Jeg søgte om pibe d. 3. januar og måtte brokke mig for at få PAC til at indhente ekstra information, men den kom da igennem denne uge.
ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 79 times
Hmm, tilladelsen har en helt ny udformning end tidligere - så tænkte egentlig at den var udfærdiget i det nye system..
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Jeg har heller ikke set den type før. Hvad jeg gruer lidt for er at der står at piben kun må bruges til jagt.
Betyder det så at jeg ikke må bruge den til konkurrencer såsom jagtfeltskydning?
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
- Handgunner
- Bronze Member
- Geografisk sted: Midtjylland
- Been thanked: 8 times
Nu har det da nået forsiden på JP. Mon det kan sætte lidt fut i etaten?
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg tvivler...Handgunner skrev: ↑12. maj 2022, 07:29Nu har det da nået forsiden på JP. Mon det kan sætte lidt fut i etaten?
Vi har for øvrigt lige fået et par SKV3 igennem. Søgt d. 18/1.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Søgt 6. Februar.
Godkendt 29. April.
Sendt via e-boks 9. Maj.
Salonriffel på jagttegn.
Godkendt 29. April.
Sendt via e-boks 9. Maj.
Salonriffel på jagttegn.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, Hund & Genladning
- Geografisk sted: Salling
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 18 times
Vi har da lov at håbe, men jeg tvivler også stærk på, at der kommer andet ud af det end dårlige undskyldninger og lange bortforklaringer...Handgunner skrev: ↑12. maj 2022, 07:29Nu har det da nået forsiden på JP. Mon det kan sætte lidt fut i etaten?
De har en deadline på 8 uger til at redegøre for den nuværende situation med tilladelsessystemet, og hvis ombudsmanden vurdere at de ansvarlige har gjort sig skyldig i fejl eller forsømmelser, kan han fremsætte en kritik, eller bede dem om at ændre praksis... Med andre ord: Det er usandsynligt, at der kommer noget brugbart ud af det.
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
https://www.ombudsmanden.dk/find/nyhede ... /#cp-title
Ombudsmanden går ind i sag om politiets nye våbenregister
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Ja så er sagen da ikke helt lille mere, nu han sådanBofhenator skrev: ↑12. maj 2022, 21:51https://www.ombudsmanden.dk/find/nyhede ... /#cp-title
“Går ind i den”

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Der har lige været noget på TV, en formand fra en jagtklub blev interviewet, men hende som har ansvaret hos PAC, mente at det MÅSKE kom op at stå sidst i juni ?? og så beklagede hun.

-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Det er meget godt at der er kommet fokus på det, men det er formodentlig alt for sent til at gøre noget ved det.
Havde man været ude tidligere så kunne kursen måske være blevet ændret, men nu kan det ikke blive andet end en havarikommission.
Havde man været ude tidligere så kunne kursen måske være blevet ændret, men nu kan det ikke blive andet end en havarikommission.
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Egentligt lidt skræmmende at dem der forvalter vores tilladelser har så lidt styr på deres IT systemer.
De har haft små 5 år til at implementere systemet, og så brager det ned ved opstart.
De har ikke et øjeblik overvejet inde hos JM at skele til, eller spørge, hvad de gør i Tyskland, eller i et af de andre EU lande hvordan de gør det?
Alt det
med EU fælleskab, og alt det andet
vi får tudet ørerne fulde af af alle de pro EU partier der sidder inde på tinget.
De kan ikke engang tage knoglen og ringe til et af de andre lande og høre ad hvordan de vil håndtere en sådan registrering.
Nu skal jeg ikke på jagt her i år, men jeg er glad for at jeg ikke står med en fornyelse, eller en ny riffel tilladelse i systemet. Men det er godt nok noget
Jeg kan så heller ikke se at det at registrere de enkelte dele gør det mere sikkert overfor terror angreb.
De har haft små 5 år til at implementere systemet, og så brager det ned ved opstart.
De har ikke et øjeblik overvejet inde hos JM at skele til, eller spørge, hvad de gør i Tyskland, eller i et af de andre EU lande hvordan de gør det?
Alt det

De kan ikke engang tage knoglen og ringe til et af de andre lande og høre ad hvordan de vil håndtere en sådan registrering.
Nu skal jeg ikke på jagt her i år, men jeg er glad for at jeg ikke står med en fornyelse, eller en ny riffel tilladelse i systemet. Men det er godt nok noget

Jeg kan så heller ikke se at det at registrere de enkelte dele gør det mere sikkert overfor terror angreb.

7,62x54R Glory to the Mosin.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Det kunne egentlig være sjovt at høre hvor du har din viden fra?100Radsbar skrev: ↑16. maj 2022, 13:00De har haft små 5 år til at implementere systemet, og så brager det ned ved opstart.
Alt detmed EU fælleskab, og alt det andet
vi får tudet ørerne fulde af af alle de pro EU partier der sidder inde på tinget.
NetCompany har i hvert fald ikke haft 5 år til at bygge systemet, men det er heller ikke det du mener, vel? Du mener at MYNDIGHEDERNE har haft 5 år til at få det bygget?
Men hvorfra ved du at der ikke har været forspurgt til de øvrige EU lande, hvordan deres registrerings systemer er bygget?
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Lige præcis Tyskland tror jeg ikke vi skal tage som et godt eksempel indenfor digitalisering100Radsbar skrev: ↑16. maj 2022, 13:00De har ikke et øjeblik overvejet inde hos JM at skele til, eller spørge, hvad de gør i Tyskland, eller i et af de andre EU lande hvordan de gør det?

Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Systemet blev sendt i udbud i november 2019:Fast Fumble skrev: ↑16. maj 2022, 13:26NetCompany har i hvert fald ikke haft 5 år til at bygge systemet, men det er heller ikke det du mener, vel? Du mener at MYNDIGHEDERNE har haft 5 år til at få det bygget?
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... ML&tabId=3
Kontrakten blev indgået i juni 2020:
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... ML&tabId=3
Så NetCompany kan vel siges at ha' haft ca. 1,5 år til at implementere systemet.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Og det bliver nok også svært at finde et EU land som har lagt en stor del af sagsbehandling og registrering ud til en ekstern partner (SKV), men bevares, det kan nu ikke udelukkes at man kunne få god inspiration i andre EU landes implementering - eller lære af deres erfaringer, hvis de har nået at gøre sig nogen (EU Våbendirektivet er jo ikke ret gammelt).Mapzter skrev: ↑16. maj 2022, 13:28Lige præcis Tyskland tror jeg ikke vi skal tage som et godt eksempel indenfor digitalisering100Radsbar skrev: ↑16. maj 2022, 13:00De har ikke et øjeblik overvejet inde hos JM at skele til, eller spørge, hvad de gør i Tyskland, eller i et af de andre EU lande hvordan de gør det?![]()
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 25 times
Jeg har et stykke hen ad vejen forsvaret PAC fordi jeg selv har været indenfor IT support. Jeg er tålmodig at natur, og jeg har altid set på tingene ud fra et positivt synspunkt. Specielt når der kom et nyt system så tog det altid ca 2-3 mdr før det kørte igen. Det har jeg oplevet et utal af gange. Derfor har jeg set sådan på det, at vi ville se et gennembrud omkring nuværende tidspunkt hvorefter det bare kørte. Det var min helt klare forventning.
Som bekendt, er det ikke sket. Her har min holdning til det så også vendt sig rundt. Det er ikke godt nok.
Det blev ikke bedre, da jeg læste i den artikel at regeringen har haft 5 år til at få styr på det. Det gør mig virkelig gal over det. Det er simpelthen ikke godt nok. At Net Company kun har haft 1½ år, er jo sådan set sagen uvedkommende. Det betyder regeringen har snøvlet med dette i 3½ år uden at gøre spor ved det. Der SKAL simpelthen rulle hoveder.
Som bekendt, er det ikke sket. Her har min holdning til det så også vendt sig rundt. Det er ikke godt nok.
Det blev ikke bedre, da jeg læste i den artikel at regeringen har haft 5 år til at få styr på det. Det gør mig virkelig gal over det. Det er simpelthen ikke godt nok. At Net Company kun har haft 1½ år, er jo sådan set sagen uvedkommende. Det betyder regeringen har snøvlet med dette i 3½ år uden at gøre spor ved det. Der SKAL simpelthen rulle hoveder.
Michael
Slava Ukraini!
4,5 + .22 + 45/70 + 30.06 + 6,5x55 + 30.30 + 8x58 + 12/70
Slava Ukraini!
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det er jeg ret enig i, men ... Nu stak Justitsministeren jo lissom af fra den voksende bunke af møgsager, så han bliver jo svær at stille til ansvar for sin himmelråbende inkompetence...Scooterskytten skrev: ↑16. maj 2022, 14:22Det betyder regeringen har snøvlet med dette i 3½ år uden at gøre spor ved det. Der SKAL simpelthen rulle hoveder.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Gold Member
- Interesser: Modstandsbevægelsen Brande
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 25 times
Der er kommet et brugerforslag som faktisk giver ret god mening. Det kræver 50.000 støtter, og sker det, SKAL regeringen tage forslaget op.
https://mitjagtblad.dk/jagten-i-danmark ... lLZOxFdUZU
Michael
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
99,9% af de borgerforslag der opnår de famøse 50.000 støtter, og tages op i folketinget, forkastes bare.Scooterskytten skrev: ↑16. maj 2022, 22:58Der er kommet et brugerforslag som faktisk giver ret god mening. Det kræver 50.000 støtter, og sker det, SKAL regeringen tage forslaget op.
Jeg håber dette går igennem, for det er velformuleret, velgennemtænkt og ret fornuftigt (modsat langt størstedelen af borgerforslag generelt), så selvom jeg normalt ikke ofrer meget opmærksomhed på borgerforslag, og mest ser dem som spild af tid, så ... hepper jeg på det her. Og jeg HÅBER!
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Det bliver i hvert fald omtalt, hvis borgerforslaget opnår 50.000 støtter, både på FTs sociale medier, og på hjemmesiden. TV2 plejer også at lave en lille artikel, hvis det sker.
Faktisk burde det link stå mere fremtrædende her på forum, så det ikke blot er hengemt i en tråd, hvor ikke alle ser det. Men det er nok noget, der skal godkendes af admin/mods.
Faktisk burde det link stå mere fremtrædende her på forum, så det ikke blot er hengemt i en tråd, hvor ikke alle ser det. Men det er nok noget, der skal godkendes af admin/mods.
- Mapzter
- This member is
- Kontakt:
Enig. Jeg har fra pålidelig kilde, at Rigspolitiets budget til IT ikke har "luft" til udviklingsopgaver i den størrelse, så jeg tror at en af årsagerne til det noget sene udbud har været at man skulle sikre sig at kunne betale. 12-14 mio. kr er jo også en slags penge.Scooterskytten skrev: ↑16. maj 2022, 14:22Det blev ikke bedre, da jeg læste i den artikel at regeringen har haft 5 år til at få styr på det. Det gør mig virkelig gal over det. Det er simpelthen ikke godt nok.
Slava Ukraini!
Team Zero Mike Armory
Team Zero Mike Armory
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg ser een svaghed, og det er hvis man af den ene eller anden grund får afvist våbentilladelsen efter at have brugt våbenet et par måneder.Fast Fumble skrev: ↑17. maj 2022, 09:10
99,9% af de borgerforslag der opnår de famøse 50.000 støtter, og tages op i folketinget, forkastes bare.
Jeg håber dette går igennem, for det er velformuleret, velgennemtænkt og ret fornuftigt (modsat langt størstedelen af borgerforslag generelt), så selvom jeg normalt ikke ofrer meget opmærksomhed på borgerforslag, og mest ser dem som spild af tid, så ... hepper jeg på det her. Og jeg HÅBER!
Så står man med et nyindkøbt våben der må afhændes til brugtpris. Det er nok lidt træls.
Senest rettet af ReneKJ 17. maj 2022, 20:45, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
- Geografisk sted: Kbh.
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 51 times
Også min tanke, og måske forkastes det også, men der er da håb for, at blot der kommer fokus på den amatøragtige behandling af det offentlige, vil det forhåbentlig skabe debat og at der potentielt er 180.000 gidsler i den stemmedygtige alder, kan nok friste mangen en folkevalgt.Fast Fumble skrev: ↑17. maj 2022, 09:1099,9% af de borgerforslag der opnår de famøse 50.000 støtter, og tages op i folketinget, forkastes bare.Scooterskytten skrev: ↑16. maj 2022, 22:58Der er kommet et brugerforslag som faktisk giver ret god mening. Det kræver 50.000 støtter, og sker det, SKAL regeringen tage forslaget op.