Hvad er reglerne for salg af ammunition på gul og gratis?
-
- Newbie
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: sydjylland
Hvad er reglerne for salg af ammunition på gul og gratis?
Hej alle kloge mennesker, hvad er reglerne for salg af ammunition på gul og gratis, har en stak 22lr som ikke virker ret godt i min halvautomatisk, så nu tænker jeg de skal væk.
Kan det bare sælges som alt andet, eller noget man skal være opmærksom på!
Senest rettet af HappyHunter91 17. jan 2023, 17:04, rettet i alt 1 gang.
- Kar 98
- Platin Member
- Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 10 times
Re: Salg af ammunition
Sæt det til salg herinde i stedet , så slipper du for bøvl 

Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad
- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Du kan sagtens sælge på G&G.
Edit: Når du handler på G&g skal du selvfølgelig overholde gældende regler som ved al anden handel med våben og ammo.
Edit: har fjernet tilbud om køb. Og tilføjet at salg kræver overholdelse af regler.
Edit: Når du handler på G&g skal du selvfølgelig overholde gældende regler som ved al anden handel med våben og ammo.
Edit: har fjernet tilbud om køb. Og tilføjet at salg kræver overholdelse af regler.
Senest rettet af FrederikF 17. jan 2023, 22:12, rettet i alt 2 gange.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
[Moderator]
Dette her er IKKE "Køb&Salg" !
Så for lige at komme tilbage på sport, og for ikke at kulle dele advarsler ud, så: FrederikF, ret lige dit opslag, så du holder dig indenfor rammerne af Love&Regler.
OG: Det eneste du skal være opmærksom på som sælger, er at du skal se våbentilladelse fra køber, før du overdrager ammo'en.
Køber skal være i besiddelse af tilladelse til våben i den aktuelle kaliber, og er det en SKV2 tilladelse, skal du også se kvittering for aktivt medlemsskab af den skytteforening der er anført på SKV2 kortet.
Det er en god ide at skrive i salgsannoncen, at der skal forevises tilladelse, for ikke at få en masse henvendelser fra diverse store idioter, der gerne vil købe, men ikke må eje.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Jeg skal bede dig om at rette din overskrift, så den lever op til regelsættet.HappyHunter91 skrev: ↑17. jan 2023, 14:20Hej alle kloge mennesker, hvad er reglerne for salg af ammunition på gul og gratis, har en stak 22LR som ikke virker ret godt i min halvautomatisk, så nu tænker jeg de skal væk.
Du kan læse kravene hér.
viewtopic.php?f=53&t=91721
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Enig med andre, sælg det da herinde, i hvert fald forsøg her først.
Man ender hurtigt med lidt mange "vareprøver"...
Man ender hurtigt med lidt mange "vareprøver"...

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Drikkedunk
- Silver Member
- Interesser: Historiske skydevåben
- Been thanked: 13 times
Den har jeg ikke hørt om før... er der en kilde du kan henvise til?Fast Fumble skrev: ↑17. jan 2023, 14:43......og er det en SKV2 tilladelse, skal du også se kvittering for aktivt medlemsskab af den skytteforening der er anført på SKV2 kortet.
Man har vel kun en SKV2 såfremt man lever op til kravene om at være aktiv skytte i den pågældende forening. Ellers sørger klubben jo for en tilbagekaldelse af tilladelsen med en skv5.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 144 times
- Been thanked: 292 times
Kortet forsvinder ikke af den årsag.Drikkedunk skrev: ↑17. jan 2023, 19:28Den har jeg ikke hørt om før... er der en kilde du kan henvise til?Fast Fumble skrev: ↑17. jan 2023, 14:43......og er det en SKV2 tilladelse, skal du også se kvittering for aktivt medlemsskab af den skytteforening der er anført på SKV2 kortet.
Man har vel kun en SKV2 såfremt man lever op til kravene om at være aktiv skytte i den pågældende forening. Ellers sørger klubben jo for en tilbagekaldelse af tilladelsen med en skv5.
Sørg også for billede legitimation.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Drikkedunk
- Silver Member
- Interesser: Historiske skydevåben
- Been thanked: 13 times
Jeg ville personligt også selv forlange at se billedlegitimation ved en handel. Men jeg har aldrig tænkt tanken at det som står på bagsiden af SKV2-kortet om medlemsbevis, som andet end at det drejede sig om forespørgsler fra politi/skytteforeninger ang. våbnene.Raptor357 skrev: ↑17. jan 2023, 19:31Kortet forsvinder ikke af den årsag.Drikkedunk skrev: ↑17. jan 2023, 19:28Den har jeg ikke hørt om før... er der en kilde du kan henvise til?Fast Fumble skrev: ↑17. jan 2023, 14:43......og er det en SKV2 tilladelse, skal du også se kvittering for aktivt medlemsskab af den skytteforening der er anført på SKV2 kortet.
Sørg også for billede legitimation.
Men det giver naturligvis mening.
-
- Silver Member
- Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 22 times
Re: Regler angående Salg af ammunition
Det giver mening ja, men hvor mange får kvittering på indbetaling af kontingent?
Vores er en lille forening, og kontingentet bliver bare betalt over mobilepay, jeg får ingen kvittering.
Hvor normalt det er ved jeg selvfølgelig ikke
Vores er en lille forening, og kontingentet bliver bare betalt over mobilepay, jeg får ingen kvittering.
Hvor normalt det er ved jeg selvfølgelig ikke

- FrederikF
- Platin Member
- Interesser: Våben, ammunition, jagt
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 128 times
Jeg forstår simpelthen ikke hvad du menerFast Fumble skrev: ↑17. jan 2023, 14:43[Moderator]
Dette her er IKKE "Køb&Salg" !
Så for lige at komme tilbage på sport, og for ikke at kulle dele advarsler ud, så: FrederikF, ret lige dit opslag, så du holder dig indenfor rammerne af Love&Regler.
OG: Det eneste du skal være opmærksom på som sælger, er at du skal se våbentilladelse fra køber, før du overdrager ammo'en.
Køber skal være i besiddelse af tilladelse til våben i den aktuelle kaliber, og er det en SKV2 tilladelse, skal du også se kvittering for aktivt medlemsskab af den skytteforening der er anført på SKV2 kortet.
Det er en god ide at skrive i salgsannoncen, at der skal forevises tilladelse, for ikke at få en masse henvendelser fra diverse store idioter, der gerne vil købe, men ikke må eje.

Jeg har købt masser af ammunition via gul og gratis.
Har også solgt haglpatroner samme sted. Det er mig bekendt ganske lovligt på samme måde som når man sælger her

Jeg er med på at der skal vises behørig tilladelse ved overdragelse, men det er jo ikke anderledes end andre steder.
Hvis jeg har misset noget så sig til. Er simpelthen aldeles uforstående over hvor nogen kommer bare i nærheden af at være uansvarlige?
Mvh Frederik
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Og mit kører over PBS.
Men SKV-kortet siger ordret "medlemsbevis", da må da være mit medlemskort der hentydes til?
Hvis man ikke har sådan et kan en kvittering måske bruges, men hvis man har et medlemskort så kan jeg ikke se hvor kravet om kvittering skulle komme fra?
Jeg læser det som at de ikke vil have at tråde i Lov & Regler udvikler sig til køb og salg, så de ønsker ikke konkrete købstilbud i tråden.
Men det er bare mit ukvalificerede gæt

-
- Gold Member
- Interesser: Riffeljagt, hjemmeladning
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 38 times
-
- Silver Member
- Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 22 times
Jeg havde faktisk slet ikke set at det stod på kortet, men det har du ret i.ReneKJ skrev: ↑17. jan 2023, 21:00Og mit kører over PBS.
Men SKV-kortet siger ordret "medlemsbevis", da må da være mit medlemskort der hentydes til?
Hvis man ikke har sådan et kan en kvittering måske bruges, men hvis man har et medlemskort så kan jeg ikke se hvor kravet om kvittering skulle komme fra?
Om der er forskel på et medlemsbevis og et medlemskort ved jeg ikke, men det er da relevant hvis der på det kort man har står "kort" og ikke "bevis". Jeg har så ingen af delene.
Kvitteringen tænker jeg er lige meget, hvis der på medlemsbevis/kort står fra og til dato?
Når alt det er sagt, så har jeg aldrig vist andet i butikker end SKV kort og ID, samt eventuel genladetilladelse.
ID'et er jeg faktisk i tvivl om de har set, nu jeg tænker over det.
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Det moderator teamet mener at man ikke vil se købs
tilbud andre stedet en i “køb og salg”
Men man må gerne sende en privat besked
Eks
Bl.a. bl.a. bl.a. bl.a. det vil jeg købe bl.a. bl.a. bl.a.
tilbud andre stedet en i “køb og salg”

Men man må gerne sende en privat besked

Eks
Bl.a. bl.a. bl.a. bl.a. det vil jeg købe bl.a. bl.a. bl.a.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Lige nøjagtig!
Og mht medlemsbevis/kvittering, så er det mig bekendt lige meget hvordan man beviser sit medlemsskab, men man skal kunne bevise at man aktuelt ER medlem af den forening våbnene er registreret i - som der nævnes på SKV2 kortet.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Silver Member
- Interesser: Pistol skydning
- Geografisk sted: Himmerland (Aalborg)
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Regler angående Salg af ammunition?
Og hvordan vil du i praksis gøre det ,når man ikke sidder og stempler giroindbetalingskort her i 2023.??
For mit vedkommende har jeg et stempel fra skytteklubben hvor der ikke er noget dato på tror det blev lavet for 8-9 år siden.
Jeg er aldrig blevet spurgt ,om et medlemsbevis i de knap 15 år jeg har været skytte ,hverken ved køb af ammo eller ved stævner.
Det er primært fokus på sikkerhedspløkken og om våbnet er i den rigtige katagori i forhold til ens tilmelding.
For mit vedkommende har jeg et stempel fra skytteklubben hvor der ikke er noget dato på tror det blev lavet for 8-9 år siden.
Jeg er aldrig blevet spurgt ,om et medlemsbevis i de knap 15 år jeg har været skytte ,hverken ved køb af ammo eller ved stævner.
Det er primært fokus på sikkerhedspløkken og om våbnet er i den rigtige katagori i forhold til ens tilmelding.

- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Jeg vil bruge kvittering fra bankoverførelsenScooter skrev: ↑23. jan 2023, 20:04Og hvordan vil du i praksis gøre det ,når man ikke sidder og stempler giroindbetalingskort her i 2023.??
Det er primært fokus på sikkerhedspløkken og om våbnet er i den rigtige katagori i forhold til ens tilmelding.![]()
Der står klubbens konto nr, samt vi skriver vores medlemsnummer
i tekst til modtager.
Jeg har brugt dette 2 gange sammen med kopi af jagttegn til PAC
ved ansøgning af genladelsestilladelse uden problem
MVH Frank.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Joh, men efter min mening så er alt man printer ud fra sin egen computer reelt værdiløst som dokumentation.FBN skrev: ↑23. jan 2023, 20:49Jeg vil bruge kvittering fra bankoverførelsenScooter skrev: ↑23. jan 2023, 20:04Og hvordan vil du i praksis gøre det ,når man ikke sidder og stempler giroindbetalingskort her i 2023.??
Det er primært fokus på sikkerhedspløkken og om våbnet er i den rigtige katagori i forhold til ens tilmelding.![]()
Der står klubbens konto nr, samt vi skriver vores medlemsnummer
i tekst til modtager.
Jeg har brugt dette 2 gange sammen med kopi af jagttegn til PAC
ved ansøgning af genladelsestilladelse uden problem
Der er en grund til at børneattest og den slags sendes direkte til foreningen og ikke til personen.
I dit eksempel så kender sælger f.eks. næppe klubbens kontonummer, så han ved reelt ikke om "Skytteklubben" bare er din fætter.
Det er selvfølgelig fint at folk sikrer sig så godt de kan, og loven skal følges men er som sædvanlig tvetydig.
Men jeg tror det er en ilusion at kvitteringer eller medlemsbeviser har nogen effekt, folk der er villige til at bryde våbenloven holder sig nok heller ikke tilbage fra at bruge 30 minutter på dokumentfalsk.
BilledID og våbentilladelse er derimod officielle dokumenter som er lidt sværere at fuske med.