Hej folkens
Jeg vil gerne lige komme med et sidste og afsluttende indlæg her i tråden, som jeg finder relevant, da jeg også har afsluttet min korrespondance nu med chefen fra "EasyExport". Jeg mener nemlig, at det kan være brugbart for andre brugere herinde, og det er vigtigt, at vi deler brugbar info med hinanden, og jeg håber da også, at andre efter denne tråd "tør" og har mod på at bestille via "EasyExport", efter de har set min oplevelse, og set et par mailsvar fra chefen af "EasyExport".
Jeg fik i dag besked om, at min 3 pakke fra Tandemkross i USA via "EasyExport" var gået igennem tolden, og der var en regning på moms og håndteringsgebyr klar i appen, som jeg betalte. Så den pakke har jeg enten i morgen eller overmogen, og igen er der gået knap en uges tid fra USA, hvilket må siges at være meget godt. Tingene går altså igennem derfra
Som tidligere skrevet i denne mail, så har jeg haft mailkontakt med chefen for "EasyExport". Vi har skrevet en del frem og tilbage - især omkring frygten for, om pakkerne nu kommer frem. Som I kan se tidligere i mine indlæg i tråden, så har chefen for "EasyExport" altid forsikret mig om dette, men undervejs havde jeg stadigvæk en fornemmelse af, at det kunne være tilfældigheder, og når flere brugere på NVF har skrevet, at de har oplevet, at Post Nord afviser pakker, der viser tegn på at indeholde det mindste "gun-related", så er det jo fordi, det er sandheden - hvorfor skulle folk lyve?
Det har bragt mig i en lidt træls situation, hvor jeg - måske - har "irriteret" chefen fra "EasyExport", når jeg gentagende gange har argumenteret for, at dette altså var et kendt problem i blandt mange brugere på NVF, men det er måske forståeligt nok, da jeg jo har mailet med en mand, der sidder som chef i et firma, og har en anden oplevelse af tingene, og netop arbejder med at sørge for, at produkter fra USA kommer sikkert og korrekt frem fra sælger til køber, hvilket de altså gør hver gang fra hans firma, så for ham har de afviste pakker, som nogle danskere beretter om fra Post Nord andre steder fra, måske netop handlet om "inkompetence" og mangel på orden i tingene. Jeg vil ikke afvise noget som helst, men forholde mig til, at det nu altså er min 3 pakke, der er sluppet igennem, og chefen for "EasyExport" der sidder med infoen, bekræfter, at det ikke kun er enkelte pakker bestilt fra Danmark, der slipper igennem, men dem alle sammen. Det gælder ALLE lande - de har ikke problemer overhovedet med, at pakker ikke slipper igennem noget sted.
Jeg har delt tråden herinde med chefen fra "EasyExport", så han kunne se, at jeg ikke bare fandt på det med, at mange pakker blev afvist, hvis de viste tegn på noget "gun-related". Jeg fandt det relevant, at han kunne se, at det var en generel holdning og oplevelse, som mange ofte har her i Danmark, og jeg mente faktisk også, at det bare var held og et tilfælde, at jeg i starten fik mine pakker, men som tiden er gået, så er jeg faktisk komme i tvivl om det, eftersom jeg nu har modtaget 3 ordrer i streg, og fået forklaret i de sidste mails fra ham, at det er ALLE pakker, der slipper igennem fra Danmark, og ikke kun nogle få. Han er meget troværdig og professionel, og han har været glad og taknemmelig for mine mails omkring oplevelserne mange har haft her i Danmark, og hvad vi "døjer" med på det punkt, i forhold til at købe udenlands fra. Han har også været glad for at høre og lære om den krise, vi har haft længe grundet PAC, og hvorfor der af den grund har været en naturlig nedgang i danskeres køb af våben og dele hertil længe. Derfor har han naturligvis også en interesse i at få udbredt de fakta og info, som han sidder med og kan garantere, og det er jo fair nok.
Så uden yderligere debat om, hvem der har ret omkring, hvad regler og hvorfor det er med Post Nord, som det er omkring disse pakker fra forskellige steder, så vil jeg paste de to sidste mails, som jeg fik fra chefen "Jeff", fra "EasyExport", hvilket jeg naturligvis har fået tilladelse til, og så kan folk selv træffe deres valg og beslutning om, hvor vidt de ønsker at forsøge at handle der, og hvis man har spørgsmål til ham omkring det mindste, så kan jeg varmt anbefale, at man mailer ham. Han er hurtig til at svare, han er venlig, og går meget op i interaktion med kunder fra andre lande, da han gerne vil blive klogere på de forskellige processer og regler forskellige lande kan have - som han skrev til mig engang: "Det er sådan her, vi allesammen bliver klogere og lærer", og det er jo ganske sandt. Man kan maile ham på:
jeff@easyexport.net hvis man har spørgsmål eller kommentarer.
Hvor meget jeg har lært lige omkring Post Nord debatten, det må jeg ærligt sige, er et åbent spørgsmål. Jeg tror naturligvis på "Jeff", og jeg tror ikke på, at det kan blive ved at være tilfældigt, når alle pakker til Danmark går igennem, men omvendt tror jeg også på de mange brugere herinde, der advarer i mod, at Post Nord afviser "gun-related" pakker, men jeg begynder at blive mere tilbøjelig til at hælde til den mest logiske og fornuftige forklaring - nemlig at det må handle om, at de afviste pakker kommer fra steder, der ikke har 100% styr på tilladelser, eller praktisk talt sender decideret våben osv, for det er da underligt, at det firma, som har styr på alle disse ting, uden problemer får deres pakker igennem til Danmark på blot en uges tid, og aldrig har fået afvist nogle pakker, men nok om det.
Jeg håber jeg, at I får lige så stor glæde ud af "EasyExport", som jeg har fået det - meldingen fra chefen "Jeff", har også været, at der er kommet en betydelig forørgelse i oprettelse af kontoer fra danskere hos "EasyExport" den sidste tid, så det er han meget tilfreds med, og glad for at folk måske får korrigeret nogle misforståelser omkring, hvor vidt deres pakker kommer igennem, hvis de bestiller fra USA igennem "EasyExport" - det gør de altså!
Her er de to mails og tak for en god tråd, som jeg håber flest muligt har lært og fået noget ud af:
Mail 1:
"Hello XXX,
I hope you are doing well.
I was able finally to translate the posts you sent. I lose the formatting in the translation, so it was a little hard to follow, but thank you very much for sharing them with me. The comments of T Rex and others are a good reminder of the challenge we at EasyExport face convincing people in other countries that EasyExport genuinely works and that people who shop at our merchants will receive their orders with no surprises. The unhappy past experiences people have had with sellers who don't know how to ship properly have caused them to shut their minds, unfortunately.
I would like to add some things:
*You mentioned that the Tandemkross packaging you received was discreet. It is the same packaging used in the U.S.
*EasyExport sellers' shipments consistently always arrive at their destinations, whether Denmark or anywhere else, not because of luck or underperforming customs officials, but because they do everything properly. They comply with American export regulations, they ensure that international customers comply with their countries' import regulations, they label packages correctly, they complete customs declarations accurately, and they include invoices with their shipments. Postal and customs authorities know exactly what is in the packages.
*I hope people in Denmark will buy products not only from Tandemkross but also from our other sellers, who can be found here: https://trustedseller.easyexport.net/.
Thank you for sharing your experiences with others in Denmark and with me.
Regards,
Jeff - jeff@easyexport.net"
Mail 2:
""Hello XXX
You are welcome to share the last email, and this one, and my personal email address.
*All the sellers who work with us focus primarily on the American market. That is where nearly all their customers are located and it is where they make nearly all their money. EasyExport sellers are willing to commit attention and resources to the international market only because EasyExport gives them a safe, reliable, and easy way to ship to international customers. If packages did not reach international customers reliably all the time, our sellers would return to selling only to customers in the USA. If you think about it, that makes complete sense.
*EasyExport's mission – our whole business – is to ensure that our sellers and their international customers are always happy. That is why we created EasyExport and built software and systems to make international shipping of gun parts and accessories safe, reliable, easy, and affordable.
*Tandemkross, Volquartsen Firearms, Ranger Point Precision, Griffin Armament, XS Sights, and other EasyExport sellers have shipped minor gun parts and accessories directly to gun owners in Denmark. Every shipment, 100%, has been delivered successfully for the reasons stated in my previous message.
*The person who quoted Post Nord's regulations is correct. But so am I. We have spent many hours studying USPS country restrictions for many countries (you can find them here: https://pe.usps.com/text/Imm/immctry.ht ... 4wLjAuMA.. We have concluded that the wording of postal regulations is so broad that it does not capture nuances in the actual practices of postal authorities in many countries. In the EU, our sellers ship only minor firearm parts and accessories to individuals. They do not ship complete guns or "essential firearm components" to individuals. Based on what we see in practice, postal authorities draw an appropriate distinction between minor parts and accessories, on the one hand, and "essential firearm components" on the other hand. It isn't helpful for anyone to say that "if the package clearly shows it's gun-related, then the package gets denied". That certainly hasn't been our experience – or yours – and this is all we do.
EasyExport has been operating for two years now. Our system provides a great solution for sellers and buyers alike. Thousands of lawful gun owners in Denmark, throughout the EU, and around the world have improved their shooting experience by buying quality parts and accessories from EasyExport sellers. I hope very much that the people in Denmark who read your posts will join them.
Regards,
Jeff - jeff@easyexport.net"