ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af Ølgaard » 28. mar 2023, 13:41

Jeg må desværre sige det ikke kommer som en overraskelse, en debat som kørte imellem et par handlere og nogle formænd, havde dette scenarie, og gætterier på det er med "vilje" for at gøre det mere besværligt for alle skytter og handlere.

Hvad skal dem som så står med "ulovlige" våben gøre ?? opmagasinere hos en handler som tager et gebyr, hvad hvis handlere nu ikke har plads, eller ikke vil opmagasinere, de kan måske afleveres midlertidigt hos politiet ??

Jeg har set hvordan de behandler våben som ligger indtil de kan udleveres :thumbdown:

Allerede da de nedlagde våbenkontorene, spåede daværende politimand i Rødovre våbenkontoret netop dette scenarie, han havde mange gode ideer om hvordan det hele kunne glide problemfrit, men ingen ville høre på ham så til sidst gik han på efterløn.

:razz: :razz:
Senest rettet af Ølgaard 28. mar 2023, 14:16, rettet i alt 1 gang.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 268 times
Been thanked: 160 times

Indlæg af Greyberd63 » 28. mar 2023, 14:40

Jeg er nu også stærk irriteret over disse sagsbehandlings tider, syntes dog at der er større problemer i vores samfund lige nu.

At man ikke overholder behandlings garantien på kræft området bare for at nævne et, som jeg syntes er vigtigere end sagsbehandlings tiden på våben området.

mvh
grey

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 28. mar 2023, 15:04

Jeg kan simpeltjen ikke få ind i mit hoved, hvordan et sprit nyt system, som skal kunne håndterer to numre mere end det gamle, ender med at fordoble behandlingstiden ved PAC???
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 628 times

Indlæg af Ras.Killing » 28. mar 2023, 15:08

Tænk sig at vi lever i et land, hvor man som lovlig og registreret våbenejer, risikere at blive kriminel... Fordi politiet snøvler med sagsbehandlingerne!
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af AalborgBK1885 » 28. mar 2023, 15:15

Ølgaard skrev:
28. mar 2023, 13:41
Jeg må desværre sige det ikke kommer som en overraskelse, en debat som kørte imellem et par handlere og nogle formænd, havde dette scenarie, og gætterier på det er med "vilje" for at gøre det mere besværligt for alle skytter og handlere.

Hvad skal dem som så står med "ulovlige" våben gøre ?? opmagasinere hos en handler som tager et gebyr, hvad hvis handlere nu ikke har plads, eller ikke vil opmagasinere, de kan måske afleveres midlertidigt hos politiet ??

Jeg har set hvordan de behandler våben som ligger indtil de kan udleveres :thumbdown:

Allerede da de nedlagde våbenkontorene, spåede daværende politimand i Rødovre våbenkontoret netop dette scenarie, han havde mange gode ideer om hvordan det hele kunne glide problemfrit, men ingen ville høre på ham så til sidst gik han på efterløn.

:razz: :razz:
Det er efterhånden forståeligt, at folk kan få tanken, at det her er med "vilje", og for at "chikanere" og gøre det besværligt for skytter af forskellig slags. Det skulle ærligt talt ikke overraske mig, for med tanke på, at Danmark skulle være langt fremme omkring digitaliseringen af alverdens ting, så er det da påfaldende med disse problemer og fordoblet behandlingstid. Jeg ved sgu snart ikke - der er ikke så meget, der længere kan overraske mig - selv her i et ordentligt land, som Danmark - hovedsagligt - skulle forestille at være :wall:
Senest rettet af AalborgBK1885 28. mar 2023, 15:24, rettet i alt 1 gang.
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 28. mar 2023, 15:22

Ras.Killing skrev:
28. mar 2023, 15:04
Jeg kan simpeltjen ikke få ind i mit hoved, hvordan et sprit nyt system, som skal kunne håndterer to numre mere end det gamle, ender med at fordoble behandlingstiden ved PAC???
Det er ikke kun en fordobling. PAC skriver i deres høringssvar (s. 42) at målet for sagsbehandling var op til 20 dage. Hvis vi går ud fra 20 arbejdsdage i en måned, så er det en 3-4 dobling, selv hvis de kommer ned på det niveau.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Thesos
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Pistol og flugtskydning
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Thesos » 28. mar 2023, 15:35

Man kan jo ikke andet end ryste på hovedet, men snart intet overrasker i det her land.
Men en ting er os skytter og det her er på ingen måde sagt for at negligere os skytter. Men hvad værre er da de våbenhandlere der rent faktisk forsøger at leve af den her branche, de er dælme ikke godt hjulpen af etatens snøleri :thumbdown:
Er der ikke en voksen til stede og nej det må vi så åbenbart konstatere at det er der ikke, håbløst :help:

SimonBJ
Silver Member
Silver Member
Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 24 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af SimonBJ » 28. mar 2023, 16:11

Mapzter skrev:
28. mar 2023, 15:22
Ras.Killing skrev:
28. mar 2023, 15:04
Det er ikke kun en fordobling. PAC skriver i deres høringssvar (s. 42) at målet for sagsbehandling var op til 20 dage. Hvis vi går ud fra 20 arbejdsdage i en måned, så er det en 3-4 dobling, selv hvis de kommer ned på det niveau.
Jeg håber virkelig der er en eller anden der har misforstået noget i det her ... det lyder fuldstændig godnat.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 28. mar 2023, 16:36

Ras.Killing skrev:
28. mar 2023, 15:08
Tænk sig at vi lever i et land, hvor man som lovlig og registreret våbenejer, risikere at blive kriminel... Fordi politiet snøvler med sagsbehandlingerne!
Det skal vores organisationer gøre noget ved - og noget af det må ligge i deres egen hånd, f.eks. at sørge for at formændene kan se de kommende fornyelser tidligere i SKV portalen.
Men ja, det her er helt på månen.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Tralle
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: Ribe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 26 times

Indlæg af Tralle » 28. mar 2023, 18:45

Det primære formål med det nye våbenregister var at implementere krav til kvalitetsløft i forhold til at sikre højere sporbarhed, overblik og datakvalitet omkring alle våben i Danmark.
Eller så var formålet at undgå bøder fra eu...

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 28. mar 2023, 19:36

I et samfund hvor syge mennesker ikke får behandling indenfor rimelig tid (og nej, jeg taler IKKE kun om de her meget omtalte kræftbehandlinger) så er det måske kun naturligt, at man ikke lige prioriterer våbenejere.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 28. mar 2023, 20:33

Langenge skrev:
28. mar 2023, 19:36
I et samfund hvor syge mennesker ikke får behandling indenfor rimelig tid (og nej, jeg taler IKKE kun om de her meget omtalte kræftbehandlinger) så er det måske kun naturligt, at man ikke lige prioriterer våbenejere.
Det her er en ydelse som vi som borgere og brugere specifikt betaler for, hvor der er tale om et monopol, og hvor PACs smøleri kunne føre til bøder eller fængselsstraf for borgere. Det er ikke OK.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 28. mar 2023, 20:43

Mapzter skrev:
28. mar 2023, 20:33
Langenge skrev:
Det her er en ydelse som vi som borgere og brugere specifikt betaler for, hvor der er tale om et monopol, og hvor PACs smøleri kunne føre til bøder eller fængselsstraf for borgere. Det er ikke OK.
Tjoeee, bøh, bøh bob.....
Jeg betaler også min skat til sundhedsvæsnet, men har mistet 60% syn på højre øje og 70% syn på venstre øje, fordi jeg bor i region østjylland. Havde jeg boet i regio sjælland havde jeg sandsynligvis ikke mistet noget syn.
Og jo, det er altså også en ydelse jeg betaler til.
Dermed ikke være sagt, at jeg ikke selv kan ryste på hovedet at de lange ventetider ved PAC (Jeg har skam selv oplevet dem på egen hånd i tre sager gennem det sidste havle år)
Men skal man bruge penge og energi på noget, så kan jeg på en måde godt forstå, at man lige sylter våbenejere.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Sunscale
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt, Hund & Genladning
Geografisk sted: Salling
Has thanked: 13 times
Been thanked: 18 times

Indlæg af Sunscale » 28. mar 2023, 20:53

Langenge skrev:
Jeg tror ikke nødvendigvis at de to forhold har noget at gøre med hinanden, og vi må bare konstatere, at ingen af delene virker tilfredsstillende.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at grundårsagen til denne forringelse af serviceniveauet ikke handler om diverse påståede teknikaliteter eller grus i maskineriet, men en generel modvilje mod skytte- og jægerstanden. Den "effektive sandhed" er imidlertid, at serviceniveauet for skytter og jægere er faldet drastisk, og at ingen myndighed eller myndighedspersoner har været villig til at arbejde hen imod en løsning som alle kan være tjent med.

Jeg ejer ingen sølvpapirshat, men det peger unægtelig i retning af afvikling, set i lyset af afdelingsleder, våbenafdelingen, Jesper Byskovs udtalelse angående "... det politiske mål om at nedbringe antallet våben i omløb."
Den største form for dovenskab er, at gøre tingene rigtigt første gang
.17 HMR - .223 Rem - 6,5x55 - .300 Win Mag - 3 x Tysk Langhåret Hønsehund

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 142 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 28. mar 2023, 20:56

Langenge skrev:
28. mar 2023, 20:43
Mapzter skrev:
28. mar 2023, 20:33
Langenge skrev:
Tjoeee, bøh, bøh bob.....
Jeg betaler også min skat til sundhedsvæsnet, men har mistet 60% syn på højre øje og 70% syn på venstre øje, fordi jeg bor i region østjylland. Havde jeg boet i regio sjælland havde jeg sandsynligvis ikke mistet noget syn.
Og jo, det er altså også en ydelse jeg betaler til.
Dermed ikke være sagt, at jeg ikke selv kan ryste på hovedet at de lange ventetider ved PAC (Jeg har skam selv oplevet dem på egen hånd i tre sager gennem det sidste havle år)
Men skal man bruge penge og energi på noget, så kan jeg på en måde godt forstå, at man lige sylter våbenejere.
Jeg er som sådan helt enig.
Der hvor filmen knækker for mig er at man med få dages varsel siger at det her er den nye standard, lev med det og i øvrigt siger at da man nu har en ny standard, så forlænger man ikke ordningen hvor at man må være i besiddelse af de våben man har søgt fornyelse på, i rimelig tid og ikke har fået fornyelsen endnu, fordi at fornyelserne ikke er gået igennem endnu.
Jeg er spændt på hvad de finder ud af, for jeg har et par fornyelser som har været inde et par måneder og som udløber i næste uge.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 28. mar 2023, 22:08

Langenge skrev:
Nu skal vi passe på med ligefrem selv at finde på undskyldninger for dårlig service fra det offentlige :smile:

Sagens natur er at man altid vil kunne bruge flere penge på sundhed, uddannelse, fattigdom og andre værdige formål.

Men Danmark er altså et forholdsvist rigt samfund der allerede bruger massive mængder af penge på de områder. Det er ikke en en rimelig grund til decideret at udsulte de almindelige offentlige services.

Og lige denne her service betaler du endda dobbelt for, da der er brugerbetaling oven i den skat du allerede betaler.

Et milliondyrt, forsinket, ITsystem som ender med at give dårligere behandlingstider er et problem som man ikke kan undskylde med at der også er problemer i sundhedsvæsnet.

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is

Indlæg af Langenge » 28. mar 2023, 22:28

Sunscale skrev:
28. mar 2023, 20:53
......
Jeg ejer ingen sølvpapirshat, men det peger unægtelig i retning af afvikling, set i lyset af afdelingsleder, våbenafdelingen, Jesper Byskovs udtalelse angående "... det politiske mål om at nedbringe antallet våben i omløb."
Lige den del, er jeg bange for, der kan være noget i.

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2975 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 29. mar 2023, 18:23

• 31. Januar 2023 Vildtudbytte indtastet
  • 1. Marts 2023 PBS betaling
  • 24. Marts 2023 e-boks besked fra Miljøstyrelsen med tilsagn
  • 29. Marts 2023 Jagttegn plastikkort modtaget i postkassen i dag

TMF
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt og fiskeri
Geografisk sted: Amager
Been thanked: 2 times

Indlæg af TMF » 30. mar 2023, 08:35

Købte en Ruger new Blackhawk .30 US carbine d. 1. Februar 2023, søgt samme dag på en SKV4, og modtaget igår godkendt , så knap 2 måneder. :rock:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 409 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 30. mar 2023, 13:04

TMF skrev:
30. mar 2023, 08:35
Købte en Ruger new Blackhawk .30 US carbine d. 1. Februar 2023, søgt samme dag på en SKV4, og modtaget igår godkendt , så knap 2 måneder. :rock:
Uh, sig noget mere om den, hvilket forbund er den under, disciplin osv?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

TMF
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt og fiskeri
Geografisk sted: Amager
Been thanked: 2 times

Indlæg af TMF » 30. mar 2023, 13:12

Søgt via vingsted så DGI til terræn
Får den først hentet i morgen og skal prøve den i weekenden, glæder mig en lille smule… :biggrin:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 409 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 30. mar 2023, 13:28

TMF skrev:
30. mar 2023, 13:12
Søgt via vingsted så DGI til terræn
Får den først hentet i morgen og skal prøve den i weekenden, glæder mig en lille smule… :biggrin:
Ok, tak skal du have!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Gixxer3000 » 30. mar 2023, 14:42

TMF skrev:
Jeg er igang med fornyelse af 9mm + ny køb af en .22 fra første uge i januar 2023, SKV2, stadig intet. Så 11 uger indtil videre.

Brugeravatar
SirPie
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Sabro
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Indlæg af SirPie » 30. mar 2023, 14:48

Gixxer3000 skrev:
30. mar 2023, 14:42
TMF skrev:
Jeg er igang med fornyelse af 9mm + ny køb af en .22 fra første uge i januar 2023, SKV2, stadig intet. Så 11 uger indtil videre.
Det kunne være meget værre! Jeg venter stadig på en SKV4 fra 20/09/22

Brugeravatar
Gixxer3000
Silver Member
Silver Member
Interesser: Luftvåben
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Gixxer3000 » 30. mar 2023, 17:36

Så ville jeg høre din formand, for jeg tror ikke de er 6 måneder bagud.

Besvar