Der findes adskillige muligheder for gratis advokatbistand. I hvert fald til de afklarende spørgsmål. Jeg har selv benyttet dem et par gange og de er super hjælpsomme.Knocker skrev: ↑9. mar 2022, 18:51Jeg ved at uvidenhed ikke gør en uskyldig, men jeg havde personligt ikke regnet med at det var imod lovgivningen, så det kom bag på mig. Især fordi jeg selv har købt 3 stk igennem de seneste år, og har åbenbart sluppet gennem nåleøjet selv.Dét er en skidt situation og det er for sent at moralisere og understrege vigtigheden af at have styr på lovgivningen, inden man importerer.
Din ven taler ikke godt dansk? Er han her som flygtning eller på midlertidig opholdstilladelse?Han er her som flygtning, ja - Så det kan jeg godt se, kan tangere til et endnu større problem hen af vejen!Vi andre synes det er alvorligt at kunne miste jagttegn og våbentilladelser oven i bøden, men det er jo langt værre hvis hans opholdstilladelse kan ryge. Så er det hele hans fremtid der er på spil.
Jeg forstår ikke helt din pointe, så vil du uddybe det? Tænker du at udtalelsen er at det er indkøbt, men uden henblik på at _montere_ det? Eller?Advokaten kunne jo bore i om den vitterligt er bygget til montage på et skydevåben. Et sigte skal jo forblive fast når det bruges.
Summa summarum, så må jeg prøve at hjælpe ham med at finde den rette hjælp. Hvis nogen har nogle henvisninger, så vil de blive taget imod med åbne arme. Med det i mente, at knægten er 2. års mekaniker lærling og derfor ikke kan smide 5000kr/t for en glorificeret advokat ;)
Prøv at Google emnet og se om du finder noget brugbart.
Ellers må du vende tilbage så skal jeg se om jeg kan finde hvem det var der hjalp mig.
Peter