Import af våben som privatperson, ekstra omkostninger?
-
- Newbie
- Interesser: Jagt, skydning
- Geografisk sted: Sydfyn
- Has thanked: 4 times
Import af våben som privatperson, ekstra omkostninger?
Har lige fået mit jagttegn, så bær over med min uvidenhed. Men er der nogle ekstraomkostninger ved at importere våben fra et andet EU land? Har kigget på et par haglgeværer, både hos danske og udenlandske forhandlere, og prisen varierer voldsomt. Er der nogen grund til det(ekstraomkostninger for at få udenlandske våben ind i landet mm.)? :)
Senest rettet af Bofhenator 11. nov 2022, 15:57, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinje udbygget
Begrundelse: Emnelinje udbygget
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Re: Import af våben som privatperson, ekstra omkostninger?
Importilladelsen er gratis.
Men fragt af våben kan være dyrt, alt efter oprindelseslandet kan der være udgifter til eksport der.
Og så er der evt moms og told uden for EU.
Men fragt af våben kan være dyrt, alt efter oprindelseslandet kan der være udgifter til eksport der.
Og så er der evt moms og told uden for EU.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Hvis det er dit første jagtvåben, så køb det i Danmark - eventuelt brugt, hvis du kan. Hvis man ved, hvad man gør, er det ikke svært at importere et våben selv, men det kontantbeløb, du sparer, skal du så opveje mod det ekstra besvær, usikkerhed og fragtomkostninger, der er ved at importere et våben.TM98 skrev: ↑11. nov 2022, 14:42Har lige fået mit jagttegn, så bær over med min uvidenhed. Men er der nogle ekstraomkostninger ved at importere våben fra et andet EU land? Har kigget på et par haglgeværer, både hos danske og udenlandske forhandlere, og prisen varierer voldsomt. Er der nogen grund til det(ekstraomkostninger for at få udenlandske våben ind i landet mm.)? :)
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Det er normalt ikke gratis at få en tysker til at eksportere et våben til danmark. Men man kan gøre gode køb på egun.de og andre sider.
men som første gangs køber, så skal du ud og prøve en masse og så er danske butikker bare bedre og billigere. haglgevær er lidt lige som sko, de skal passe og et bedre haglgevær skal bygges eller tilpasses til dig.
men som første gangs køber, så skal du ud og prøve en masse og så er danske butikker bare bedre og billigere. haglgevær er lidt lige som sko, de skal passe og et bedre haglgevær skal bygges eller tilpasses til dig.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Jeg køber en del i Tyskland og hvis det er et enkelt våben plejer jeg normalt og sige at det koster 1500kr i fragt og export