Hej NVF
Jeg står og skal nok snart købe min første riffel, da jeg har fået jagttegn. Men pga. alt det omkring ventetiden på våbentilladelser, så vil jeg gerne høre, hvordan en handel af riffel typisk foregår både ved en forhandler og privat ift. søgning af våbentilladelse
Mvh.
Hvordan foregår en handel af riffel typisk, ved både ved en forhandler og privat ift. søgning af våbentilladelse?
-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 3 times
- KanonKenneth
- Silver Member
- Interesser: Jagt og alt der kan skyde.
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 8 times
Re: Praktiske vedr. våbenkøb
Hej Mathias.
Jeg købte riffel hos en lille bøssemager for godt en måned siden.
Der fik jeg de nødvendige data på riflen med hjem og udfyldte selv ansøgningen på nettet samme aften.
Ved ansøgning betaler man selv gebyret på nettet.
Når tilladelsen er i hus om forhåbentlig kun et par måneder så kører jeg til bøssemageren og betaler for riflen (som egentlig bare er reserveret) og tager den med hjem.
Vh. Kenneth
Jeg købte riffel hos en lille bøssemager for godt en måned siden.
Der fik jeg de nødvendige data på riflen med hjem og udfyldte selv ansøgningen på nettet samme aften.
Ved ansøgning betaler man selv gebyret på nettet.
Når tilladelsen er i hus om forhåbentlig kun et par måneder så kører jeg til bøssemageren og betaler for riflen (som egentlig bare er reserveret) og tager den med hjem.
Vh. Kenneth
.410
12/89
.22
6,5x55 AI
8x57 js
.45/70
12/89
.22
6,5x55 AI
8x57 js
.45/70
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Re: Praktiske vedr. våbenkøb
Ud over der kan være forskellige måder at klare betalingen på, så er det samme procedure ved privat salg.
Nogle betaler det hele til en start, nogle en del af prisen, nogle det hele når tilladelsen endelig kommer... Det er lidt med forskel.
Nogle betaler det hele til en start, nogle en del af prisen, nogle det hele når tilladelsen endelig kommer... Det er lidt med forskel.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor