruger 77 mkii 223 Rem
Antonio Zoli 12/6.5x55

Sonny_Brutus
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 49
Tilmeldt: 24. sep 2020, 22:12
Interesser: Historisk skydning, Jagt
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Indlæg af Sonny_Brutus » 15. feb 2021, 19:20

Standardelg skrev:
9. feb 2021, 23:35
Sonny_Brutus skrev:
8. feb 2021, 20:10
Den maskine er genial. 👍👍
Jeg kørte 250 stk 30.06 og 300 stk 6,5x55 igennem her i weekenden og de er alle perfekte. Ikke et eneste hylster måtte kasseres. 😊
Godt at høre du får den brugt Sonny 💪
Går ud fra du har brugt den “magiske assistent” i den nye firmware og har ladet den gætte hvad hylstrene skulle have? Den er ikke perfekt (endnu). Men den kan lære, og jeg har nogle store bunker kasserede hylstre i 30.06 og 6.5 den har trænet på - så dem har den lært at kende. Husk at hive data ud og sende til mig (og gerne med dit manuelle bud på den rigtige tid), hvis der er nogle spændende kalibre den ikke er lige så god til 🙂
Ja, jeg brugte den magiske funktion til dem, og de blev rigtig fine. 👍
Jeg må lige se om jeg kan få det til at virke med at logge data, næste gang der skal en sending igennem.

Brugeravatar
Standardelg
Bronze Member
Bronze Member
Indlæg: 30
Tilmeldt: 20. okt 2011, 22:38
Interesser: Riffeljagt, PRS og LR
Geografisk sted: Gribskov
Has thanked: 30 times
Been thanked: 40 times

Re: Induktionsudgløder med realtime hylsteranalyse

Indlæg af Standardelg » 8. apr 2021, 12:56

Fik optaget en lille video af hvordan maskinen sættes op til brug, herunder hylsterindsats/-holder og det avancerede højdejusteringssystem ;)

Har også fået leget lidt med spoledesign og testet ferritmaterialer, og har fundet en meget lovende kandidat (vist i videoen)


youtu.be/4PWC_-QSuqM
Tikka T3X CTR 308
Ruger GSR
Ruger 77 mkii 223 Rem
Antonio Zoli 12/6.5x55

Besvar