Sigtet for import af lasersigte - Er det nu også ulovligt?
-
- Newbie
- Interesser: Hygge målskydning
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 8 times
Sigtet for import af lasersigte - Er det nu også ulovligt?
Hej folkens.
Min kammerat har netop talt med en basse, som har oplyst ham at det lasersigte han har bestilt via aliexpress, til den nette sum af omkring 35 kr, er ulovligt og han vil blive sigtet for overtrædelse af våbenloven, paragraf 1, punkt 10 samt pakken er blevet beslaglagt.
"10) optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster."
Nu har jeg søgt lidt herinde og ser, at den generelle opfattelse er, at det ER ulovligt at købe f.eks. lasersigte fra udlandet og få sendt til DK.. Men ingen steder ser jeg henvisning til stk 2, som måske så er af nyere dato?
"Stk. 2 Undtaget fra forbuddet er:
a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 7, nævnte, og ammunition hertil,"
Jeg ringede betjenten op og stillede et par spørgsmål, da min kammerat ikke taler flydende dansk endnu og var ikke helt med på alt hvad der foregik, udover han selvfølgelig var nervøs og bange for hvad det kunne betyde for ham. Det var jo bare til hans kære lille Gamo 4,5mm luftgevær, intet andet.
Da jeg fortalte betjenten om stk 2, afviste han det straks, da han jo mente at det stadigvæk var til skydevåben.. Fortalte ham et par gange, at der var tale om et luftgevær med fjeder, som er ganske lovligt, men han var ikke til at hverken hugge eller stikke i - Han var flink nok, men man skulle bare ikke udfordre hans kendskab og tolkning til lovgivningen, selvom jeg synes det står ret klart i punkt 2.
Han prøvede sågar at sammenligne med, at man heller ikke måtte bestille knive over 12cm fra udlandet, medmindre det var til anerkendelsesværdigt formål, f.eks. kok, jæger osv.. Da jeg så sagde, at det var jo nøjagtig samme situation, når der købes et stk, isenkram som har denne undtagelse i lovgivningen, var han dybt uenig igen.. Så fair nok, vi kom ikke videre derfra.
Er der andre som har erfaring med dette, i nyere tid?
Jeg mener jo helt bestemt at min kammerat skal tage den videre til retten, hvor han uden tvivl vil vinde - i mine øjne. Men da jeg jo ikke er jurist med dette i speciale, kan jeg selvfølgelig have misset noget i farten og ville få lidt dårlig samvittighed over at råde ham til noget der er helt forkert!
Min kammerat har netop talt med en basse, som har oplyst ham at det lasersigte han har bestilt via aliexpress, til den nette sum af omkring 35 kr, er ulovligt og han vil blive sigtet for overtrædelse af våbenloven, paragraf 1, punkt 10 samt pakken er blevet beslaglagt.
"10) optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster."
Nu har jeg søgt lidt herinde og ser, at den generelle opfattelse er, at det ER ulovligt at købe f.eks. lasersigte fra udlandet og få sendt til DK.. Men ingen steder ser jeg henvisning til stk 2, som måske så er af nyere dato?
"Stk. 2 Undtaget fra forbuddet er:
a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 7, nævnte, og ammunition hertil,"
Jeg ringede betjenten op og stillede et par spørgsmål, da min kammerat ikke taler flydende dansk endnu og var ikke helt med på alt hvad der foregik, udover han selvfølgelig var nervøs og bange for hvad det kunne betyde for ham. Det var jo bare til hans kære lille Gamo 4,5mm luftgevær, intet andet.
Da jeg fortalte betjenten om stk 2, afviste han det straks, da han jo mente at det stadigvæk var til skydevåben.. Fortalte ham et par gange, at der var tale om et luftgevær med fjeder, som er ganske lovligt, men han var ikke til at hverken hugge eller stikke i - Han var flink nok, men man skulle bare ikke udfordre hans kendskab og tolkning til lovgivningen, selvom jeg synes det står ret klart i punkt 2.
Han prøvede sågar at sammenligne med, at man heller ikke måtte bestille knive over 12cm fra udlandet, medmindre det var til anerkendelsesværdigt formål, f.eks. kok, jæger osv.. Da jeg så sagde, at det var jo nøjagtig samme situation, når der købes et stk, isenkram som har denne undtagelse i lovgivningen, var han dybt uenig igen.. Så fair nok, vi kom ikke videre derfra.
Er der andre som har erfaring med dette, i nyere tid?
Jeg mener jo helt bestemt at min kammerat skal tage den videre til retten, hvor han uden tvivl vil vinde - i mine øjne. Men da jeg jo ikke er jurist med dette i speciale, kan jeg selvfølgelig have misset noget i farten og ville få lidt dårlig samvittighed over at råde ham til noget der er helt forkert!
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
Re: Sigtet for import af lasersigte - Er det nu også ulovligt?
Det er fordi du læser den forkert. de 2 ting har ikke noget med hinanden at gøre. at luftgeværer er undtaget fra forbuddet betyder jo ikke at våbenmonterbare lasere så godt må besiddes fordi man vil montere det på et luftgevær. der er desværre flere gennem tiden der har misforstået det og kommet gevaldigt i klemme.
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Ifølge Våbenlovens §1, stk 1 nr. 10 er det "forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller fremstille, herunder samle"
Den omstændigheder, at der er andre genstande, herunder visse luftvåben, der er undtaget fra forbuddet, er i denne sammenhæng og i forhold til lasersigtet, irrelevant.
At han havde til hensigt at montere det på et luftvåben er ligeledes irrelevant, da det er lasersigtets konstruktion, der er afgørende.
Uden at have andet kendskab til sagen, end dét du hér har fremstillet, så har din kammerat ganske rigtigt overtrådt våbenloven, ved at importere et lasersigte, der efter politiets vurdering er konstrueret til montage på et skydevåben.
Han skal, i den forbindelse, være opmærksom på at han vedgår skyld, såfremt han betaler et eventuelt bødeforlæg. Sker det, risikerer han både vandelsgodkendelse og eventuelle våbentilladelser.
Dét er en skidt situation og det er for sent at moralisere og understrege vigtigheden af at have styr på lovgivningen, inden man importerer.
Er et lasersigte konstrueret til montage på et skydevåben, er det tilladelseskrævende. En tilladelse, der i praksis ikke meddeles.Den omstændigheder, at der er andre genstande, herunder visse luftvåben, der er undtaget fra forbuddet, er i denne sammenhæng og i forhold til lasersigtet, irrelevant.
At han havde til hensigt at montere det på et luftvåben er ligeledes irrelevant, da det er lasersigtets konstruktion, der er afgørende.
Uden at have andet kendskab til sagen, end dét du hér har fremstillet, så har din kammerat ganske rigtigt overtrådt våbenloven, ved at importere et lasersigte, der efter politiets vurdering er konstrueret til montage på et skydevåben.
Han skal, i den forbindelse, være opmærksom på at han vedgår skyld, såfremt han betaler et eventuelt bødeforlæg. Sker det, risikerer han både vandelsgodkendelse og eventuelle våbentilladelser.
Dét er en skidt situation og det er for sent at moralisere og understrege vigtigheden af at have styr på lovgivningen, inden man importerer.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Din ven taler ikke godt dansk? Er han her som flygtning eller på midlertidig opholdstilladelse?
Her tror jeg måske det kan være en god investering at søge juridisk bistand et eller andet sted, for som de ærede med-debattører påpeger, så ligner det umiddelbart et klart brud på våbenloven. Nu ER det jo "kun" et sigte, men der er vist noget med at opholdstilladelser kan påvirkes af brud på våbenlov, lov om euforiserende stoffer og vold. Og her skal man nok være særligt opmærksom på om det kan risikere at være relevant for din ven!
Her tror jeg måske det kan være en god investering at søge juridisk bistand et eller andet sted, for som de ærede med-debattører påpeger, så ligner det umiddelbart et klart brud på våbenloven. Nu ER det jo "kun" et sigte, men der er vist noget med at opholdstilladelser kan påvirkes af brud på våbenlov, lov om euforiserende stoffer og vold. Og her skal man nok være særligt opmærksom på om det kan risikere at være relevant for din ven!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Det væsentlige her er: "optisk elektroniske sigtemidler med lysstråle eller med elektronisk lysforstærknings- eller infrarødt udstyr, såfremt de er konstrueret til montering på skydevåben eller armbrøster."
Et luftgevær er og bliver et skydevåben
Det allervigtigste her og nu er at din ven ikke betaler nogen bøder "for at få sagen ud af verden" (betaling af en bøde er en de facto tilståelse) og at han ikke udtaler sig til politiet om forholdet.
Han må henvise til at han kun vil udtale sig foran en dommer i en retssag.
Peter
Et luftgevær er og bliver et skydevåben
Det allervigtigste her og nu er at din ven ikke betaler nogen bøder "for at få sagen ud af verden" (betaling af en bøde er en de facto tilståelse) og at han ikke udtaler sig til politiet om forholdet.
Han må henvise til at han kun vil udtale sig foran en dommer i en retssag.
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 303 times
- Been thanked: 1122 times
Puha. Jeg er enig i dette meget vigtige råd: LAWYER UP ! Han skal have en advokat med viden om våbenloven til at føre sin sag.
Vi andre synes det er alvorligt at kunne miste jagttegn og våbentilladelser oven i bøden, men det er jo langt værre hvis hans opholdstilladelse kan ryge. Så er det hele hans fremtid der er på spil.
Vi andre synes det er alvorligt at kunne miste jagttegn og våbentilladelser oven i bøden, men det er jo langt værre hvis hans opholdstilladelse kan ryge. Så er det hele hans fremtid der er på spil.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Ja man må ikke købe lasersigter uden tilladelse.
En advokat er en god ide.
Jeg er glad for ikke at være i hans sko.
Advokaten kunne jo bore i om den vitterligt er bygget til montage på et skydevåben. Et sigte skal jo forblive fast når det bruges.
En advokat er en god ide.
Jeg er glad for ikke at være i hans sko.
Advokaten kunne jo bore i om den vitterligt er bygget til montage på et skydevåben. Et sigte skal jo forblive fast når det bruges.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Det var også den vinkel jeg ville tage på sagen.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
I andre sager med feks ulovligt importerede dæmpere til hardball våben (eller var det til luftvåben), er sagen tabt på at den ville holde til første skud på et rigtigt våben og det var nok.
Om det kan overføres til et lasersigte ved jeg ikke, men det har en advokat nok en mere kvalificeret mening om.
Om det kan overføres til et lasersigte ved jeg ikke, men det har en advokat nok en mere kvalificeret mening om.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Newbie
Jeg ved at uvidenhed ikke gør en uskyldig, men jeg havde personligt ikke regnet med at det var imod lovgivningen, så det kom bag på mig. Især fordi jeg selv har købt 3 stk igennem de seneste år, og har åbenbart sluppet gennem nåleøjet selv.Dét er en skidt situation og det er for sent at moralisere og understrege vigtigheden af at have styr på lovgivningen, inden man importerer.
Din ven taler ikke godt dansk? Er han her som flygtning eller på midlertidig opholdstilladelse?
Han er her som flygtning, ja - Så det kan jeg godt se, kan tangere til et endnu større problem hen af vejen!Vi andre synes det er alvorligt at kunne miste jagttegn og våbentilladelser oven i bøden, men det er jo langt værre hvis hans opholdstilladelse kan ryge. Så er det hele hans fremtid der er på spil.
Jeg forstår ikke helt din pointe, så vil du uddybe det? Tænker du at udtalelsen er at det er indkøbt, men uden henblik på at _montere_ det? Eller?Advokaten kunne jo bore i om den vitterligt er bygget til montage på et skydevåben. Et sigte skal jo forblive fast når det bruges.
Summa summarum, så må jeg prøve at hjælpe ham med at finde den rette hjælp. Hvis nogen har nogle henvisninger, så vil de blive taget imod med åbne arme. Med det i mente, at knægten er 2. års mekaniker lærling og derfor ikke kan smide 5000kr/t for en glorificeret advokat ;)
-
- Newbie
- Interesser: Jagt,
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Til 35 kr. lyder det ellers som noget der hører hjemme på et stykke legetøj….
Er i sikre på det ikke var til fx. En nerf gun
Er i sikre på det ikke var til fx. En nerf gun

-
- Newbie
Det kunne det være, men lovgivningen er ligeglad med hvor den monteres åbenbart, som også var min store misforståelse, når jeg læser paragraffen. Især fordi, som betjenten selv brugte af eksempel, du kan købe en kniv fra udlandet, som er ulovlig i Danmark, men har du et anerkendelsesværdigt formål, så er det pludselig ikke ulovligt..

-
- Silver Member
- Interesser: jagt og regulering af skadedyr
- Geografisk sted: Skanderborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 12 times
Men det er heller ikke nemt når de kan købes til airsoft i Danmark.
Eneste warning er en linje med "Må ikke monteres på et våben"
https://actionshoppen.dk/produkter/191- ... oed-laser/
.177
.5,5
22LR
243W
12/70
.5,5
22LR
243W
12/70
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det er jo desværre ikke en legitimering af noget som helst, at andre også overtræder loven.InMySights skrev: ↑9. mar 2022, 20:24Men det er heller ikke nemt når de kan købes til airsoft i Danmark.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Det er jo også hamrende dumt, at sælge dem til personer, der rent faktisk bruger dem, til at pege andre mennesker i ansigtet, som en del af legen. At man ifører sig selv sikkerhedsudstyr, til at pløkke hinanden i leg, plejer vist ikke at inkludere briller, der beskytter mod laserlys i øjet, oveni risikoen for en plastikkugle, med omkring en joule i anslagsenergi.
Dybt uansvarligt og samtidig direkte øretæveindbydende.
Dybt uansvarligt og samtidig direkte øretæveindbydende.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Raptor357
- Platin Member
Nej, det er ikke helt ligegyldigt. er den f.eks. købt til en nerfgun, så er det er stykke legetøjKnocker skrev: ↑9. mar 2022, 20:10Det kunne det være, men lovgivningen er ligeglad med hvor den monteres åbenbart, som også var min store misforståelse, når jeg læser paragraffen. Især fordi, som betjenten selv brugte af eksempel, du kan købe en kniv fra udlandet, som er ulovlig i Danmark, men har du et anerkendelsesværdigt formål, så er det pludselig ikke ulovligt..![]()
Ved første skud kan det ikke være et brugbart sigte, den skal jo skydes ind først før det er et brugbart sigte.Bofhenator skrev: ↑9. mar 2022, 18:18I andre sager med feks ulovligt importerede dæmpere til hardball våben (eller var det til luftvåben), er sagen tabt på at den ville holde til første skud på et rigtigt våben og det var nok.
ved første skud ville jeg sammenligne det med en lyte påmonteret en riffel eller pistol.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
- Interesser: jagt og regulering af skadedyr
- Geografisk sted: Skanderborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 12 times
Måske ikke legitimering men pointen var det er svært for den forbruger der blot vil lege med en softgun uden i øvrigt at gå op i våben og våbenlov.Fast Fumble skrev: ↑9. mar 2022, 20:30Det er jo desværre ikke en legitimering af noget som helst, at andre også overtræder loven.InMySights skrev: ↑9. mar 2022, 20:24Men det er heller ikke nemt når de kan købes til airsoft i Danmark.
.177
.5,5
22LR
243W
12/70
.5,5
22LR
243W
12/70
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Enig.InMySights skrev: ↑9. mar 2022, 20:45Måske ikke legitimering men pointen var det er svært for den forbruger der blot vil lege med en softgun uden i øvrigt at gå op i våben og våbenlov.Fast Fumble skrev: ↑9. mar 2022, 20:30Det er jo desværre ikke en legitimering af noget som helst, at andre også overtræder loven.
Og under den forrige kniv-lov kunne man købe en ulovlig kniv for sammensparede rabat-point hos Bilka og Føtex. Det er skam ikke kun den almindelige forbruger som kan have svært ved at finde rundt i lovgivningen, de forretningsdrivende (også de helt store) kan også have svært ved det.
Men det hjælper ikke en skid når man bliver taget med fingrene i kagedåsen, ukendskab til loven er ikke en bortforklaring, med mindre man kan få gjort medier så interesserede at der opstår en folkelig modstand.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Ras.Killing
- Platin Member
Hvis han har en indboforsikring, så er det muligt at han også har retshjælp.Knocker skrev: ↑9. mar 2022, 18:51Summa summarum, så må jeg prøve at hjælpe ham med at finde den rette hjælp. Hvis nogen har nogle henvisninger, så vil de blive taget imod med åbne arme. Med det i mente, at knægten er 2. års mekaniker lærling og derfor ikke kan smide 5000kr/t for en glorificeret advokat ;)
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Ras.Killing
- Platin Member
Dem der kunne actionshoppen i min optik så nemt som ingenting blive dømt for at ligge inde med…InMySights skrev: ↑9. mar 2022, 20:24Men det er heller ikke nemt når de kan købes til airsoft i Danmark.
Loven siger ikke at det ikke må monteres på våben, men at de ikke må være konstrueret til montering på skydevåben.
Den viste laser, med rail mount og kontakt, er i den grad konstrueret til montering på skydevåben.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Newbie
Men hele pointen er vel, at det er konstrueret til at kunne bruges på et skydevåben, og derfor ulovlig? Ligegyldigt om det monteres på en M16 eller en tomat?Raptor357 skrev: ↑9. mar 2022, 20:39Nej, det er ikke helt ligegyldigt. er den f.eks. købt til en nerfgun, så er det er stykke legetøjKnocker skrev: ↑9. mar 2022, 20:10Det kunne det være, men lovgivningen er ligeglad med hvor den monteres åbenbart, som også var min store misforståelse, når jeg læser paragraffen. Især fordi, som betjenten selv brugte af eksempel, du kan købe en kniv fra udlandet, som er ulovlig i Danmark, men har du et anerkendelsesværdigt formål, så er det pludselig ikke ulovligt..![]()
Ved første skud kan det ikke være et brugbart sigte, den skal jo skydes ind først før det er et brugbart sigte.
ved første skud ville jeg sammenligne det med en lyte påmonteret en riffel eller pistol.
Det punkt 2 dræber godt nok min sjæl, måden det er sat op og skrevet på, er jo direkte til en kæmpe misforståelse (Som i mit eget tilfælde tidligere) :(
- Raptor357
- Platin Member
Der er forskel på om ting er konstrueret som pynt og kan skrues på et skydevåben, eller om det er konstrueret til brug på et skydevåben. Djævlen ligger i detaljen.
Formålet er at holde lasersigter og lignende væk fra det civile marked da det sænker minimums niveauet af træning det kræver at betjene et skydevåben.
Formålet er at holde lasersigter og lignende væk fra det civile marked da det sænker minimums niveauet af træning det kræver at betjene et skydevåben.
-
- Newbie
Nu prøver jeg at fluekneppe ordvalget, og vil da lige prøve at køre den forbi jer andre - En advokat vil helt sikkert kunne sige ja eller nej til sådan en fortolkning, men inden da, kunne det da være "sjovt" at høre jeres holdning.
Hvis der er tale om følgende lasersigte (Det formoder jeg, han sagde at han havde bestilt samme type som min, men har ikke set annoncen endnu), hvor laseren er for sig, og der så er diverse monteringstilbehør ved siden af, og altså ikke en fast del af laseren.. Ville det så ikke kunne tolkes som, at den ikke er konstrueret til montering på skydevåben?

Altså.. Et rail mount er jo ikke ulovligt. Og en laserpointer er heller ikke. Om man vælger at sætte de 2 ting sammen, er jo ikke en selvfølge og man må jo derfor blot forholde sig til laserdelen, eeeeller?
.. Det er, som skrevet, flueknepperi.. Men i en juridisk verden, ville det måske også være en tilgang, for at slippe for en sigtelse og derved de større problemer som kunne opstå med det?
Hvis der er tale om følgende lasersigte (Det formoder jeg, han sagde at han havde bestilt samme type som min, men har ikke set annoncen endnu), hvor laseren er for sig, og der så er diverse monteringstilbehør ved siden af, og altså ikke en fast del af laseren.. Ville det så ikke kunne tolkes som, at den ikke er konstrueret til montering på skydevåben?

Altså.. Et rail mount er jo ikke ulovligt. Og en laserpointer er heller ikke. Om man vælger at sætte de 2 ting sammen, er jo ikke en selvfølge og man må jo derfor blot forholde sig til laserdelen, eeeeller?
.. Det er, som skrevet, flueknepperi.. Men i en juridisk verden, ville det måske også være en tilgang, for at slippe for en sigtelse og derved de større problemer som kunne opstå med det?

-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Navnet er "Sight Module" og den kan justeres, så den "peger" korrekt. Så den dør der. (Er klart ulovlig)
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Ras.Killing
- Platin Member
Det som du/i er nød til at forholde jer til, er at politiet mener det er et lasersigte. Det kan i ikke fluekneppe jer ud af desværreKnocker skrev: ↑10. mar 2022, 02:04Nu prøver jeg at fluekneppe ordvalget, og vil da lige prøve at køre den forbi jer andre...

I har de facto allerede anderkendt at have importeret sigtet, ved at stille spørgsmålstegn ved hvorvidt det nu også er ulovligt.
Jeg syntes du skal følge det råd der allerede er givet - få fat i en advokat!
I er formodentlig nød til at tage den i retten. I så fald er det ikke politiet i skal overbevise, men en dommer.
Er i heldige, så kan det være at politiet frafalder deres sigtelse, når i tilkendegiver at vil tage den i retten. Det er før set, men det er ingen garanti.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!