Fejl i registrering på min Ruger 10/22

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
LasseGC
Newbie
Newbie
Interesser: jagtgeværer
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Fejl i registrering på min Ruger 10/22

Indlæg af LasseGC » 9. okt 2022, 20:04

Jeg er lidt i vildrede. Jeg har dummet mig lidt og så har politiets registrerings behandling fucked det endnu mere op.

Jeg har netop fået tilladelse til min Ruger 10/22 halvautomat. I ansøgningen skrev jeg "sportsskydning, Regulering"
Politiet skriver så til mig at de skal bruge yderligere oplysninger. Bla. skal de have en kopi af mit klubmedlemskab.
Jeg sender dem så det jeg har. Et medlemskab til en klub hvor man må skyde med .22 og for en god ordens skyld sender
jeg dem en kopi af mit medlemskab til KFK på amager hvor jeg skyder lerduer.

Dagen efter har jeg så fået min tilladelse. Men kun til at benytte våbnet på KFK på selingvej 9 hvor man kun skyder lerduer. Jeg er temmelig
sikker på mit medlemskab ikke varer længe hvis jeg begynder at skyde lerduer med en .22 :fun: :fun: :fun: :fun:

Ud over det så har jeg nu et våben jeg ikke må bruge men gerne besidde. Men hvad skriver jeg bedst til politiet for at få ryttet op i sagen. Skal jeg bede dem rette
fejlen til regulering? og se bort fra .22 klubben

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 193 times
Been thanked: 349 times

Re: Fejl i registrering på min Ruger 10/22

Indlæg af Marius » 9. okt 2022, 20:12

Hvis du skal bruge riflen uden for bane, så skal den vel på våbentilladelse via jagttegn?
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Flugteren
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, sport, science
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 80 times
Been thanked: 754 times

Indlæg af Flugteren » 9. okt 2022, 20:25

LasseGC skrev:
9. okt 2022, 20:04
Jeg er lidt i vildrede. Jeg har dummet mig lidt og så har politiets registrerings behandling fucked det endnu mere op.

Jeg har netop fået tilladelse til min Ruger 10/22 halvautomat. I ansøgningen skrev jeg "sportsskydning, Regulering"
Politiet skriver så til mig at de skal bruge yderligere oplysninger. Bla. skal de have en kopi af mit klubmedlemskab.
Jeg sender dem så det jeg har. Et medlemskab til en klub hvor man må skyde med .22 og for en god ordens skyld sender
jeg dem en kopi af mit medlemskab til KFK på amager hvor jeg skyder lerduer.

Dagen efter har jeg så fået min tilladelse. Men kun til at benytte våbnet på KFK på selingvej 9 hvor man kun skyder lerduer. Jeg er temmelig
sikker på mit medlemskab ikke varer længe hvis jeg begynder at skyde lerduer med en .22 :fun: :fun: :fun: :fun:

Ud over det så har jeg nu et våben jeg ikke må bruge men gerne besidde. Men hvad skriver jeg bedst til politiet for at få ryttet op i sagen. Skal jeg bede dem rette
fejlen til regulering? og se bort fra .22 klubben
Du skal søge en regulær jagttilladelse. Der findes ingen former for registrering til "rågeregulering", det hedder jagt, og så kan man anvende den til rågeregulering, hvis man får tilladelse til dette fra Miljøstyrelsen. Nogle tror, at halvauto salonrifler kun er til regulering, men det passer ikke. Forskellen mellem alm. jagt og regulering består i, at man under regulering er undtaget fra bestemmelsen om, at halvautomatiske rifler maksimalt må kunne indeholde 2+1 skud.

Du skulle bare have søgt om jagt. Jeg ville kontakte PAC herom og få dem til at ændre tilladelsesgrundlaget.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 9. okt 2022, 21:43

Det er meget mærkeligt. Ifølge politiets eget cirkulære kan de kun meddele tilladelse til jagt/(regulering) til halvautomater. Ikke til sportsskydning.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

LasseGC
Newbie
Newbie

Indlæg af LasseGC » 9. okt 2022, 22:03

Det virker lidt som om vedkommende der har gennemført registreringen ikke aner en hat om hvad der er lov og regler.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 9. okt 2022, 22:45

LasseGC skrev:
9. okt 2022, 22:03
Det virker lidt som om vedkommende der har gennemført registreringen ikke aner en hat om hvad der er lov og regler.
Det sker overraskende tit.

For nyligt var der en gut på FB der havde snakket med PAC om en tilladelse, hvor han blev oplyst at de 500stk. var hvad han måtte erhverve med tilladelsen. Altså 500 stk. på 10 år…
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 9. okt 2022, 22:47

LasseGC skrev:
Jeg håber ikke det er den attitude du anlægger, når du kontakter en af de ansatte hos PAC. Du startede fejlen, rettede den ikke under opfølgningen og nu står du med resultatet deraf. Ret groft beset, kan man ytre det samme om vedkommende der ansøgte.

Så, vær nu høflig, fortæl dem om din fejl og spørg pænt til, om det kan rettes. De er faktisk i deres gode ret til, at bede dig ansøge på ny, betale de knap 1.100 smæk, igen, og vente i flere måneder. Det tænker jeg du gerne vil undgå :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 9. okt 2022, 22:50

Det ændre ikke på, at en halvauto riffel til sportsskydning er direkte imod våbencirkulæret :smile: det burde en PAC medarbejder der udsteder tilladelser da vide?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 9. okt 2022, 23:00

Når man starter med en fejl, så får man ofte mere fejl. Ansvaret ligger hos ansøgeren. Ja, det kunne da være fedt, hvis PAC fangede den, men de er også kun mennesker, med gode og dårlige dage og med ret omskiftelige omstændigheder, hvilket kan lede til ændringer i bemandingen, hvis vi skal sige det pænt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

LasseGC
Newbie
Newbie

Indlæg af LasseGC » 11. okt 2022, 19:24

C-X skrev:
9. okt 2022, 22:47
LasseGC skrev:
Jeg håber ikke det er den attitude du anlægger, når du kontakter en af de ansatte hos PAC. Du startede fejlen, rettede den ikke under opfølgningen og nu står du med resultatet deraf. Ret groft beset, kan man ytre det samme om vedkommende der ansøgte.

Så, vær nu høflig, fortæl dem om din fejl og spørg pænt til, om det kan rettes. De er faktisk i deres gode ret til, at bede dig ansøge på ny, betale de knap 1.100 smæk, igen, og vente i flere måneder. Det tænker jeg du gerne vil undgå :blink:
Hvad er det for en attitude jeg anlægger?? De registrerer våbnet forkert. Og nej, jeg taler altid pænt og høfligt. Jeg mener ikke de er i deres gode ret til at bede mig ansøge på ny. De har lavet en ugyldig registrering, det skal jeg vel ikke betale for

Brugeravatar
Marius
Admin
Admin
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 193 times
Been thanked: 349 times

Indlæg af Marius » 11. okt 2022, 19:49

LasseGC skrev:
11. okt 2022, 19:24
Hvad er det for en attitude jeg anlægger?? De registrerer våbnet forkert. Og nej, jeg taler altid pænt og høfligt. Jeg mener ikke de er i deres gode ret til at bede mig ansøge på ny. De har lavet en ugyldig registrering, det skal jeg vel ikke betale for
Som andre bemærker, så er det desværre ikke muligt at registrere en halvautoriffel i .22lr på SKV (som jeg forstår det er den tilladelse som du har søgt). Så du er nødt til at få den registreret via jagttegn.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
NSander
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydning, ww2
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 342 times

Indlæg af NSander » 11. okt 2022, 20:21

LasseGC skrev:
11. okt 2022, 19:24
C-X skrev:
9. okt 2022, 22:47
LasseGC skrev:

I bund og grund er de vel. Du har ansøgt om noget, som du ikke kan få. Du kan ikke få halvauto på SKV, så den er ikke gyldig. Du betaler for ansøgningen, ikke for tilladelsen. Hvis jeg forsøger at registrere en landrover som en trailer, for at slippe for vægtafgift, og det tilfældigvis lykkes, så er det stadig ikke lovligt eller gyldigt. Hvis jeg var dig ville jeg hurtigst muligt kontakte dem. De plejer at være meget søde og venlige til at rette fejl. Men hvis du ikke får det gjort, så er det dig der har et problem, ikke dem. Du er ansvarlig for at have gyldig tilladelse, og det har du ikke nu.

LasseGC
Newbie
Newbie

Indlæg af LasseGC » 9. jan 2023, 18:59

Der kom en løsning på min registrering.

Ca. 30 dage efter blev min Ruger korrekt registreret og jeg fik pengene tilbage for ansøgningen med en indrømmelse om at de havde lavet en fejl.

Så alt endte godt

Brugeravatar
RasKrog
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Regulering
Geografisk sted: Skanderborg'ish
Has thanked: 62 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af RasKrog » 9. jan 2023, 19:52

LasseGC skrev:
9. jan 2023, 18:59
Der kom en løsning på min registrering.

Ca. 30 dage efter blev min Ruger korrekt registreret og jeg fik pengene tilbage for ansøgningen med en indrømmelse om at de havde lavet en fejl.

Så alt endte godt
Hvordan endte du så med at få den registreret?
.177 PCP
.22 LR
30-06 Spr.
12/76

LasseGC
Newbie
Newbie

Indlæg af LasseGC » 9. jan 2023, 19:58

Den er registreret til jagt

Kle
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Mønsted
Has thanked: 15 times

Indlæg af Kle » 10. jan 2023, 04:05

Så det endte med, at du har fået en gratis registrering. Eller hvordan skal det forstås. :smile:

LasseGC
Newbie
Newbie

Indlæg af LasseGC » 10. jan 2023, 11:55

He he.

Nej der bliver ikke givet ved dørene. Måske også lidt forkert formuleret. Jeg fik pengene tilbage for fejl registreringen men måtte betale for en ny

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 257 times

Indlæg af T-REX » 10. jan 2023, 13:41

LasseGC skrev:
10. jan 2023, 11:55
He he.

Nej der bliver ikke givet ved dørene. Måske også lidt forkert formuleret. Jeg fik pengene tilbage for fejl registreringen men måtte betale for en ny
Dejligt at den nu er registreret korrekt, og fin service fra PAC, at du kun skulle betale 1 gang.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

LasseGC
Newbie
Newbie