Vi er lidt off-topic, men:LQS skrev: ↑2. mar 2023, 23:22jo det er vi. hvis ikke vi mener at have krav på en seriøs behandling ved PAC. du glemmer lige at forklare at dit stunt, kræver en gyldig genlade tilladelse. samt forklare hvad dette har med mit ønske om køb af billig 38sp patroner at gøre... det var nok på sin plads med en særskilt tråd.Epae skrev: ↑2. mar 2023, 23:15Køber 357 hylstre, trimmer dem ned til 38sp længde og lader dem som om det var 38sp mht krudt og tryk.LQS skrev: ↑2. mar 2023, 23:10at nogen har indsigt i hvorfor PAC gør hint eller dette. eller hvad der gør at priser ændres, aftvinger respekt. at nogen gætter på hvad jeg tænker eller er, kan jeg blot grine af. hvad gør jeg på den dansk/svenske grænse, når jeg skal gøre rede for, hvorfor jeg mener det er lovligt at medbringe patroner, som jeg ikke kan vise en tilladelse (licens) på?
Nu har du 357 stemplede hylstre med dig som din tilladelse siger du må ha, men du ved at de er effektivt 38sp.
Hvis du absolut vil gå med livrem, seler, iltflaske, hjelm og redningsvest.
Er vi ikke ret meget off topic?
Stort set alle landets sports (pistol) skytter med SKV2 tilladelse til en revolver, vil kunne se på deres SKV2 kort, at de har tilladelse til "357 T".
Og stort set alle landets revolver skytter skyder LANGT overvejende med .38 Special ammunition.
Jeg synes du antyder at det vi gør, er ulovligt?
Det er det ikke.
Samme revolvere var for kun få år siden opført på SKV2 kortet som "38 T", altså .38 Special. Jeg har haft to som "skiftede" tilladelse, den ene har jeg endnu.
Når en revolver er dual caliber, så er vi ude i noget detaljering lovgivningen ikke er fintmasket nok til helt at dække. Men der er precedens for at har man tilladelse til en dual caliber, så har man de facto ret til at bruge den ammunition skyderen kan skyde med. Som jeg nævnte højere oppe i tråden, er det også grunden til at Rigspolitiet ikke vil give tilladelse til Dual caliber 44 Special / 44 Magnum revolvere.