Hvorfor så lang ventetid på SKV?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Låst
Chopper3
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Pistol
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 13 times
Been thanked: 31 times

Hvorfor så lang ventetid på SKV?

Indlæg af Chopper3 » 18. jul 2023, 09:24

Måske dette emne har været oppe før, men for pokker hvor jeg undrer mig :impatient:
Jeg har byttet en pistol med en revolver ved en forhandler, og det tog kun 14 dage, så fik jeg et nyt plastkort, hvor min pistol var slettet.
Det er jo super fint at det kan gå så stærkt, men hvorfor skal jeg så vente i snart 4 mdr på at få en nyt plastkort med min nye revolver på?

Det kan da ikke være rigtigt at det kun tager under 14 dage at slette et våben, og så 4 mdr at tilføje et nyt og udskrive et nyt plastkort?

Hvad er den dybere mening med det?

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Re: Hvorfor så lang ventetid på SKV?

Indlæg af Ras.Killing » 18. jul 2023, 10:04

Chopper3 skrev:
18. jul 2023, 09:24
Måske dette emne har været oppe før, men for pokker hvor jeg undrer mig :impatient:
Jeg har byttet en pistol med en revolver ved en forhandler, og det tog kun 14 dage, så fik jeg et nyt plastkort, hvor min pistol var slettet.
Det er jo super fint at det kan gå så stærkt, men hvorfor skal jeg så vente i snart 4 mdr på at få en nyt plastkort med min nye revolver på?

Det kan da ikke være rigtigt at det kun tager under 14 dage at slette et våben, og så 4 mdr at tilføje et nyt og udskrive et nyt plastkort?

Hvad er den dybere mening med det?
Hvorfor de kan slette hurtigere end de kan oprette skal jeg lade være usagt.

Men 3-4 måneder for at få en tilladelse, det er inde for den ramme PAC selv har meldt ud vedr. behandlingstid.

Er du bekendt med tråden her? https://www.nordisk-forum.dk/viewtopic. ... C#p1066569
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 210 times
Been thanked: 196 times

Re: Hvorfor så lang ventetid på SKV?

Indlæg af Caspian1911 » 18. jul 2023, 10:20

Vi holder os til en tråd om ement, og derfor låses denne :razz:
Hvor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Låst