jagttårne i sverige. lovgivning herom.
-
- Gold Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
jagttårne i sverige. lovgivning herom.
søger oplysninger om hvad man må bygge, samt anvende i sverige. max højde? lovligt at montere på en trailer? håber nogen kan hjælpe.
- Dansken
- Silver Member
- Geografisk sted: Sverige
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 19 times
Re: jagttårne i sverige. lovgivning herom.
Håber dette kan hjælpe dig med dine spørgsmål:
https://jagareforbundet.se/jakt/juridik ... -jakttorn/
https://jagareforbundet.se/jakt/juridik ... -jakttorn/
-
- Gold Member
dit link er netop noget af det eneste, jeg selv har kunnet finde. jager selv her i sverige, er forundret over hvor dårlige de lokale tårne er. derfor ideen med at medbringe mit eget tårn, på en trailer. læ og tag over hovedet, finder man meget få steder. det burde ikke være umuligt at gøre bedre. vil blot ikke lave noget, der strider mod lovgivningen.
- Dansken
- Silver Member
Ja mange steder her er jagttårnene noget forfærdeligt skrammel: halvråddent, repareret og grimt.
På vores jagtmark har vi kun nye, lige og pæne tårne som står ret op og er en fornøjelse at se på når folk kører/ går forbi... dem byggede Alf og jeg sidste år allesammen.
Desuden skal de jo også være sikre at være på og gå op og ned fra
På vores jagtmark har vi kun nye, lige og pæne tårne som står ret op og er en fornøjelse at se på når folk kører/ går forbi... dem byggede Alf og jeg sidste år allesammen.
Desuden skal de jo også være sikre at være på og gå op og ned fra
- NWF
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 98 times
Jeg får et svensk jagt-nyhedsbrev, og der blev skrevet på et tidspunkt at tårnene ikke måtte stå under højspændingsledninger og lign. - men skulle placeres så vidt jeg husker min. 30 m fra dem.
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Jeg kan i hvert fald sige, at når man har prøvet vildsvinejagt om natten sætter man pris på, at et lukket tårn med varmekilde er lovligt. Jeg synes, at uanset hvor meget isolerende materiale jeg medbringer, kan jeg ikke holde varmen i et åbent tårn mere end et par timer.
Men jeg synes også at man har pligt til at bygge noget der er til at holde ud at se på. Det er en campingvogn på pæle ikke
Men jeg synes også at man har pligt til at bygge noget der er til at holde ud at se på. Det er en campingvogn på pæle ikke

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Dansken
- Silver Member
Det tror jeg ikke er en lov. Derimod om du sidder under en kraftledning og det er fugtigt i vejret og småregn og skidtvejr så "knastrer" og bruser det i jagtradioen, så du ikke kan høre en skid i den.
-
- Gold Member
jeg vil gå igang med at kigge på en trailer. skal have bestemt om det (tårnet) skal sidde permanent på traileren. eller om det skal kunne løftes af. vil have en god højde, nok tre meter til bunden (gulvet). vil have læ. vil have tæt tag. så få bæringer/ben som muligt på taget. vil have skygge. vil have varme, nok gasvarme. vil have en kontorstol, at sidde på. den skal kunne dreje 360 grader rundt. vil have en hylde til kikkert mm.
- NWF
- Gold Member
Jeg tror det omhandlede noget omkring at tårnene ikke måtte spærre på "veje"/passager der er igennem skovene hvor træerne er fældet for at der hvor der står master og man kan føre ledninger frem - men er langt fra sikker.
- NWF
- Gold Member
Vi har en gl. trailer vi trak ud i terrænet og placerede et tårn på - det fungere sgu ret godt, og der er en del plads i den. Og har sat hylder og kroge op så ens ting ikke ligge og fylde og man støjer med det. Kan prøve at tage nogle billeder af den næste gang hvis det erLQS skrev: ↑18. okt 2021, 10:05jeg vil gå igang med at kigge på en trailer. skal have bestemt om det (tårnet) skal sidde permanent på traileren. eller om det skal kunne løftes af. vil have en god højde, nok tre meter til bunden (gulvet). vil have læ. vil have tæt tag. så få bæringer/ben som muligt på taget. vil have skygge. vil have varme, nok gasvarme. vil have en kontorstol, at sidde på. den skal kunne dreje 360 grader rundt. vil have en hylde til kikkert mm.
Inde på FB gruppen "Mårhunderegulering, tips og tricks" er der en del billede af folk som har lavet trailer/skur - det kan du evt søge noget inspiration