Kære alle
Hvis en SKV2 for pistol udløber og der ikke søges fornyelse, kan man så overdrage våbnet til en våbenhandler som kan sælge det for en lige inden da? Og kan det ligge hos våbenhandleren EFTER at datoen på SKV2'en så er overskredet?
Jeg går ud fra at man skal få en kvittering fra våbenhandleren og så sende den til SKV?
I øvrigt, hvis man indsender en anmodning om fornyelse meget tæt på udløbsdatoen, vil der så i praksis opstå problemer med det? Jeg kan se at PAC har forlænget nogle frister til marts.
MVH Jakob
SKV2 udløb - kommissionssalg hos våbenhandler?
- Allan3
- Gold Member
- Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 115 times
Re: SKV2 udløb - kommissionssalg hos våbenhandler?
Du kan sagtens indlevere et våben til en forhandler som så har den efter din SKV2 er udløbet. Så skriver han den bare ind i sin våbenbog og du skal have et papir på den er overleveret til forhandleren.
Hvis du laver en ansøgning om fornyelse og ikke modtager den inden skv2en er udløbet så må du gerne opbevare våbnet, men ikke benytte det da du egentlig ikke har gyldig tilladelse til det.
Det har jeg selv være ude for nogle gange også før PAC lavede det her med forlænget frister.
Hvis du laver en ansøgning om fornyelse og ikke modtager den inden skv2en er udløbet så må du gerne opbevare våbnet, men ikke benytte det da du egentlig ikke har gyldig tilladelse til det.
Det har jeg selv være ude for nogle gange også før PAC lavede det her med forlænget frister.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 630 times
Hvis du aflevere den ved en våbenhandler, så skriver han den ind i sin våbenbog.
Hvis du ikke selv skal have den igen, så kan du få ham til at afmelde den. Det tror jeg egentlig din formand kan gøre også, men så skal der nok lidt dokumentation til.
Som udgangspunkt må du ikke have den liggende efter at tilladelsen er udløbet, men pt. (som du også selv er inde på) har PAC forlænget udløbne tilladelser frem til marts. Dog må du i den periode kun opbevare dem, og ikke bruge dem.
Hvis du ikke selv skal have den igen, så kan du få ham til at afmelde den. Det tror jeg egentlig din formand kan gøre også, men så skal der nok lidt dokumentation til.
Som udgangspunkt må du ikke have den liggende efter at tilladelsen er udløbet, men pt. (som du også selv er inde på) har PAC forlænget udløbne tilladelser frem til marts. Dog må du i den periode kun opbevare dem, og ikke bruge dem.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 426 times
- Kontakt:
Den skal være indsendt senest 14 dage før, ellers skal formanden i gang med SKV5.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory