Kan jeg købe riffel på SKV2, og samtidigt søge eksport tilladelse

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Kan jeg købe riffel på SKV2, og samtidigt søge eksport tilladelse

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2023, 15:11

En af mine svenske venner overvejer at købe riffel i dansk butik som ligger i jylland.

Det bliver en lang og dyr tur for at hente den, over 2 broer og tilsammen 800-1000 km.

Riffel kan jeg sagtens købe, den er til at få på SKV2, men nu når man søger eksporttilladelse elektronisk via e-boks, så kan jeg jo ikke vedhæfte den til SKV2 ansøgning.

Det var hvad jeg gjorde for at par år siden, dog var det importtilladelse, som blot blev vedhæftet SKV2 ansøgning.

Jeg kan jo selvfølgelig blot vente til jeg har fået min SKV2, men svensker er jo også mennesker som os andre, så ting vedr. hvor lang tid der går til man får sit våben i hænde tæller jo.

Jeg er alligevel i sverige en til 2 gange per måned, så koster mig jo ikke noget at få den til sverige, og den kan jo sendes fra våbenforretning til mig for omkring 350 kr.

Mvh
Grey

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member
Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 30 times
Been thanked: 176 times

Re: Kan jeg købe riffel på SKV2, og samtidigt søge eksport tilladelse

Indlæg af CO » 10. apr 2023, 16:31

Hvis jeg forstår dig ret:

Du vil søge SKV2, vente de 4-5 mdr. det tager, for derefter at eksportere den?

Jeg tror jeg misforstår dig, for det giver da ingen mening?
Eller er det for at spare en våbenfragt til Sverige?
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2023, 16:53

CO skrev:
10. apr 2023, 16:31
Hvis jeg forstår dig ret:

Jeg tror jeg misforstår dig, for det giver da ingen mening?
Eller er det for at spare en våbenfragt til Sverige?
Ja jeg vil eksportere, men ikke først vente 3-4 måneder på SKV2, og derefter måske vente igen 3-4 måneder på at få eksport tilladelsen.
Vil have dem begge ca. samtidigt.

Hvad koster våbenfragt til Sverige, med godkendt kurer ??, ved du det, jeg har ikke lige kunne finde nogen

Mvh
Grey

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member

Indlæg af CO » 10. apr 2023, 17:02

Du vil søge om at få tilladelse og søge om at få den annuleret samtidig?
Det tror jeg ikke du får lov til.
Uden overhovedet at vide det, vil jeg også gætte på at du er i en gråzone, da du køber riflen med videresalg for øje.

Da jeg i sin tid skulle eksportere min 50BMG til Tyskland, kunne jeg ikke finde en dansk speditør, der ville tage den over grænsen.
Jeg kørte i stedet til Flensburg, og overleverede den til en godkendt tysk speditør.
Det kan du selvfølgelig ikke gøre her.
Østbirk Pistolskytter og

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 10. apr 2023, 17:14

CO skrev:
10. apr 2023, 17:02
Uden overhovedet at vide det, vil jeg også gætte på at du er i en gråzone, da du køber riflen med videresalg for øje.
Det kan jeg da ikke se der skulle være noget galt i ?
Senest rettet af Ras.Killing 11. apr 2023, 09:52, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 413 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 10. apr 2023, 17:15

Greyberd63 skrev:
10. apr 2023, 16:53
CO skrev:
...
Ja jeg vil eksportere, men ikke først vente 3-4 måneder på SKV2, og derefter måske vente igen 3-4 måneder på at få eksport tilladelsen.
...
Du kan ikke søge eksporttilladelse til et våben du ikke har tilladelse til, så du er nødt til at vente på din SKV2 går igennem... Så svenskeren kommer til at vente længe!

Jeg tror det er smartere at bide i det sure æble og finde prisen på transport til Sverige.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2023, 17:29

Bofhenator skrev:
10. apr 2023, 17:15
Greyberd63 skrev:
CO skrev:
...
...
Du kan ikke søge eksporttilladelse til et våben du ikke har tilladelse til, så du er nødt til at vente på din SKV2 går igennem... Så svenskeren kommer til at vente længe!

Jeg tror det er smartere at bide i det sure æble og finde prisen på transport til Sverige.
I forbindelse med import af våben der skulle på SKV2, skulle jeg søge både SKV2 og import tilladelse samtidigt, jeg fik ikke SKV2 kortet før min import tilladelse var på plads, og det var med vilje ifølge SKV kontoret. Der gik 1 uge imellem jeg fik Import tilladelsen før jeg fik kortrt

Her er det blot omvendt, de skal ikke give mig eksport tilladelsen før min SKV2 er på plads, men lave sagsarbejdet samtidigt.

I Importsagen, var det SKV kontoret der styrede sagsforløbet, så de sendt først SKV2 kortet til mig, da jeg sendt dem min importtilladelse.

Jeg tænker at sælgeren som er en forretning, ikke udleverer noget våben på en eksport tilladelse, så kan egentligt ikke se noget problem, hvis altså PAC bliver informeret i forbindelse med ansøgningen.

Men et er hvad jeg kan se, et andet selvfølgelig PAC, da det jo ikke i denne sag er SKV kontoret der styre.

Mvh
Grey

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 10. apr 2023, 17:33

CO skrev:

Da jeg i sin tid skulle eksportere min 50BMG til Tyskland, kunne jeg ikke finde en dansk speditør, der ville tage den over grænsen.
Jeg kørte i stedet til Flensburg, og overleverede den til en godkendt tysk speditør.
En eksport tilladelse er gyldig i 6 måneder, og den skal returneres til PAC, når eksporten er sket, derefter slettes våbnet fra mig, og nyt opdateret SKV2 kort bliver sendt.
(jeg er igang med at eksportere et haglgevær til norge, eksport tilladelsen udløber 26 maj 2023, men har endnu ikke fået nyt SKV2 kort, da jeg først eksportere våbnet på fredag, og herefter indsender underskrevet eksporttilladelse til PAC)

mvh
grey

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 413 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 10. apr 2023, 17:37

Greyberd63 skrev:
10. apr 2023, 17:29
Bofhenator skrev:
10. apr 2023, 17:15
Greyberd63 skrev:
CO skrev:
...
...

I forbindelse med import af våben der skulle på SKV2, skulle jeg søge både SKV2 og import tilladelse samtidigt, jeg fik ikke SKV2 kortet før min import tilladelse var på plads, og det var med vilje ifølge SKV kontoret. Der gik 1 uge imellem jeg fik Import tilladelsen før jeg fik kortrt

Her er det blot omvendt, de skal ikke give mig eksport tilladelsen før min SKV2 er på plads, men lave sagsarbejdet samtidigt.

I Importsagen, var det SKV kontoret der styrede sagsforløbet, så de sendt først SKV2 kortet til mig, da jeg sendt dem min importtilladelse.

Jeg tænker at sælgeren som er en forretning, ikke udleverer noget våben på en eksport tilladelse, så kan egentligt ikke se noget problem, hvis altså PAC bliver informeret i forbindelse med ansøgningen.

Men et er hvad jeg kan se, et andet selvfølgelig PAC, da det jo ikke i denne sag er SKV kontoret der styre.

Mvh
Grey
Hvem vil du skrive som ejer af våbnet i eksport tilladelsen? Dig selv eller forretningen? Hvis det er dig selv, så skal du vente på du rent faktisk er ejer (som i, den der har tilladelsen til våbnet). Hvis du vil skrive forretningen på, så er jeg i tvivl om hvorfor SKV2 skal blandes ind i det? Så du kan fragten den i DK og SE?

Jeg er med på proceduren ift import. Jeg er også med på hvad du gerne vil opnå, men hvis du vil skrive dig selv på som ejer af våbnet der skal eksporteres, så skal du vente på det rent faktisk er tilfældet.

Eller også skal du lave en aftale med PAC og SKV om noget andet, men jeg tvivler på de nikker ja til det.

Hvis du bare indsender SKV2 ansøgning og ansøgning om eksport, begår du dokumentfalsk når du skriver under på alle oplysninger er korrekte og du selv står som ejer af riflen.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
CO
Platin Member
Platin Member

Indlæg af CO » 10. apr 2023, 17:46

Greyberd63 skrev:
10. apr 2023, 17:33
CO skrev:

En eksport tilladelse er gyldig i 6 måneder, og den skal returneres til PAC, når eksporten er sket, derefter slettes våbnet fra mig, og nyt opdateret SKV2 kort bliver sendt.
(jeg er igang med at eksportere et haglgevær til norge, eksport tilladelsen udløber 26 maj 2023, men har endnu ikke fået nyt SKV2 kort, da jeg først eksportere våbnet på fredag, og herefter indsender underskrevet eksporttilladelse til PAC)

mvh
grey
Jeg kender godt proceduren for eksporttilladelse, men det ændrer ikke på, at de godt kan se hvad du prøver at opnå. Uagtet at det måske ikke er i strid med nogen regler, så tror jeg alligevel ikke at SKV ønsker at hjælpe med den handel, men det er bare mit gæt.
Jeg tror heller ikke du kan søge eksporttilladelse til et våben du ikke har, som Bof også skriver.

Men prøv at give SKV et ring.
Eneste måde at finde ud af det på.
Østbirk Pistolskytter og

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 10. apr 2023, 21:04

Det lette er da at svensken søger tilladelse og import. med import tilladelsen, så søger man eksport tilladelsen.
Så kan man beslutte om den skal sendes eller hentes. sidst jeg fik en skyder fra sverige, så kom den med GLS.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Rigsby
Gold Member
Gold Member
Interesser: Ammunition
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 57 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af Rigsby » 15. apr 2023, 14:29

Måske er jeg bare mega blond, men det lyder forkert at bruge SKV som en mulighed for at få en eksport tilladelse.

Hvis skyderen skal til Sverige så er det lysår nemmere og hurtigere at få en forhandler til at klare det for dig, men måske ser jeg det bare fra en forkert vinkel.
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 15. apr 2023, 15:13

Rigsby skrev:
15. apr 2023, 14:29
Måske er jeg bare mega blond, men det lyder forkert at bruge SKV som en mulighed for at få en eksport tilladelse.

Hvis skyderen skal til Sverige så er det lysår nemmere og hurtigere at få en forhandler til at klare det for dig, men måske ser jeg det bare fra en forkert vinkel.
Jeg tror heller ikke hensigten er at det skulle være nemmere - men billigere.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 15. apr 2023, 23:18

Rigsby skrev:

Som Ras Kil, skiver for at gøre det billigere.

mvh
grey

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 16. apr 2023, 08:05

Greyberd63 skrev:
15. apr 2023, 23:18
Rigsby skrev:

mvh
grey
Ja, det forstår jeg, og imens at den SKV2 tager plads i bunken i Vingsted og hos politiet så venter alle andre bare lidt længere, når så SKV og Politiet så får nys om at SKV bliver brugt til at formidle våbensalg over landegrænserne så bliver alt meget nemmere for alle....eller hvad tænker du?

Kunne det opfattes som om at det er at misbruge og belaste et overbelastet system unødvendigt?

Hvad er forøvrigt årsagen til at den endelige ejer i Sverige og forretningen ikke bare ordner tingene indbyrdes?
Det burde være en smal sag for køberen i Sverige at søge importtilladelse og tilladelse på våbnet, og samtidig få det indført i sit EU-våbenpas, derefter gør forretningen, som har skyderen, bare dét at den søger om exporttilladelse.
Når alle tilladelser er på plads så kan køberen hente våbenet i forretningen på den svenske tilladelse, importtilladelsen og våbenpasset.

Du skriver: "Hvad koster våbenfragt til Sverige, med godkendt kurer ??, ved du det, jeg har ikke lige kunne finde nogen"
Hvad går du efter, den laveste pris eller bare en lav pris? Uden reelt at vide hvad det koster så giver det slet ingen mening i bolden på mig.

Blue Water Shipping er dem jeg bruger ved eksport og de har anstændige priser til GB og USA, så mon ikke også at de har det til Sverige?

Held og lykke med projektet!
"Hvis det virker som om jeg ikke ved hvad jeg snakker om, kan det skyldes at jeg igennem alt for mange år har dykket på alt for mager blanding"

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 16. apr 2023, 09:10

Våbenpas er vel sagtens unødvendigt, når der foreligger import og eksport tilladelser. Våbnet må blot ikke benyttes, kun transporteres.

Ved import til DK, gives våbentilladelse heller ikke, førend import er gennemført. Disse søges og behandles dog samtidig, således nab undgår en situation, hvor der efterfølgende gives afslag på våbentilladelse.

Så uden våbentilladelse, ingen våbenpas.

Ja, det er noget rod at misbruge et system, der i forvejen er belastet. Særligt hvis det medfører restriktioner fremadrettet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 16. apr 2023, 09:34

C-X skrev:
16. apr 2023, 09:10
Våbenpas er vel sagtens unødvendigt, når der foreligger import og eksport tilladelser. Våbnet må blot ikke benyttes, kun transporteres.

Ved import til DK, gives våbentilladelse heller ikke, førend import er gennemført. Disse søges og behandles dog samtidig, således nab undgår en situation, hvor der efterfølgende gives afslag på våbentilladelse.

Ja, det er noget rod at misbruge et system, der i forvejen er belastet. Særligt hvis det medfører restriktioner fremadrettet.
Naaahhh,
En import/eksport konstellation giver i sig selv ikke en svensker ret til at besidde våbnet i Danmark, det gør en svensk våbentilladelse og et våben indført i våbenpas derimod, men lad det være en helt anden diskussion!
Import- & eksporttilladelser havde været fuldstændig okay hvis transportøren var en godkendt transportør.

Det du nævner om import til DK er sikkert rigtigt men rammer ikke helt plet i denne situation da vi taler om eksport til Sverige.

Jeg ved jo ikke hvordan det kan tolkes af SKV og ordensmagten, så om det vil medføre restriktioner hvis denne praksis benyttes aner jeg af gode grunde ikke, men i disse tider tror jeg nok at jeg ville være en anelse tilbageholdende med at benytte mig af denne løsning.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 16. apr 2023, 09:50

Rigsby skrev:
16. apr 2023, 08:05
Greyberd63 skrev:
15. apr 2023, 23:18
Rigsby skrev:

mvh
grey
Ja, det forstår jeg, og imens at den SKV2 tager plads i bunken i Vingsted og hos politiet så venter alle andre bare lidt længere, når så SKV og Politiet så får nys om at SKV bliver brugt til at formidle våbensalg over landegrænserne så bliver alt meget nemmere for alle....eller hvad tænker du?

Kunne det opfattes som om at det er at misbruge og belaste et overbelastet system unødvendigt?

Hvad er forøvrigt årsagen til at den endelige ejer i Sverige og forretningen ikke bare ordner tingene indbyrdes?
Det burde være en smal sag for køberen i Sverige at søge importtilladelse og tilladelse på våbnet, og samtidig få det indført i sit EU-våbenpas, derefter gør forretningen, som har skyderen, bare dét at den søger om exporttilladelse.
Når alle tilladelser er på plads så kan køberen hente våbenet i forretningen på den svenske tilladelse, importtilladelsen og våbenpasset.

Du skriver: "Hvad koster våbenfragt til Sverige, med godkendt kurer ??, ved du det, jeg har ikke lige kunne finde nogen"
Hvad går du efter, den laveste pris eller bare en lav pris? Uden reelt at vide hvad det koster så giver det slet ingen mening i bolden på mig.

Blue Water Shipping er dem jeg bruger ved eksport og de har anstændige priser til GB og USA, så mon ikke også at de har det til Sverige?

Held og lykke med projektet!
Nu er den pågældende brugte riffel solgt, men ikke til min svenske ven, men tanken kunne blive aktuel igen.

Det han søger er ikke særligt dyrt, men lidt svært at finde i den ønskede kaliber, så hvis en riffel koster 8.000 kr, hvor meget vil man så ofre på transport.
Man kan få flyttet en riffel for omkring 500 kr. fra jylland til sjælland, og det er jo ikke dyrt, udfordringen var hvad det koster at få sendt til Sverige.
Google gav mig ikke lige noget firma, som flytter våben over grænser, derfor den kreative løsning.

Kan godt være min løsning er for kreativ, men min svenske ven er ikke velhavende, han vil godt være mere aktiv i vores sport både træning og tage til stævner, men det koster jo en del, så kunne han spare en tusse, ville det være fint.
Lige nu skyder han med min riffel til træning og stævner, men vil jo gerne have sin egen.
I min sport er vi meget hjælpsomme, så flest mulige kan deltage i flest mulige aktiviteter.
Jeg har lige udlånt noget genladnings udstyr, til denne svenske ven, så nu kan han spare 2 SEK per patron, så kan han bruge det han spare på ammo, til opsparing til køb af eget udstyr.

Jeg har lige købt en pocketpistol, den kan kun fås på samler tilladelse i DK, så må man ikke skyde med den, men min svenske klubformand, tager den ind i vores svenske klub som foreningsvåben, når alle tilladelser er på plads, så tager han fra helsingborg til københavn for at hente den.
Når det er på plads så kan jeg træne med den, og da formanden og jeg, ofte tager til stævner sammen, så kan jeg nu benytte egen pocketpistol.

Det er sådan vi gør i min sport, vi hjælper hinanden

Prøver at tjekke priser hos, den af dig oplyste speditør, eller hos sælger, det ser ud til at de sælger internationelt også, så må de vel kunne oplyse priser, det havde jeg lige misset i starten

mvh
grey

Rigsby
Gold Member
Gold Member

Indlæg af Rigsby » 16. apr 2023, 10:22

Greyberd63 skrev:
16. apr 2023, 09:50
[

Prøver at tjekke priser hos, den af dig oplyste speditør, eller hos sælger, det ser ud til at de sælger internationelt også, så må de vel kunne oplyse priser, det havde jeg lige misset i starten

mvh
grey
Uden at skulle virke noget som helst andet end forundret så er tanken om at hjælpe din Svenske skyde kammerat god, men hvis det kan få indflydelse på alle andres muligheder for at få behandlet en SKV2 så tænker jeg at Svensken må kæmpe sine egne kampe 😊

Når det så er sagt, så er der et lille firma her på egnen som har specialiseret sig i import og eksport, de har meget rimelige priser på at lave papirarbejdet og søge tilladelser, alt foregår helt efter bogen, måske det var en ide til en anden gang?

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 16. apr 2023, 16:16

Rigsby skrev:
16. apr 2023, 10:22
Greyberd63 skrev:
16. apr 2023, 09:50
[

mvh
grey
Uden at skulle virke noget som helst andet end forundret så er tanken om at hjælpe din Svenske skyde kammerat god, men hvis det kan få indflydelse på alle andres muligheder for at få behandlet en SKV2 så tænker jeg at Svensken må kæmpe sine egne kampe 😊

Når det så er sagt, så er der et lille firma her på egnen som har specialiseret sig i import og eksport, de har meget rimelige priser på at lave papirarbejdet og søge tilladelser, alt foregår helt efter bogen, måske det var en ide til en anden gang?
Hjælpsomheden er meget stor i vores verden, når jeg tænker på hvor meget hjælp jeg har fået igennem de sidste 10-12 år, startede som helt ny skytte, fra western fællesskabet, så kan jeg personligt godt leve at spilde lidt tid hos SKV kontorene/PAC, det er ikke tit at jeg eller andre vil benytte denne mulighed, så for mig er det udelukkende er det lovligt.

mvh
grey

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 16. apr 2023, 16:36

Rigsby skrev:
16. apr 2023, 09:34
C-X skrev:
16. apr 2023, 09:10

Naaahhh,
En import/eksport konstellation giver i sig selv ikke en svensker ret til at besidde våbnet i Danmark, det gør en svensk våbentilladelse og et våben indført i våbenpas derimod, men lad det være en helt anden diskussion!

Import- & eksporttilladelser havde været fuldstændig okay hvis transportøren var en godkendt transportør.

Det du nævner om import til DK er sikkert rigtigt men rammer ikke helt plet i denne situation da vi taler om eksport til Sverige.

Jeg ved jo ikke hvordan det kan tolkes af SKV og ordensmagten, så om det vil medføre restriktioner hvis denne praksis benyttes aner jeg af gode grunde ikke, men i disse tider tror jeg nok at jeg ville være en anelse tilbageholdende med at benytte mig af denne løsning.
I DK får du bare ikke en våbentilladelse, før import er afsluttet. Jeg ved ikke hvordan svenskerne forholder sig. Men indfører du et våben, fra udlandet, har du det reelt på din import tilladelse. Ligeledes udfører du det, fra det land du eksporterer fra, på en eksport tilladelse. Det skulle da forhåbentlig gerne give tilladelse til transporten, så længe der ikke er flere landegrænser der skal krydses.
Rigsby skrev:
16. apr 2023, 10:22
(...) Når det så er sagt, så er der et lille firma her på egnen som har specialiseret sig i import og eksport, de har meget rimelige priser på at lave papirarbejdet og søge tilladelser, alt foregår helt efter bogen, måske det var en ide til en anden gang?
Hvem?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 127 times
Been thanked: 260 times

Indlæg af T-REX » 17. apr 2023, 14:26

Denne transportør kan måske hjælpe, med fragt fra DK til Sverige:

https://kurer.eu/vaabentransport/
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 17. apr 2023, 14:34

T-REX skrev:
17. apr 2023, 14:26

snip.JPG

Camouflage, headset til radio og så en tactical girl med en luftbøzz... Totalt operator :rolf:

Seriøst, jeg undrer mig noget over, hvem de selv mener de henvender sig til :???:

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 17. apr 2023, 14:40

T-REX skrev:
17. apr 2023, 14:26

Takker, har lige ringet og hørt om pris fra Ålborg til Helsingborg, det er ikke tit de har private der skal have flyttet blot et våben.

Men mellem 5 og 6000 kr ville det koste, som et slag på tasken.

mvh
grey

Gerdson39
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Gerdson39 » 17. apr 2023, 18:06

1. Du køber den
2. Han søger import tilladelse
3. med den i hånden søger du export tilladelse
4. Når i så har begge dele, kommer han til Danmark og i kører over Øresund i samme bil.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Besvar