AHL skrev: ↑19. mar 2023, 09:07
jeg ser kun 1 problem med skydesport danmark
de har monster meget nedprioriteret SKV våben ........ dvs i mit billede er de ikke interesseret i bredden i skydesporten kun eliten
og det er vel fint nok at klubbernes medlemmer har tilgang til de våben de ønsker at skyde med
og der findes jo forskellige skydebaner rundt i landet som man kan leje sig ind på feks ulfborg hvor der både må skydes sortkrudt og "almindlig" røg svagt drivmiddel
Enig med dig i at det halter med SKV arbejdet i Skydesport Danmark.
Og ja det giver god mening at man ikke skal være medlem af flere klubber, forbi man godt vil skyde noget forskelligt.
Hvis du har en drøm om også at skyde med en forlader revolver, så er du i dag tvunget til at være medlem af en sortkrudtklub, uanset om du skyder med sortkrudt eller sortkrudt erstatning.
Der er mange skydeklubber i Danmark, men ikke mange sortkrudt klubber kun 36, en del af disse er ikke store, under 20 medlemmer.
Der kan også være udfordringer med åbningstiderne, hvis klubberne må leje sig ind på en anden klubs bane, er det ikke sikker de kan få/har råd til mere end 1 eller 2 åbnings dage per måned.
Dette hæmmer i mine øjne udbredelsen af sortkrudts skydning.
Hvor mange stævner er der i sortkrudt regi, og hvor finder man dem ??, måske ville det at flere for mulighed for nemmere at skyde med sortkrudt/sortkrudterstatning, løfte en eller hendøende sport.
Vedrørende western skydning som også ligger under sortkrudt, så er der kun 14 klubber der har det på programmet, om de så har baner til også hos sig selv at kunne skyde western skydning, er mig ukendt.
Men der har dog være 20 stævner i 2021 10 i københavn, 9 i tønder og 1 på fyn, også her ville det sikkert give flere skytter hvis alle klubber under Skydesport Danmark, kunne give tilladelser
mvh
grey