Jeg ved at DGI og DJ har indgået et samarbejde, så jægere kan stille op med deres jagtrifler til en DGI terrænskydning i "jæger klassen"
Men er det omvendte også tilfældet, altså at en skytte med SKV riffel kan stille op til en jagtfeltskydning?
Må man benytte en SKV riffel til Jagtfeltskydning?
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Må man benytte en SKV riffel til Jagtfeltskydning?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- ilden_fri
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Uh o æ land
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 33 times
Re: Må man benytte en SKV riffel til Jagtfeltskydning?
Jævnfør Jægerforbundets regler: Nej
5. Våben og ammunition
Til Jagtfeltskydningen må anvendes enhver jagtriffel eller kombinationsvåben, der ifølge våbentilladelsen er registreret som jagtriffel.
https://www.jaegerforbundet.dk/vaben/ja ... tskydning/
Hvis det var vigtigt, kunne man prøve at kontakte jægerforbundet og bede om en undtagelse (men jeg har ingen fornemmelse af, hvor "hårde" reglerne er).
5. Våben og ammunition
Til Jagtfeltskydningen må anvendes enhver jagtriffel eller kombinationsvåben, der ifølge våbentilladelsen er registreret som jagtriffel.
https://www.jaegerforbundet.dk/vaben/ja ... tskydning/
Hvis det var vigtigt, kunne man prøve at kontakte jægerforbundet og bede om en undtagelse (men jeg har ingen fornemmelse af, hvor "hårde" reglerne er).
-
- Silver Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 13 times
Carl Søgård er så vidt jeg ved ok med det ,til de skydninger han laver i KarupRas.Killing skrev: ↑13. jun 2023, 21:33Jeg ved at DGI og DJ har indgået et samarbejde, så jægere kan stille op med deres jagtrifler til en DGI terrænskydning i "jæger klassen"
Men er det omvendte også tilfældet, altså at en skytte med SKV riffel kan stille op til en jagtfeltskydning?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Det skal i så fald godkendes af den sportslige organisation der har udstedt våbenpåtegningen. Jvf vilkårene for denne.
(bag på det orange kort)
(bag på det orange kort)
Så der skal også et OK den vej.Et våben må kun benyttes til en skydeaktivitet, som DGI, DSkyU eller DFIF har godkendt for det pågældende våben.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Ja den skal gå begge vejeBofhenator skrev: ↑14. jun 2023, 08:38Det skal i så fald godkendes af den sportslige organisation der har udstedt våbenpåtegningen. Jvf vilkårene for denne.
(bag på det orange kort)Så der skal også et OK den vej.Et våben må kun benyttes til en skydeaktivitet, som DGI, DSkyU eller DFIF har godkendt for det pågældende våben.

Men qua DJ's og DGI's samarbejder, så er det vel heller ikke helt utænkeligt?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Bestemt ikke!Ras.Killing skrev: ↑14. jun 2023, 12:12Ja den skal gå begge vejeBofhenator skrev: ↑14. jun 2023, 08:38Det skal i så fald godkendes af den sportslige organisation der har udstedt våbenpåtegningen. Jvf vilkårene for denne.
(bag på det orange kort)Så der skal også et OK den vej.Et våben må kun benyttes til en skydeaktivitet, som DGI, DSkyU eller DFIF har godkendt for det pågældende våben.
Men qua DJ's og DGI's samarbejder, så er det vel heller ikke helt utænkeligt?
Men det kunne også være smuttet, så jeg ville være sikker inden jeg jeg pakkede bilen og trillede afsted hvis det var mig.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor