Vel 11 kr. stykket. Det går vel af den store kasse men lidt ærgerligt.
Min kom i eboksHandgunner skrev: ↑25. apr 2023, 19:47Hvordan kommer tilladelser til jagtriffel? Mail eller snailmail?
Du har helt ret, forhandleren skal ikke længere påføre købet på tilladelsen. Det bliver blot registreret i deres system og så er det det :-)
Nej, men du skal selv til at føre en fortegnelse over, hvad du køber, og hvad du bruger. Der er en artikel om det her:
Jeg indsendte mit den 15. januar 2023, og har selvfølgelig stadig ikke modtaget noget igen.Gerdson39 skrev: ↑27. apr 2023, 12:49Hvordan er behandlingstid til våbenpas lige nu (altså sådan circa)? Jeg tør fortsat ikke sende min ind, selvom jeg godt kunne tænke mig at få den opdateret, men hvis den så er væk i 4 måneder, det er jo overhovedet ikke til at overskue, hvis man ind i mellem bliver inviteret til skydning eller jagt. :-(
Ansøg om et nyt pas.Gerdson39 skrev: ↑27. apr 2023, 12:49Hvordan er behandlingstid til våbenpas lige nu (altså sådan circa)? Jeg tør fortsat ikke sende min ind, selvom jeg godt kunne tænke mig at få den opdateret, men hvis den så er væk i 4 måneder, det er jo overhovedet ikke til at overskue, hvis man ind i mellem bliver inviteret til skydning eller jagt. :-(
Ras.Killing skrev: ↑27. apr 2023, 13:51Ansøg om et nyt pas.Gerdson39 skrev: ↑27. apr 2023, 12:49Hvordan er behandlingstid til våbenpas lige nu (altså sådan circa)? Jeg tør fortsat ikke sende min ind, selvom jeg godt kunne tænke mig at få den opdateret, men hvis den så er væk i 4 måneder, det er jo overhovedet ikke til at overskue, hvis man ind i mellem bliver inviteret til skydning eller jagt. :-(
Så har du stadig det gamle indtil det nye kommer.
Sendte ind omkring 9 jan - modtog 25 april .. forlængelse af våbenpas.Gerdson39 skrev: ↑27. apr 2023, 12:49Hvordan er behandlingstid til våbenpas lige nu (altså sådan circa)? Jeg tør fortsat ikke sende min ind, selvom jeg godt kunne tænke mig at få den opdateret, men hvis den så er væk i 4 måneder, det er jo overhovedet ikke til at overskue, hvis man ind i mellem bliver inviteret til skydning eller jagt. :-(
Nej, du skal ikke erklære noget.Gerdson39 skrev: ↑27. apr 2023, 14:12Ras.Killing skrev: ↑27. apr 2023, 13:51Ansøg om et nyt pas.Gerdson39 skrev: ↑27. apr 2023, 12:49Hvordan er behandlingstid til våbenpas lige nu (altså sådan circa)? Jeg tør fortsat ikke sende min ind, selvom jeg godt kunne tænke mig at få den opdateret, men hvis den så er væk i 4 måneder, det er jo overhovedet ikke til at overskue, hvis man ind i mellem bliver inviteret til skydning eller jagt. :-(
Så har du stadig det gamle indtil det nye kommer.![]()
Det HAR jeg overvejet. Men... er der en process hvor man først skal erklære at man har tabt det oprindelige dokument?
Så har de været hurtige, efter BrøndbySKV-standard...
Ja, hvis der er et toldsted ved grænseovergangen.Ras.Killing skrev: ↑3. maj 2023, 08:40Hurtig spørgsmål.
Kan se på Politiets hjemmeside, at man kan deklarerer sine våben som alternativ til våbenpasset.
Er det også fortsat muligt at holde ind ved tolderne, og deklarerer direkte ved grænsen?
EDIT: Never mind! Den udfyldes blot online og skal så fremvises i tolden.