Skal jeg bruge noget tilladelse til at købe disse dele hjem fra USA?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member
Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 34 times
Been thanked: 31 times

Skal jeg bruge noget tilladelse til at købe disse dele hjem fra USA?

Indlæg af AalborgBK1885 » 21. maj 2023, 15:12

Hej folkens

Jeg skal købe nogle dele hjem fra "Tandemkross" i USA, men jeg vil naturligvis lige sikre mig, at jeg ikke køber noget ulovligt hjem, som jeg skulle have en tilladelse til her i Danmark, så derfor spørger jeg lige jer herinde, da I plejer at have styr på alverdens ting :biggrin:

Det er disse 3 dele, som jeg vil købe:

https://www.tandemkross.com/Cornerstone ... p_500.html

https://www.tandemkross.com/Fire-Starte ... p_417.html

https://www.tandemkross.com/eagles_talo ... 22_victory

Så er der noget problem i at købe dem hjem?

/AalborgBK
Wise men talk, because they have something to say.

Fools talk, because they have to say something.

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Re: Skal jeg bruge noget tilladelse til at købe disse dele hjem fra USA?

Indlæg af Bofhenator » 21. maj 2023, 17:00

Til de nysgerrige.

Det er en sikrings knap, en slags stift og en udtrækker.

Nej, det kræver ikke tilladelse at få det ind i Dk.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 21. maj 2023, 17:22

Bofhenator skrev:
21. maj 2023, 17:00
Til de nysgerrige.

Tusind tak for dit svar - jeg beklager, hvis jeg skulle have uddybet lidt mere på tingene, end det link jeg smed! :biggrin:

Det er en forbedret sikrings knap, der er stor nok til, at man ikke kommer til at sikre pistolen under skydning, hvilket er pænt irriterende! :rolf:

Så er der en forstærket firing pin og en udtrækker fra "Tandemkross", som først skal i pistolen, når de originale dele i den er slidt godt op, og så længe den fungerer, som den skal :smile:

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 126 times
Been thanked: 260 times

Indlæg af T-REX » 22. maj 2023, 14:12

Bare HUSK, at hvis der står noget, der bare minder om våbendele på forsendelsen, så afviser PestNord pakken

Så brug en anden forsendelsesmetode, end USPS.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 22. maj 2023, 15:04

T-REX skrev:
22. maj 2023, 14:12
Bare HUSK, at hvis der står noget, der bare minder om våbendele på forsendelsen, så afviser PestNord pakken

Så brug en anden forsendelsesmetode, end USPS.
Ja, det har jeg fået fortalt før, så det var jeg meget opmærksom på, men tak for "heads up"! :smile: Jeg mailede lidt med chefen hos "EasyExport", der står for håndteringen og forsendelsen af ordren, og han forsikrede mig om, at de havde styr på det. Han fortalte, at de sørgede for alle tilladelser, og at det faktisk var så smart, at når man bestilte sin ordre, hos et firma i USA, der er tilknyttet "EasyExport", og kræver at kunderne har en konto der, så var der et "skilt" på siden, der fortalte, om noget i ordren krævede ekstra tilladelse at importere til Danmark, og hvis det var tilfældet, så ville der stå, hvad man skulle gøre, og efterfølgende uploade sin tilladelse til sin konto hos"EasyExport". Det er skide smart, og det firma gør, at forhandlere i USA, har nemmere ved at sende til andre lande, da de står for alt det praktiske i forbindelse med forsendelsen og tilladelser, så forhandlerne ikke skal stå med det bøvl. Det er en kæmpe gave til resten af verden, der gerne vil handle i USA f.eks., så man kan få de små special dele, man lige mangler. :10:

Anyway, så gjorde chefen det klart, at de havde styr på alt, og tilladelser til alt, og ofte havde sendt til Danmark uden problemer, så jeg skulle bare stole på dem, og glæde mig til at modtage min pakke. Det vil jeg så gøre, og så regner jeg med, at deres pakker er diskrete, og ikke ender i Post Nords hænder, for jeg tror ikke helt, han forstod, at Post Nord bare har deres egen politik på det område, da han gjorde det klart, at de havde styr på tilladelser osv, men det uddybede jeg for ham, at Post Nord var flintrende ligeglade med, og bare kørte deres egen politik på det område, så han var i hvert fald ikke i tvivl om, hvad min frygt omkring ordren gik på. Jeg gjorde i hvert fald mit, ved at vælge den mulighed af to, der IKKE havde USPS skrevet ved sig, så mon ikke det nok skal komme sikkert frem :biggrin:

Det bliver spændende at se, hvad der ankommer om ca. 3 uger :DancingBanana:

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 30. maj 2023, 17:32

Lige en opfølgning. Min pakke endte med at blive sendt med "USPS" fra USA, så der var åbenbart sket en misforståelse, da jeg valgte noget andet ved Tandenkross, under "checkout". Dette reagerede jeg på i mail til EasyExport, men de slog fast, at dette måtte være en fejl hos Tandemkross "Checkout", da de altid sendte med "USPS", og aldrig havde haft problemer med at sende på denne måde, og jeg fik indblik i nogle tidligere forsendelser, der viste, at danske forsendelser var end hos Post Nord i Sverige, og efterfølgende var blevet leveret til danske kunder uden problemer. Så jeg var lidt nervøs, men det ser ud til, at dette har været uden grund, for deres pakker må være godt diskrete, når jeg nu kan se følgende via tracking:

Jeg bestilte min ordre d. 24, og få dage efter var den afsendt og på vej. Jeg kunne se på trackingnr, at den allerede fra d. 27 var i Danmark, og d. 29 skulle den have "clearet customs" hos Post Nord.

Jeg tænkte, at jeg lige ville søge trackingnr i Post Nord, i stedet for at vente på, at de måske fik snøvlet sig sammen, og sendt mig deres regning på moms og håndteringsgebyret, og det var en god ide. Jeg kunne finde pakken i min App på telefonen, og der kunne jeg betale de 335,-, som det yderligere er rendt op i med moms på ordren fra Tandenkross og så Post Nord håndteringsgebyr. Så alt i alt render det hele op i ca. 1.200,-, så det er vel i bund og grund, hvad tingene, og det hele havde kostet mig i Danmark, ud fra de priser, jeg ved nogle af tingene kan koste i Danmark, så det er acceptabelt, og især med tanke på, hvor hurtigt leveringen ser ud til at gå. :DancingBanana:

Jeg har fået en mail efterfølgende fra Post Nord nu, straks efter jeg betalte, hvor de takker for betalingen, og at jeg kan forvente min pakke efter 2-3 dage. Så lidt over en uges tid fra USA - det er ikke til at klage over! :)

Jeg skal nok lige smide nogle billeder af selve pakken, så folk kan se, hvor diskret og anonym den vitterligt er, så vi kan se, hvad Post Nord lader slippe igennem, og jeg skal også nok vise indholdet af pakken, som jeg har bestilt fra Tandemkross, USA.

Det bliver spændende at se, og så håber jeg da ikke, at der ikke kommer nogle overraskelser fra Post Nord alligevel, nu hvor jeg har betalt det, og den skulle have "clearet customs", men mon dog :) Så kan I andre også se, at det faktisk er et godt sted at handle, hvis man mangler mindre special dele, som ikke kan købes i Danmark, og at det går pænt hurtigt med leveringen, trods det er langvejs fra :biggrin:

/AalborgBK

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 31. maj 2023, 16:19

Hej igen

Så kom der post - en sølle uge fra USA, og det kom med Post Nord, så det var perfekt. :DancingBanana:

Her er et billede af pakken, som er temmelig diskret, selvom indholdet står skrevet på den, så er det ikke lige noget, der skriger "gun related" for postmedarbejdere, tænker jeg :fun:

Så jeg kan varmt anbefale, at man handler hos Tandemkross f.eks., og får sig en "EasyExport" konto, så man kan handle de steder, der hører under dette foretagende.

Jeg slap ikke for Post Nords håndteringsgebyr og momsen, men det går nok - tingene ender totalt ca. på det, det nok ville have kostet i Danmark, hvor man alligevel ikke lige kan få mange af delene, så det går nok.

Jeg står netop og skal ud ad døren nu og i klubben, så det bliver en dejlig dag, hvor der skal monteres nogle fede dele :10:
IMG_6642.jpg

T-REX
This member is
This member is

Indlæg af T-REX » 31. maj 2023, 20:02

Du er heldig at Pestvæsenet ikke gad slå de HS koder op, for alt under HS 9301 til 9307 er prohibited.

https://www.upu.int/UPU/media/upu/files ... clesEn.pdf
Sektion: Denmark, side 12.
Section XIX Arms and ammunition; parts and accessories thereof
Chapter 93 Arms and ammunition; parts and accessories thereof
Heading HS Code ■ Prohibited articles
93.01-93.07 Weapons and parts thereof. Ammunition and materials for the manufacture of ammunition.
T-Rex

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 1. jun 2023, 05:18

T-REX skrev:
31. maj 2023, 20:02
Du er heldig at Pestvæsenet ikke gad slå de HS koder op, for alt under HS 9301 til 9307 er prohibited.

https://www.upu.int/UPU/media/upu/files ... clesEn.pdf
Sektion: Denmark, side 12.
Section XIX Arms and ammunition; parts and accessories thereof
Chapter 93 Arms and ammunition; parts and accessories thereof
Heading HS Code ■ Prohibited articles
93.01-93.07 Weapons and parts thereof. Ammunition and materials for the manufacture of ammunition.
Ja, det har jeg nok været, men så er det et mønster for danske købere generelt, for de står ved, at pakker til Danmark går igennem. Hvorfor skal jeg ikke gøre mig klog på - måske fordi afsender har styr på alle tilladelser og er et seriøst og respekteret foretagende.

Hvad ved jeg - jeg får mine varer, så jeg er ligeglad, Bliver det sendt retur, sender de bare igen eller refunderer mig 😀

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 1. jun 2023, 07:06

AalborgBK1885 skrev:
1. jun 2023, 05:18
...
måske fordi afsender har styr på alle tilladelser og er et seriøst og respekteret foretagende.
...
Det kan jeg love dig for Post Nord, er fuldstændig ligeglade med.
/bofh
Hanlons razor

High Standard
This member is
This member is
Interesser: Pistolskydning
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Indlæg af High Standard » 1. jun 2023, 08:40

Hej,
Skal vi ikke bare glæde os over at AalborgBK1885 havde en god oplevelse og nu har de ting han har brug for. I vores verden er mulighederne for problemer legio men oftest går det faktisk godt :smile:

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 1. jun 2023, 09:57

Bofhenator skrev:
1. jun 2023, 07:06
AalborgBK1885 skrev:
...
måske fordi afsender har styr på alle tilladelser og er et seriøst og respekteret foretagende.
...
Hej Bof

Ja, det har jeg fået fortalt temmelig mange gange efterhånden, og jeg garanterer dig for, at dette var noget, som jeg lagde ekstremt vægt på i mine mange mails frem og tilbage med chefen for "EasyExport", der forsikrede mig om, at de havde styr på alle papirer osv. Det virkede for mig, som om, at han troede, dét måske var min frygt, og det var derfor, jeg gik så højt op i at pointere,at Post Nord afviser alt der indeholder noget "gun related". Jeg ved ikke, om vi misforstod hinanden, men i bund og grund, så blev jeg forklaret, at alle deres pakker går igennem med deres forsendelsesmetode, og også de pakker de har sendt til Danmark. Hvis der er sket det modsatte, så er jeg blevet fortalt noget forkert.

Faktum er nu bare for mit vedkommende, at jeg fik en temmelig diskret pakke efter sølle 7 dage fra USA med mit indhold, og udover det med småt der står på pakken, så stråler den jo ikke af at indeholde noget, som Post Nord ikke vil have med at gøre. Er det tilfældigt - muligvis? Men kunne det evt. tænkes, at pakken trods alt er så diskret, og det faktum at Post Nord også kan hente en fornuftig sum penge på at levere den, at de måske accepterer disse pakker fra denne afsender, hvor de kan se, at ALT dokumentation og tilladelser er i orden?

Det ved jeg intet om, men jeg er naturligvis glad for, at min pakke gik igennem, og jeg har lovet at nævne det for "EasyExport", og vil i dag maile ham og rose for, hvor hurtigt det gik. Mon ikke, jeg får et "hvad sagde jeg", men så overlever jeg også det. Det var mig selv, der stod fast på, at Post Nord var skeptisk med sådanne pakker, da jeg netop har fået info om dette herinde gentagende gange, men så kan jeg jo altid rose dem for, at pakken nok har været diskret nok til at slippe igennem, eller så er det Post Nords grådighed der gør, at de måske alligevel accepterer nogle pakker, der måske ikke har så alvorlige "gun related" indhold i sig - igen, hvad ved jeg.

Jeg er bare lykkelig over, at jeg fik min pakke, og så lovede jeg at følge tråden til dørs, og det er hermed gjort, så andre kan se, at pakkerne faktisk går igennem til Danmark - af den ene eller anden årsag åbenbart :biggrin:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 1. jun 2023, 11:15

AalborgBK1885 skrev:
1. jun 2023, 09:57
Bofhenator skrev:
1. jun 2023, 07:06
AalborgBK1885 skrev:
...
...
Hej Bof
...
temmelig diskret pakke
...
Det tror jeg er forklaringen, kombineret med almindelig inkompetence ;-)
...
Post Nords grådighed der gør, at de måske alligevel accepterer nogle pakker, der måske ikke har så alvorlige "gun related" indhold i sig - igen, hvad ved jeg.
...
Det tvivler jeg meget på.
/bofh
Hanlons razor

T-REX
This member is
This member is

Indlæg af T-REX » 1. jun 2023, 12:16

Bofhenator skrev:
1. jun 2023, 11:15

Det tror jeg er forklaringen, kombineret med almindelig inkompetence ;-)
...
Post Nords grådighed der gør, at de måske alligevel accepterer nogle pakker, der måske ikke har så alvorlige "gun related" indhold i sig - igen, hvad ved jeg.
...
Det tvivler jeg meget på.
Jeg forventer at den er sluppet igennem, fordi der "bare" står et HS Nummer, og ikke et produktnavn.
Det gør jo, at dem der toldbehandler skal slå op, og rent faktisk ARBEJDE. og ikke bare gætte, ud fra produktnavnet.
T-Rex

Hamderallan
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Flugtskytte
Geografisk sted: Lolland
Been thanked: 7 times

Indlæg af Hamderallan » 4. jun 2023, 17:35

Bofhenator skrev:
Til de nysgerrige.

Dog kan de være ulovligt at sende dem ud af USA uden export tilladelse ...ITAR er noget møg

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 4. jun 2023, 18:22

Hamderallan skrev:
4. jun 2023, 17:35
Bofhenator skrev:
Til de nysgerrige.

Dog kan de være ulovligt at sende dem ud af USA uden export tilladelse ...ITAR er noget møg
Selvfølgelig er det ulovligt for dem at sende noget ud af USA, uden at de har export tilladelse, og netop derfor findes "EasyExport", som sørger for at få alle de nødvendige tilladelser, og hjælpe forhandlere med nemmere at kunne sende noget ud af USA - de sender ikke noget ud af landet, uden de har styr på de ting, så det er et godt tiltag, så de enkelte forhandlere ikke skal kæmpe med tilladelser osv i den forbindelse. De informerer tilmed køberen om, der skal bruges en importtilladelse også, til den ting de ønsker at købe, så man kan få styr på denne efterfølgende, hvis den er krævet.

Så hvis man har en konto hos "EasyExport", kan man roligt stole på, at de har styr på deres ting, og de forretninger, som er tilknyttet dem, og kræver login på sin "EasyExport" konto, for overhovedet at få lov at handle i de forretninger. :thumbup:

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 21. jun 2023, 13:42

Hej folkens

Lige en opfølgning efter endnu en succesfuld handel :biggrin:

Så fik jeg netop lige igen post fra Tandemkross, USA via "EasyExport".

Som sidste gang, gik der blot en uge fra de sendte ordren, til den blev toldbehandlet her i Danmark, og jeg betalte moms og gebyret i går, og i dag var der så en pakke i postkassen.

Det fungerer bare, og jeg har sikkert været heldig igen, men det er irrelevant for mig - det vigtige er, at pakkerne derfra ser ud til at gå igennem rimelig konsekvent, da det også er deres egen erfaring og postulat.

Denne gang var det denne fede kompensator i sølv, som jeg købte hjem. Den har en fed kontrast til den sorte kulfiber pibe, min pistol har, så den bliver fed at få monteret senere i dag, når der er træning: :DancingBanana:
Vedhæftede filer
Tandemkross sølv kompensator.jpeg

Brugeravatar
Ninja_Moose
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Sydjylland
Has thanked: 59 times
Been thanked: 17 times

Indlæg af Ninja_Moose » 21. jun 2023, 16:14

Benytter Easyexport ikke momsindberetning via IOSS, så man kan slippe for toldbehandlingsgebyret?
Hvis du alligevel snakker med deres chef, så ville jeg foreslå dem det, da det da en et dejligt gebyr at kunnen slippe for :smile:

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 21. jun 2023, 17:35

Det tror jeg ikke. Det kunne jo betyde, at Post Nord blev mere strikse i, hvad de lader slippe igennem. Jeg ved det ærligt talt ikke, og jeg har ingen problemer med, hvordan det kører nu. Jeg betaler gerne de gebyrer og håndteringsgebyr for at få nogle ordentlige varer. EsayExport har en masse, de skal have styr på af tilladelser ind/ud, så jeg ved faktisk ikke, om det “IOSS” er aktuelt for dem. Jeg har svært ved at forestille mig, at pakkerne glider lige stabilt igennem, hvis de gør som kinaforhandlerne og bliver en del af det “IOSS”…

Men du kan jo selv maile dem og høre ad - jeg tvivler på, at det gør deres vilkår nemmere, hvis de ender som en “Kina forhandler”, men jeg aner - som sagt - intet om det. Jeg tror bare, at deres nuværende tilgang, og måde at køre tingene på med styr på alle tilladelser, er vejen frem for dem.

Men ship dem en mail, hvis du vil se, om tingene derfra kan gøres endnu billigere, men bliv ikke overrasket, hvis nogle i kæden pludselig savner deres del af kagen Jeg tror, at “EasyExport” har nok at se til, med alle de butikker, de laver alt forarbejdet for, til at begynde at ville ordne folks moms og gebyrer, men det er et gæt - jeg er i hvert fald fint tilfreds, og har ikke brug for at lægge mere pres på, at de skal udføre endnu mere arbejde for sælgere og købere - de gør allerede rigeligt og det rigtigt godt 😀👍

Brugeravatar
stormp
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: nordjylland
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af stormp » 10. jul 2023, 17:39

Det er en fin shop tandemkross.com, jeg har selv bestilt lidt tandemkross dele på brownells.de og det fungerer nu osse! Men jeg er træt af at de ikke har så meget på lager og så er der lang leveringstid, så må da sige aalborgBK at hvis der kun går en uges tid er det jo helt perfekt. Så jeg har meldt mig til easyexport.com i dag og vil prøve at bestille fra USA.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vide sådan nogenlunde med prisen/porto inden jeg køber,
Er der en tommelfingerregel om hvordan ca prisen regnes ud med moms og gebyr?
Og så prøvede jeg også at calgulere shipping inde på tandemkross.com til Nordjylland med to muligheder som resultat ca 46$ og 65$ shipping kan det virkelig passe? synes godt nok det ligger i den tunge ende..

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 10. jul 2023, 18:06

stormp skrev:
10. jul 2023, 17:39
Det er en fin shop tandemkross.com, jeg har selv bestilt lidt tandemkross dele på brownells.de og det fungerer nu osse! Men jeg er træt af at de ikke har så meget på lager og så er der lang leveringstid, så må da sige aalborgBK at hvis der kun går en uges tid er det jo helt perfekt. Så jeg har meldt mig til easyexport.com i dag og vil prøve at bestille fra USA.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vide sådan nogenlunde med prisen/porto inden jeg køber,
Er der en tommelfingerregel om hvordan ca prisen regnes ud med moms og gebyr?
Og så prøvede jeg også at calgulere shipping inde på tandemkross.com til Nordjylland med to muligheder som resultat ca 46$ og 65$ shipping kan det virkelig passe? synes godt nok det ligger i den tunge ende..
Jeg har selv lagt en ordre i dag, og fik en mail fra chefen på "EasyExport", der glædeligt fortalte, at der har været en pæn stigning i danske tilmeldelser til "EasyExport" den sidste tid, så det var han glad for :smile:

Shipping kan godt være dyrt ja. Alt efter, hvad man skal have, så ligger det vist på : 16$, 30$, 46$ og 65$.

Det er nemt nok at regne ud, hvad du skal betale nu og her, og hvad du skal lægge fra til Post-Nord i moms og håndteringsgebyr, når pakken ender hos dem.

Lad os tage min egen ordre i dag som eksempel:

6xGreen Springs Magazine Springs = 20$
Portoen koster: = 30$
Totalt der betales nu og her= 50$ (340,-)

Så skal du lægge 25% af varens værdi fra til moms, som kommer på Post Nord opkrævning= 5$ ( 34,-)
Så skal du yderligere lægge Postnords håndteringsgebyr oveni: 160,-
Så totalt skal der betales 194,- til Post Nord, når de har pakken klar til aflevering, og dette kan du se og følge i Post Nord appen i god tid, og betale der, og så kommer pakken normalt dagen efter fra dem, så det går virkelig stærkt, efter de har fået deres penge også.

Så alt i alt ender det i:
340,- for varene inkl. porto, når de købes
194,- senere, til Moms og håndteringsgebyr, når Post Nord har fået pakken i besiddelse
Totalt: 534,- når alt er betalt.

Så denne ordre, jeg har lavet her, den bliver lige dyr nok, da jeg køber nogle billige varer, og ikke rigtigt udnytter at få mere med for de 160,-, som Post Nord også skal have, og portoen. Jeg har dog brug for disse fjedre nu, da jeg skal bruge dem til mine magasiner, som en del af at forbedre mine muligheder for at undgå funkfejl med at feede, så derfor køber jeg dem altså lidt dyrt. Det bliver lidt under 100,- pr. fjeder, men de skulle være meget stærkere og mere holdbare, så nu har jeg altså købt dem, og så køber jeg det sidste, jeg mangler senere hen, hvor det også er lidt dyrere varer, der skal købes, så jeg bedre udnytter portoen og håndteringsgebyret :biggrin:

Nogle ting kan man måske finde i Danmark, og da portoen og håndteringsgebyret ikke er noget særligt der og det ene ikke-eksisterende, så er det ikke altid bedst at købe hjem fra USA. Men udvalget er bare meget større der, og mange af disse ting, kan ikke fås i Danmark, eller også er det dobbelt pris - tag f.eks deres hylster. Det koster 1.000,- i Danmark, men på Tandemkross, der koster det ca 270,-, så hvis man mixer en ordre af flere ting, så kan der sagtens spares en god sum penge. Magasiner til min pistol, koster f.eks kun ca. 200,- derinde, men i Danmark tager de 500,- for dem, så der kan også sammensættes nogle fornuftige priser, trods momsen og håndteringsgebyret. Det er bare at lege lidt med, hvad man vil have, og se hvordan man sparer mest muligt. Men tilgængeligheden er det vigtigste for mig - der er virkelig det, man behøver.

God fornøjelse med det :thumbup:

Brugeravatar
AalborgBK1885
Silver Member
Silver Member

Indlæg af AalborgBK1885 » 19. jul 2023, 21:24

Hej folkens

Jeg vil gerne lige komme med et sidste og afsluttende indlæg her i tråden, som jeg finder relevant, da jeg også har afsluttet min korrespondance nu med chefen fra "EasyExport". Jeg mener nemlig, at det kan være brugbart for andre brugere herinde, og det er vigtigt, at vi deler brugbar info med hinanden, og jeg håber da også, at andre efter denne tråd "tør" og har mod på at bestille via "EasyExport", efter de har set min oplevelse, og set et par mailsvar fra chefen af "EasyExport".

Jeg fik i dag besked om, at min 3 pakke fra Tandemkross i USA via "EasyExport" var gået igennem tolden, og der var en regning på moms og håndteringsgebyr klar i appen, som jeg betalte. Så den pakke har jeg enten i morgen eller overmogen, og igen er der gået knap en uges tid fra USA, hvilket må siges at være meget godt. Tingene går altså igennem derfra :thumbup:

Som tidligere skrevet i denne mail, så har jeg haft mailkontakt med chefen for "EasyExport". Vi har skrevet en del frem og tilbage - især omkring frygten for, om pakkerne nu kommer frem. Som I kan se tidligere i mine indlæg i tråden, så har chefen for "EasyExport" altid forsikret mig om dette, men undervejs havde jeg stadigvæk en fornemmelse af, at det kunne være tilfældigheder, og når flere brugere på NVF har skrevet, at de har oplevet, at Post Nord afviser pakker, der viser tegn på at indeholde det mindste "gun-related", så er det jo fordi, det er sandheden - hvorfor skulle folk lyve?

Det har bragt mig i en lidt træls situation, hvor jeg - måske - har "irriteret" chefen fra "EasyExport", når jeg gentagende gange har argumenteret for, at dette altså var et kendt problem i blandt mange brugere på NVF, men det er måske forståeligt nok, da jeg jo har mailet med en mand, der sidder som chef i et firma, og har en anden oplevelse af tingene, og netop arbejder med at sørge for, at produkter fra USA kommer sikkert og korrekt frem fra sælger til køber, hvilket de altså gør hver gang fra hans firma, så for ham har de afviste pakker, som nogle danskere beretter om fra Post Nord andre steder fra, måske netop handlet om "inkompetence" og mangel på orden i tingene. Jeg vil ikke afvise noget som helst, men forholde mig til, at det nu altså er min 3 pakke, der er sluppet igennem, og chefen for "EasyExport" der sidder med infoen, bekræfter, at det ikke kun er enkelte pakker bestilt fra Danmark, der slipper igennem, men dem alle sammen. Det gælder ALLE lande - de har ikke problemer overhovedet med, at pakker ikke slipper igennem noget sted.

Jeg har delt tråden herinde med chefen fra "EasyExport", så han kunne se, at jeg ikke bare fandt på det med, at mange pakker blev afvist, hvis de viste tegn på noget "gun-related". Jeg fandt det relevant, at han kunne se, at det var en generel holdning og oplevelse, som mange ofte har her i Danmark, og jeg mente faktisk også, at det bare var held og et tilfælde, at jeg i starten fik mine pakker, men som tiden er gået, så er jeg faktisk komme i tvivl om det, eftersom jeg nu har modtaget 3 ordrer i streg, og fået forklaret i de sidste mails fra ham, at det er ALLE pakker, der slipper igennem fra Danmark, og ikke kun nogle få. Han er meget troværdig og professionel, og han har været glad og taknemmelig for mine mails omkring oplevelserne mange har haft her i Danmark, og hvad vi "døjer" med på det punkt, i forhold til at købe udenlands fra. Han har også været glad for at høre og lære om den krise, vi har haft længe grundet PAC, og hvorfor der af den grund har været en naturlig nedgang i danskeres køb af våben og dele hertil længe. Derfor har han naturligvis også en interesse i at få udbredt de fakta og info, som han sidder med og kan garantere, og det er jo fair nok.

Så uden yderligere debat om, hvem der har ret omkring, hvad regler og hvorfor det er med Post Nord, som det er omkring disse pakker fra forskellige steder, så vil jeg paste de to sidste mails, som jeg fik fra chefen "Jeff", fra "EasyExport", hvilket jeg naturligvis har fået tilladelse til, og så kan folk selv træffe deres valg og beslutning om, hvor vidt de ønsker at forsøge at handle der, og hvis man har spørgsmål til ham omkring det mindste, så kan jeg varmt anbefale, at man mailer ham. Han er hurtig til at svare, han er venlig, og går meget op i interaktion med kunder fra andre lande, da han gerne vil blive klogere på de forskellige processer og regler forskellige lande kan have - som han skrev til mig engang: "Det er sådan her, vi allesammen bliver klogere og lærer", og det er jo ganske sandt. Man kan maile ham på: jeff@easyexport.net hvis man har spørgsmål eller kommentarer.

Hvor meget jeg har lært lige omkring Post Nord debatten, det må jeg ærligt sige, er et åbent spørgsmål. Jeg tror naturligvis på "Jeff", og jeg tror ikke på, at det kan blive ved at være tilfældigt, når alle pakker til Danmark går igennem, men omvendt tror jeg også på de mange brugere herinde, der advarer i mod, at Post Nord afviser "gun-related" pakker, men jeg begynder at blive mere tilbøjelig til at hælde til den mest logiske og fornuftige forklaring - nemlig at det må handle om, at de afviste pakker kommer fra steder, der ikke har 100% styr på tilladelser, eller praktisk talt sender decideret våben osv, for det er da underligt, at det firma, som har styr på alle disse ting, uden problemer får deres pakker igennem til Danmark på blot en uges tid, og aldrig har fået afvist nogle pakker, men nok om det.

Jeg håber jeg, at I får lige så stor glæde ud af "EasyExport", som jeg har fået det - meldingen fra chefen "Jeff", har også været, at der er kommet en betydelig forørgelse i oprettelse af kontoer fra danskere hos "EasyExport" den sidste tid, så det er han meget tilfreds med, og glad for at folk måske får korrigeret nogle misforståelser omkring, hvor vidt deres pakker kommer igennem, hvis de bestiller fra USA igennem "EasyExport" - det gør de altså!

Her er de to mails og tak for en god tråd, som jeg håber flest muligt har lært og fået noget ud af:

Mail 1:

"Hello XXX,

I hope you are doing well.

I was able finally to translate the posts you sent. I lose the formatting in the translation, so it was a little hard to follow, but thank you very much for sharing them with me. The comments of T Rex and others are a good reminder of the challenge we at EasyExport face convincing people in other countries that EasyExport genuinely works and that people who shop at our merchants will receive their orders with no surprises. The unhappy past experiences people have had with sellers who don't know how to ship properly have caused them to shut their minds, unfortunately.

I would like to add some things:

*You mentioned that the Tandemkross packaging you received was discreet. It is the same packaging used in the U.S.

*EasyExport sellers' shipments consistently always arrive at their destinations, whether Denmark or anywhere else, not because of luck or underperforming customs officials, but because they do everything properly. They comply with American export regulations, they ensure that international customers comply with their countries' import regulations, they label packages correctly, they complete customs declarations accurately, and they include invoices with their shipments. Postal and customs authorities know exactly what is in the packages.

*I hope people in Denmark will buy products not only from Tandemkross but also from our other sellers, who can be found here: https://trustedseller.easyexport.net/.

Thank you for sharing your experiences with others in Denmark and with me.

Regards,
Jeff - jeff@easyexport.net"

Mail 2:

""Hello XXX

You are welcome to share the last email, and this one, and my personal email address.

*All the sellers who work with us focus primarily on the American market. That is where nearly all their customers are located and it is where they make nearly all their money. EasyExport sellers are willing to commit attention and resources to the international market only because EasyExport gives them a safe, reliable, and easy way to ship to international customers. If packages did not reach international customers reliably all the time, our sellers would return to selling only to customers in the USA. If you think about it, that makes complete sense.

*EasyExport's mission – our whole business – is to ensure that our sellers and their international customers are always happy. That is why we created EasyExport and built software and systems to make international shipping of gun parts and accessories safe, reliable, easy, and affordable.

*Tandemkross, Volquartsen Firearms, Ranger Point Precision, Griffin Armament, XS Sights, and other EasyExport sellers have shipped minor gun parts and accessories directly to gun owners in Denmark. Every shipment, 100%, has been delivered successfully for the reasons stated in my previous message.

*The person who quoted Post Nord's regulations is correct. But so am I. We have spent many hours studying USPS country restrictions for many countries (you can find them here: https://pe.usps.com/text/Imm/immctry.ht ... 4wLjAuMA.. We have concluded that the wording of postal regulations is so broad that it does not capture nuances in the actual practices of postal authorities in many countries. In the EU, our sellers ship only minor firearm parts and accessories to individuals. They do not ship complete guns or "essential firearm components" to individuals. Based on what we see in practice, postal authorities draw an appropriate distinction between minor parts and accessories, on the one hand, and "essential firearm components" on the other hand. It isn't helpful for anyone to say that "if the package clearly shows it's gun-related, then the package gets denied". That certainly hasn't been our experience – or yours – and this is all we do.

EasyExport has been operating for two years now. Our system provides a great solution for sellers and buyers alike. Thousands of lawful gun owners in Denmark, throughout the EU, and around the world have improved their shooting experience by buying quality parts and accessories from EasyExport sellers. I hope very much that the people in Denmark who read your posts will join them.

Regards,
Jeff - jeff@easyexport.net"
Vedhæftede filer
Green Magazine Springs.jpeg

Besvar