ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Re: Hvor bliver man dog bare træt af PAC

Indlæg af Lassescout » 22. dec 2021, 17:27

Du er heldig!

Lige præcist med tilladelser til genladning er det sådan, at hvis du ikke har fået tilladelsen inden 4 uger, får du alle dine penge tilbage igen.

( :rolf: :rolf: :rolf: )

Edit: Undskyld. Det var for fristende :oops: . Glædelig jul og godt nytår til dig og dine :smile:
Senest rettet af Lassescout 23. dec 2021, 07:28, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Cpt » 22. dec 2021, 17:37

ChristianRavn skrev:
22. dec 2021, 17:11
Jeg var på genladningskurus tilbage i oktober og søgte min tilladelse straks efter. Så ringer jeg derind(for 3,5 uger siden) og får en horisont på omkring 2 uger, måske 3 uger. Fair nok. I fredags (3 uger efter jeg ringede derind) fik jeg oplyst, at jeg lå øverst i stakken og der ville ikke gå længe. Jeg skulle bare ringe ind onsdag(idag) hvis ikke jeg havde modtaget min tilladelse.

Det gjorde jeg så. Der fik jeg så oplyst, at jeg sjovt nok stadig ligger øverst i bunken, men ingen havde arbejdet på den siden fredag og og kom til at arbejde i den bunke på denne side af nytår. De mennesker der normalt arbejder i den bunke var prioriteret et andet sted så der blev ikke arbejdet på den i den nærmeste fremtid.

Nu har jeg ventet i 8 uger og kommer mindst til at venter 2-3 uger mere. Synes simpelthen det er får dårlig service. Jeg ved ikke hvor lang tid der pt er på våbentilladelser, men det sidste jeg hørte var ikke +10 uger
Det er frustrerende, men jeg har lige ventet 11 uger på en våbentilladelse, så de er også godt deroppe af i ventetid

Freja
Gold Member
Gold Member
Interesser: Danske våben
Geografisk sted: Djursland

Indlæg af Freja » 23. dec 2021, 10:05

Sendte opdatering til våbenliste (samler) midt april.
Fik den retur start december.
SKV er heller ikke for godt, ca 10-14 dage i Vingsted og så10-12 uger hos PAC. Man blir træt. Specielt når man som mig er barnligt utålmodig, trods en moden alder😂
Sendte ansøgning på drømme skyder start november, så der dælme lang tid endnu😩

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 23. dec 2021, 10:09

Det er derfor, I skal købe skyderne FØR I får lyst til at eje dem, for så er de allerede i jeres hænder, når lysten opstår :DancingBanana:

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af NWF » 23. dec 2021, 11:04

Sendte min våbenpas ind til opdatering, det blev fixet indenfor en uge... :rock:
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Freja
Gold Member
Gold Member
Interesser: Danske våben

Indlæg af Freja » 23. dec 2021, 11:43

Har jeg osse lige prøvet.
Har en kammerat der fik riffeltiladelse på en uge.
Men skytterne er åbenbart nedprioriteret. 😔

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 410 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af Bofhenator » 23. dec 2021, 12:28

Indlæg fra " Hvor bliver man dog bare træt af PAC" ( viewtopic.php?f=5&t=88800 ) flyttet hertil.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Frantz
Banned
Banned
Interesser: Skyd
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 65 times
Been thanked: 47 times

Indlæg af Frantz » 23. dec 2021, 13:59

Sendte en ansøgning afsted på en 1866 riffel og en 12 gauge shotgun. Købt samme sted, samme tidspunkt og søgt samme tid gennem samme klub.
Min tilladelse på riflen kom for 14 dage siden, men har ikke set skyggen af tilladelsen til 12 gauge shotgun endnu

Søgt som SKV sortkrudt tilladelser
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Brugeravatar
SKS
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel & Pistol
Geografisk sted: Sønderjylland
Been thanked: 11 times

Indlæg af SKS » 23. dec 2021, 14:03

Riffel på jagt + en vekselpibe til min rågekæp ansøgt 14dec, udstedt 20dec. 👌 Ingen klager herfra.
Quando Omni Flunkus Moritati

Frantz
Banned
Banned
Interesser: Skyd
Has thanked: 65 times
Been thanked: 47 times

Indlæg af Frantz » 23. dec 2021, 14:08

SKS skrev:
23. dec 2021, 14:03
Riffel på jagt + en vekselpibe til min rågekæp ansøgt 14dec, udstedt 20dec. 👌 Ingen klager herfra.
Du har jo også betalt over 2.000 kr for det, og de havde jo lovet det ville gå stærkere jo dyre det blev...

NEJ ....SKV ansøgninger skal ikke koste det samme
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 23. dec 2021, 14:34

Vekselpibe er gratis, SVJV.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 23. dec 2021, 16:11

C-X skrev:
22. dec 2021, 17:20
Du har bemærket, at resten af samfundet er på den anden ende?

Jeg forstår godt din frustration, men det er med garanti heller ikke sjovt for medarbejderne hos PAC.
På den anden ende? :what:

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 23. dec 2021, 16:56

Ja, der er ikke ret meget, i det her samfund (i hvert fald af den del jeg har berøring med), der bare kører på skinner. Om det er jul, Covid-19, fremkommelighed af varer, eller what ever, så der er der meget der bare ikke fungerer. Det kan vi så starte en lang debat om, men det bliver ikke i denne tråd.

Jeg kan godt undskylde PACs medarbejdere, at de har svært ved at nå deres deadlines og prioritere deres opgaver.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Cpt
Gold Member
Gold Member
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Køge egnen
Has thanked: 12 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Cpt » 24. dec 2021, 11:14

C-X skrev:
23. dec 2021, 16:56

Jeg kan godt undskylde PACs medarbejdere, at de har svært ved at nå deres deadlines og prioritere deres opgaver.
det de laver er jo administrativt kontorarbejde.. i de private virksomheder som jeg kender til bliver den slags altså stadig lavet uden længere behandlings tider, så arbejder folk bare hjemmefra og henter de stakke papir de skal bruge fra kontoret.. deadlines og KPIer er fuldstændigt uændret i det private, pandemi eller ej..

Men hvis PACs medarbejdere ligefrem er hevet fra deres alm job for at lave Covid bekæmpelse giver det self mening..

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LJ » 24. dec 2021, 13:28

Cpt skrev:
24. dec 2021, 11:14
C-X skrev:
23. dec 2021, 16:56

det de laver er jo administrativt kontorarbejde.. i de private virksomheder som jeg kender til bliver den slags altså stadig lavet uden længere behandlings tider, så arbejder folk bare hjemmefra og henter de stakke papir de skal bruge fra kontoret.. deadlines og KPIer er fuldstændigt uændret i det private, pandemi eller ej..

Men hvis PACs medarbejdere ligefrem er hevet fra deres alm job for at lave Covid bekæmpelse giver det self mening..
....og når man så samtidig hæver prisen på tilladelserne, giver det ekstra god mening at holde behandlingstiden på status quo eller øge den.... :freak:

Brugeravatar
Leadbyte
This member is
This member is
Interesser: Sortkrudt, Nimbus,
Geografisk sted: København
Has thanked: 14 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Leadbyte » 24. dec 2021, 14:19

LJ skrev:
24. dec 2021, 13:28
....og når man så samtidig hæver prisen på tilladelserne, giver det ekstra god mening at holde behandlingstiden på status quo eller øge den.... :freak:
Se'føli da!
du betaler pr minut, så når du betaler mere så tager det længere tid... de' da logik for burhøns.. ikk? :rolf:
Murphy var optimist.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 3. jan 2022, 12:55

Elbæk skrev:
10. dec 2021, 20:30
Elbæk skrev:
3. dec 2021, 19:15
Elbæk skrev:
2. dec 2021, 16:26
Elbæk skrev:
19. nov 2021, 17:11
Elbæk skrev:
18. nov 2021, 17:10
Samlertilladelse til skydevåben indsendt 4/11, modtaget i dag d. 18/11

Tilladelse til blyhaglpatroner t. western skydning ansøgt (hos Unionen) d. 3/8. Ifølge Unionen godkendt og videresendt til PAC i uge 40. Jeg afventer stadig at høre noget. Jeg tillader mig at skrive en venlig mail til PAC og spørger til den.
Svaret er at de bekræfter at de har min ansøgning liggende og at de modtog den fra Unionen d. 9/10 - de forventer at tilladelsen bliver lavet inden for de næste 14 dage.
Igen tilladelse modtaget her 14 dage efter.

Så nu har de modtaget endnu en mail - hvis svaret ikke indeholder en tilladelse, så må næste skridt være at søge aktindsigt i behandlingen af min ansøgning.
Så har de bekræftet at min tilladelse til dæmper er annulleret - og at jeg ikke vil høre mere til det. De tilbød oven i købet at annullere de andre tilladelser jeg har til dæmpere, så jeg heller ikke kommer til at høre noget til dem. Fin service.

Jeg har intet hørt til min forespørgsel til tilladelsen til blyhaglpatroner...
Jeg har stadig intet hørt til min tilladelse til blyhaglpatroner - ej heller har jeg modtaget et svar på min seneste henvendelse om samme :impatient:

De har haft min ansøgning liggende i over ti uger nu.

En anden skytte fra samme forening, som søgte samme tilladelse samme dag som jeg, modtog sin tilladelse for tre uger siden.

For tre uger siden blev jeg, efter jeg spurgte til status på min ansøgning, sat i udsigt at jeg ville modtage min tilladelse inden for 14 dage.

For en uge siden skrev jeg venligt og spurgte til status - jeg har hverken modtaget svar eller tilladelse.
Har lige talt i telefon med en super flink medarbejder hos PAC. Hun kunne se at min tilladelse til blyhaglpatroner var udstedt d. 21/11, men at den aldrig var blevet sendt til min e-Boks(!)
Hvorfor jeg ikke har modtaget svar på min henvendelse á d. 2/12 kunne hun ikke forklare. Men, hun har skrevet til den ansvarlige afdeling og bedt dem om at sende tilladelsen til min e-Boks snarest muligt.

Jeg kan, ad omveje, forstå at de er enormt pressede på PAC lige nu (bl.a. pga. sygemeldinger) - og at de, siger rygtet, har modtaget besked oppefra om at prioritere visse tilladelser (jagt) frem for andre (SKV), for at retfærdiggøre prisstigningen på tilladelser til jagtvåben. Jeg skal ikke kunne sige om det reelt er hold i de rygter, men noget tyder på at der foregår én eller anden prioritering, som ikke har noget med hvornår ansøgningen er indkommet at gøre.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 3. jan 2022, 13:20

Elbæk skrev:
3. jan 2022, 12:55

Jeg kan, ad omveje, forstå at de er enormt pressede på PAC lige nu (bl.a. pga. sygemeldinger) - og at de, siger rygtet, har modtaget besked oppefra om at prioritere visse tilladelser (jagt) frem for andre (SKV), for at retfærdiggøre prisstigningen på tilladelser til jagtvåben. Jeg skal ikke kunne sige om det reelt er hold i de rygter, men noget tyder på at der foregår én eller anden prioritering, som ikke har noget med hvornår ansøgningen er indkommet at gøre.
Så hvis vi vel have hurtig sagsbehandling på SKV, så skal vi bare betale det samme :twisted:
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 3. jan 2022, 13:26

Caspian1911 skrev:
3. jan 2022, 13:20

Så hvis vi vel have hurtig sagsbehandling på SKV, så skal vi bare betale det samme :twisted:
Eller overbyde. Det ender vel med, at jægerne og skytterne hvert år konkurrerer om at betale mest, så de får kortest behandlingstid. :neutral:

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 3. jan 2022, 14:09

Men, de syntes da lige at de skulle ringe mig op og forklare mig at jeg skulle tjekke min e-Boks, på trods af at de kan se at jeg, via selvsamme e-Boks, har haft korrespondance med dem, efter d. 21/11, vedr. andre emner.

Jeg måtte også forklare at; nej, jeg har ikke slettet mailen - og ja; jeg hár kigget i min papirkurv.

Begge ting havde jeg for resten forklaret den første medarbejder jeg talte med i dag - samme medarbejder som også fortalte mig, at hun ikke kunne se at tilladelsen rent faktisk var sendt til mig, kun at den var oprettet d. 21/11.

Nu skulle tilladelsen ligge i kø i mailsystemet og jeg burde modtage den i løbet af i dag.

Edit: Tilladelsen landede i dag i min e-Boks som lovet.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 3. jan 2022, 16:42

LQS skrev:
18. nov 2021, 18:07
Rettelse... Hun fortæller at hun ikke sidder med sagen... Men blot ringer for at informere...til spørgsmålet om hvem der så sidder med sagen.. vi er ikke nået til den... Vi har mange lignende sager.
Kom lige til at tænke på din sag, fordi jeg tilfældigvis scrollede forbi selvsamme revolver inde hos JJSU...har du hørt noget nyt omkring tilladelserne? Jeg ved, at Hunters House også står med en lignende problemstilling.

Brugeravatar
RVAL
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Nuuk
Has thanked: 28 times
Been thanked: 12 times

Indlæg af RVAL » 3. jan 2022, 21:26

Vekselpibe søgt den 2. december. Tilladelse modtaget den 23. december.

LQS
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 322 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af LQS » 3. jan 2022, 21:41

Flugteren skrev:
3. jan 2022, 16:42
LQS skrev:
18. nov 2021, 18:07
Rettelse... Hun fortæller at hun ikke sidder med sagen... Men blot ringer for at informere...til spørgsmålet om hvem der så sidder med sagen.. vi er ikke nået til den... Vi har mange lignende sager.
Kom lige til at tænke på din sag, fordi jeg tilfældigvis scrollede forbi selvsamme revolver inde hos JJSU...har du hørt noget nyt omkring tilladelserne? Jeg ved, at Hunters House også står med en lignende problemstilling.
ringede en af de sidste dage før jul. de kunne se at sælger hade tilsendt dem, billeder samt beskrivelse af våbnet. de kunne se at jeg flere gange har spurgt ind til behandlingen, af "sagen". ud over det... kunne de intet sige om hvem, eller hvad der skete. intet om hvad problemet kunne være. intet om hvor denne ansøgning, ikke er behandlet, som enhver anden! snakker udenom... frustrerende.

Flugteren
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Flugteren » 3. jan 2022, 21:46

LQS skrev:
3. jan 2022, 21:41

ringede en af de sidste dage før jul. de kunne se at sælger hade tilsendt dem, billeder samt beskrivelse af våbnet. de kunne se at jeg flere gange har spurgt ind til behandlingen, af "sagen". ud over det... kunne de intet sige om hvem, eller hvad der skete. intet om hvad problemet kunne være. intet om hvor denne ansøgning, ikke er behandlet, som enhver anden! snakker udenom... frustrerende.
Det er for dårligt. Det kan ikke være et spørgsmål om længden, fordi den er i vinkel. Jeg kan komme til at frygte, at man er i gang med at reklassificere revolverkarabiner som værende halvautomatiske, og/eller at det er for let at konvertere en revolverkarabin om til en revolver.

LQS
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 322 times
Been thanked: 40 times

Indlæg af LQS » 3. jan 2022, 22:16

mener at et par tyske delstater tidligere har forsøgt det samme. altså at påstå at det var en halvauto. altså en med DA. det blive den nu ikke halvautomatisk af. google kan måske hjælpe dem... det her med at lave om på længden, eller "lave" det til en revolver... det må jo være mennesker der lever i en anden verden. en sav, så bliver våbnet kortere. men for fanden, noget sådant vil jo være ulovligt. så ingen "legal" våbenejer ville gøre noget i den retning.

Besvar