Det er jo netop det, jeg skriver, Peter. Det er "ligegyldigt" for os med jagttegn, men du fjerner al mulighed for, at almindelige mennesker, som ikke har jagttegn eller dyrker bueskydning på professionelt niveau, kan hygge sig med bue og pil i sommerferien. Folk opgiver at gøre ting, når det bliver for besværligt, og med et pennestrøg har du begrænset fremtiden for bueskydning i Danmark på lang sigt.PSindrup skrev: ↑7. jan 2022, 13:19Den del tvivler jeg oprigtigt på vil blive ændret væsentligt for folk med jagttegn, selv hvis retten til at købe buer vil bliver indskrænket for Hr. og Fru Danmark.Flugteren skrev: ↑6. jan 2022, 21:05Det er ikke tegnet, du skal være bange for ikke at kunne tage i fremtiden. Det giver ikke adgang til andet end at gå på jagt med den, og skal alligevel fornys hvert femte år. Det er selve adgangen til buerne, som SFs retsordfører talte om at kigge på. Om hun så vil kræve jagttegn eller en polititilladelse for at købe, det vides ikke.
Peter
Man skal være meget opmærksom på, at når først Folketinget begynder at skære af salamien, så er de først mætte, når salamien er væk. Min farfar kunne løbe ned og købe en salonriffel med tilhørende ammunition og skydeskiver, da han var ung. Ingen krav om tilladelse eller jagttegn. Det ville være utænkeligt nu om dage. Helt op i 80'erne kunne man få haglammunition hos isenkræmmeren eller i Brugsen. Ja, man kunne endda nøjes med at fremvise et billed-ID og købe en glatløbet haglbøsse uden tilladelse eller krav om registrering hos den lokale våbenhandler.
Vi skal for alt i verden undgå stramninger, for når først de er sat i gang, så stopper de ikke. Om det så tager 20 år, det er irrelevant.