Til enhver der Online-shopper efter reservedele til våben:
Det lader til at jeg har gjort mig til kriminel ved at bestille en forbedret aftrækker til min nye Marlin 1895SBL hos Brownells i USA: http://www.brownells.com/rifle-parts/tr ... 16630.aspx
Sagen kort:

25. juni '15: Aftrækker sendt fra USA. Ankommet i DK 28. juni
28/6: Track and Trace melder "Toldbehandling er i gang"
1/7: Track and Trace melder "Toldbehandling er i gang" (Igen!?, og siden da intet nyt.)
6/7: Jeg begynder at ringe rundt for at opklare hvad der sker med min forsendelse, og efter et utal af forkerte personer, diverse afdelinger m.v. finder jeg langsomt ud af det:
6/7: Post DK oplyser at den er blevet overleveret til Told/Skat i lufthavnens Toldcentral.
7/7: Told/Skat oplyser at den er overgivet til Politiet i Kbh Lufthavn.
8/7: Politiet i Kbh. Lufthavn oplyser at den er videregivet til Københavns Politi.
8/7: Københavns Politi oplyser at den nu ligger på Københavns Politi's "Kostercentral", og at den nu er en "Sag", -samt at sagen vil blive videregivet til min lokale Politikreds (Vejle Politi)
8/7: Vejle Politi oplyser at sagen vil blive videregivet til den lokale Landbetjent. (Vi har efter en periode uden Landbetjent, nu åbentbart nu fået en ny, som jeg ikke kender. Han har dog ferie i tre uger.)
Bonusinfo:

Både Kbh og Vejle Politi siger samstemmende at jeg ligeledes havde stået til en sigtelse, hvis jeg havde bestilt ved Brownells Svenske afdeling.
Éen af dem talte om at jeg i bedste fald kunne regne med ikke at blive straffet, men ingen af dem mente at jeg skulle regne med at få aftrækkeren udleveret.
De var dog enige om at det jo ikke er en Vital våbendel, men ingen af dem kunne komme med et bud på hvor grænsen går for hvad man må importere: Aftrækker? -> Kikkert? -> Montage skinner? -> Geværrem?
"What the Fuck to do now?"
ER jeg forbryder, eller er det "Systemet" der overreagerer?
Har Responseteam eller andre NVF'ere oplevet lignende, eller har gode råd?
Skal jeg kontakte en Advokat?
Således fuldstændigt overrumplet af et rigidt system, overlader jeg hermed ordet til jer, -Allerhøjstærede Fora-medlemmer