Ras.Killing skrev: ↑21. nov 2022, 20:41
Agamemnon skrev: ↑21. nov 2022, 20:31
Ras.Killing skrev: ↑21. nov 2022, 20:22
Agamemnon skrev: ↑21. nov 2022, 19:42
S skrev: ↑20. nov 2022, 16:15
Trist at DGI/Unionen ikke har kunnet "råbe højere" ligesom Jægerforbundet tilsyneladende har kunnet, da der er så betydelig forskel i behandlings tiderne.
Er påstanden om at der sker forskelsbehandling hos PAC af hhv. SKV sager og jagtvåbensager, noget du kan underbygge?
Inden der peges for mange fingre, er det måske værd at bemærke, at en tilladelse til et jagtvåben kun skal fra jægeren til PAC og retur til jægerens eboks, hvorimod en SKV-2 skal fra skytte, til foreningsformand, til SKV, til PAC, retur til SKV og så skal SKV-kortet retur fra SKV til foreningsformanden med PostNord, hvorefter formanden skal udlevere det til skytten.
Der er måske ikke noget at sige til at politiet er nået kortere i behandlingen af SKV sager, da de både skal igennem foreningen og SKV, før politiet kan påbegynde deres sagsbehandling af ansøgningen.
PAC har tidligere selv meldt ud at de prioriterede jagttilladelserne.
''Vi vil i videst muligt omfang prioritere tilladelser til erhvervslivet og jægere først.''
Jeg savner stadig en egentlig reference.
Det er ikke fordi jeg betvivler at du har læst det et sted. Jeg vil bare gerne vide hvor det er bekendtgjort.
Et udsagn bliver jo ikke nødvendigvis sandt, blot fordi det bliver sat i citationstegn.
Det er så ikke lige det konkrete citat, men budskabet er det samme
https://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/dj ... ingstider/
"Så snart vi får mulighed for at behandle sager i vores system, er tilladelser til jægere og erhvervslivet blandt de sager, vi behandler først, lover Ole Astrup Aldershvile."
Jeg synes ikke at man af dén formulering kan udlede at SKV sager prioriteres lavere.
PAC behandler et væld af andre våbenrelaterede tilladelser, herunder tilladelser til import, eksport, fremstilling, konstruktive ændringer, eksplosiver, genopladning af ammunition (privat/erhverv), transport, forhandling af skydevåben, bøssmagervirksomhed, våben til filmbrug, våben samlinger og museer, samt diverse persongodkendelser.
Hertil kunne jeg levende forestille mig, at der kommer en pokkers masse opsøgende, opfølgende arbejde med at indhente oplysninger, der ikke er anført korrekt eller fyldestgørende i ansøgningerne, samt besvarelser af opkald og mailhenvendelser fra folk, der ikke kan forstå hvor deres tilladelser bliver af.
Jeg synes ihvertfald ikke at man skal læse længe i denne tråd, for at forstå, hvor en del af den administrative byrde kommer fra.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.