De er igang med dem sendt sidst i april pt.
ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
- Interesser: Riffel, pistol
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro
- Wildlife
- Platin Member
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Min udløber 21. august og er ansøgt i starten af juni, så kan det være jeg er heldig at de når det.
... jeg forstår forøvrigt ikke det skal være så bøvlet at søge fornyelse, det burde jo blot være at logge ind, klikke "forny" ud for et våben og betale, i stedet for at skulle taste alting ind igen forfra!
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Reelt set ansøger du om en ny tilladelse, man "fornyer" ikke længere våbnet.Wildlife skrev: ↑1. aug 2023, 13:34
Min udløber 21. august og er ansøgt i starten af juni, så kan det være jeg er heldig at de når det.
... jeg forstår forøvrigt ikke det skal være så bøvlet at søge fornyelse, det burde jo blot være at logge ind, klikke "forny" ud for et våben og betale, i stedet for at skulle taste alting ind igen forfra!
Og ja, det er simpelthen for dårligt, at vi i 2023 ikke kan tilgå en slags "våbenskab" digitalt, hvor hver enkelt jæger/skytte/samler kan administrere sine våbentilladelser, men det skulle jo efter sigende være på vej

- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Ja det er meget omstændigt må man sige. Men mon ikke det kommer om små 20 år.Wildlife skrev: ↑1. aug 2023, 13:34Min udløber 21. august og er ansøgt i starten af juni, så kan det være jeg er heldig at de når det.
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Modtog tilladelsen den 31/7 i Eboks.100Radsbar skrev: ↑2. maj 2023, 21:40Dags dato søgt fornyelse på min K98k. Lad os se hvor lang tid der går denne gang![]()
Passede fint med at jeg var på Hedensted egnen så der kunne købes lidt foder til den

7,62x54R Glory to the Mosin.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Hvad var dd.?100Radsbar skrev: ↑1. aug 2023, 22:11Modtog tilladelsen den 31/7 i Eboks.100Radsbar skrev: ↑2. maj 2023, 21:40Dags dato søgt fornyelse på min K98k. Lad os se hvor lang tid der går denne gang![]()
Passede fint med at jeg var på Hedensted egnen så der kunne købes lidt foder til den![]()

- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Kevlarsjæl skrev: ↑2. aug 2023, 13:48Hvad var dd.?100Radsbar skrev: ↑1. aug 2023, 22:11Modtog tilladelsen den 31/7 i Eboks.100Radsbar skrev: ↑2. maj 2023, 21:40Dags dato søgt fornyelse på min K98k. Lad os se hvor lang tid der går denne gang![]()
Passede fint med at jeg var på Hedensted egnen så der kunne købes lidt foder til den![]()
![]()

7,62x54R Glory to the Mosin.
- Kevlarsjæl
- Bronze Member
Sig Sauer p320 x five sendt 26/4 sendt videre fra PAC Igår
lidt over 3 måneder.

- Zakke
- Bronze Member
- Interesser: kampvogne og våben
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 28 times
Sako TRG-22 søgt d. 12/05-23 til jagtbrug. Tilladelse modtaget d. 09/08-23. Næsten præcis 3 mdr for en "kedelig" repeter i en kendt kaliber.
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Så må der da også snart være håb for den riffeltilladelse jeg sendte ind d. 8/5

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 20 times
Nogen som har lidt frisk data på importtilladelse (ammo), om det er efterårstur eller juletir jeg skal på?
-
- Silver Member
- Interesser: luftvåben
- Geografisk sted: BILLUND
- Been thanked: 1 time
Hilste på PAC idag, og besked om ca. 12 ugers ventetid på importtilladelse

-
- Gold Member
- Interesser: Jagt- og riffelskydning
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 25 times
Er export så det samme? :-(
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
Mest af alt at de mener at det kører tilfredsstillende nu... den nuværende ventetid er alt andet end tilfredsstillende for alle andre end lige præcis PAC åbenbart.Fast Fumble skrev: ↑17. aug 2023, 09:17Det er kraft-edeme PINLIGT!
https://www.tvmidtvest.dk/midt-og-vestj ... nVKB8hHeRs
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
-
- Platin Member
- Geografisk sted: Kbh.
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 51 times
Det er stadigvæk en skandale! Det har jeg ment lige siden PAC overtog sagsbehandlingerne.Epae skrev: ↑17. aug 2023, 09:24Mest af alt at de mener at det kører tilfredsstillende nu... den nuværende ventetid er alt andet end tilfredsstillende for alle andre end lige præcis PAC åbenbart.Fast Fumble skrev: ↑17. aug 2023, 09:17Det er kraft-edeme PINLIGT!
Hvis det står til troende i artiklens overskrift, at det er Rigspolitiet, som har bestilt konsulenthjælp til evalueringen, kan man frygte, at den endelige konklusion måske ikke er helt neutral..
- Ras.Killing
- Platin Member
PAC har tidligere meldt ud, at med det nye system så er 3-4 måneders behandlingstid, hvad man skal forvente fremadrettet.Epae skrev: ↑17. aug 2023, 09:24Mest af alt at de mener at det kører tilfredsstillende nu... den nuværende ventetid er alt andet end tilfredsstillende for alle andre end lige præcis PAC åbenbart.Fast Fumble skrev: ↑17. aug 2023, 09:17Det er kraft-edeme PINLIGT!
Hvis de så holder sig inde for det de melder ud, så er det vel på en eller anden måde tilfredsstillende...
Så kan vi altid diskutere, om det er tilfredsstillende, af det nye system ikke kan behandle hurtigere end 3-4 månede

SKV har ligeledes meldt ud, at man skal fornye sine tilladelser 6 måneder før, så de kan nå deres del også.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
Jeps, er helt klar over at det er det de har meldt ud. Men det er ikke det samme som at det er tilfredsstillende for 'kunderne'.Ras.Killing skrev: ↑17. aug 2023, 11:36PAC har tidligere meldt ud, at med det nye system så er 3-4 måneders behandlingstid, hvad man skal forvente fremadrettet.Epae skrev: ↑17. aug 2023, 09:24Mest af alt at de mener at det kører tilfredsstillende nu... den nuværende ventetid er alt andet end tilfredsstillende for alle andre end lige præcis PAC åbenbart.Fast Fumble skrev: ↑17. aug 2023, 09:17Det er kraft-edeme PINLIGT!
Hvis de så holder sig inde for det de melder ud, så er det vel på en eller anden måde tilfredsstillende...
Så kan vi altid diskutere, om det er tilfredsstillende, af det nye system ikke kan behandle hurtigere end 3-4 månede![]()
SKV har ligeledes meldt ud, at man skal fornye sine tilladelser 6 måneder før, så de kan nå deres del også.
At det kan tage så lang tid med en tilladelse for folk der allerede er vandelsgodkendt er under al kritik og siger lidt om hvad det offentlige betragter som "acceptabel ventetid" desværre.
Lav det som med haglgeværer - så kan de sagtens tage deres tid med at administrere kvitteringen på anmeldelsen. Men det ved vi jo godt ikke kommer til at ske.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
- AalborgBK1885
- Silver Member
- Interesser: Skydning/Fodbold/Dyr
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 29 times
Jeg kan jeg se en side tilbage i tråden, at det ikke engang tog en uge, før en SKV3 var behandlet, så er det stadigvæk det, som folk oplever? At disse bare stryger igennem, næsten lige så hurtigt, som de kommer ind til PAC?
Det er jo - i så fald - fantastisk, så man allerede inden for kort tid, selv kan købe og afhente sin ammo
Det er jo - i så fald - fantastisk, så man allerede inden for kort tid, selv kan købe og afhente sin ammo

Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something.
Fools talk, because they have to say something.
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg kan heller ikke se at de skulle have en bedre forklaring end sidste gang de fik kritik af ombudsmanden.Epae skrev: ↑17. aug 2023, 12:27Jeps, er helt klar over at det er det de har meldt ud. Men det er ikke det samme som at det er tilfredsstillende for 'kunderne'.Ras.Killing skrev: ↑17. aug 2023, 11:36PAC har tidligere meldt ud, at med det nye system så er 3-4 måneders behandlingstid, hvad man skal forvente fremadrettet.
Så kan vi altid diskutere, om det er tilfredsstillende, af det nye system ikke kan behandle hurtigere end 3-4 månede![]()
At det kan tage så lang tid med en tilladelse for folk der allerede er vandelsgodkendt er under al kritik og siger lidt om hvad det offentlige betragter som "acceptabel ventetid" desværre.
Lav det som med haglgeværer - så kan de sagtens tage deres tid med at administrere kvitteringen på anmeldelsen. Men det ved vi jo godt ikke kommer til at ske.
Tværtimod så kan de ikke længere undskylde sig med at de har midlertidige, uforudsete problemer pga af skift til et nyt IT-system.
Jeg håber virkeligt at medieomtalen kan få ombudsmanden til at gå efter dem igen.
Hvem er der ellers til at forsvare borgernes interesse når det offentlige bureaukrati beslutter at "dårligt" er godt nok?
- Ras.Killing
- Platin Member
Men det er jo heller ikke det de gør

Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Og det er den udmelding jeg meget gerne ser at ombudsmanden kigger på.Ras.Killing skrev: ↑17. aug 2023, 20:15Men det er jo heller ikke det de gørder er meldt åbent ud, at 3-4 måneder er den tid det tager fremadrettet.
De fik ikke ros da sagsbehandlingen var forsinket pga IT-rod, så må det da være endnu mere kritisabelt hvis det bare er prioriteret ned.
Hvorfor tager det tre måneder? Der er endda delvis brugerbetaling.
- Ras.Killing
- Platin Member
Som jeg har forstået det, så er det fordi, at det nye system er mere tidskrævende/indviklet end det gamle, da det skal kunne håndterer flere ting. F.eks. flere numre for hvert enkelt våben. Hvorvidt det er en god undskyldning skal jeg ikke kloge mig på - og jeg har heller ikke forstand på opbygning af IT-systemer.ReneKJ skrev: ↑18. aug 2023, 06:26Og det er den udmelding jeg meget gerne ser at ombudsmanden kigger på.Ras.Killing skrev: ↑17. aug 2023, 20:15Men det er jo heller ikke det de gørder er meldt åbent ud, at 3-4 måneder er den tid det tager fremadrettet.
De fik ikke ros da sagsbehandlingen var forsinket pga IT-rod, så må det da være endnu mere kritisabelt hvis det bare er prioriteret ned.
Men de lå de ikke på en 2-3 måneders behandlingstid med det gamle system? Så hvis det nye er mere indviklet og tager længere tid at arbejde med, så er det vil ikke helt urealistisk at det tager en 3-4 måneder i stedet.
Og for god ordens skyld tager jeg ikke PAC i forsvar - jeg syntes også det er for ringe!
Jeg har bare svært ved at se hvad vi, organisationerne og ombudsmanden skal gøre ved det, hvis det er kapaciteten for det nye system.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Geografisk sted: Kbh.
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 51 times
Hvis du tænker på det "gamle system", hvor behandlingen lå hos de respektive politikredse, blev de lavet med det samme. Sendte man ansøgningen pr. post, gik der ikke mere end 4-5 hverdage, før tilladelsen lå i postkassen, og hvis man mødte op personligt på det lokale kontor, kunne man være heldig at de lavede den med det samme, mens man ventede en kop kaffes tid, ellers ville man få den tilsendt senest dagen efter.Ras.Killing skrev: ↑18. aug 2023, 07:46Som jeg har forstået det, så er det fordi, at det nye system er mere tidskrævende/indviklet end det gamle, da det skal kunne håndterer flere ting. F.eks. flere numre for hvert enkelt våben. Hvorvidt det er en god undskyldning skal jeg ikke kloge mig på - og jeg har heller ikke forstand på opbygning af IT-systemer.ReneKJ skrev: ↑18. aug 2023, 06:26Og det er den udmelding jeg meget gerne ser at ombudsmanden kigger på.Ras.Killing skrev: ↑17. aug 2023, 20:15Men det er jo heller ikke det de gørder er meldt åbent ud, at 3-4 måneder er den tid det tager fremadrettet.
Men de lå de ikke på en 2-3 måneders behandlingstid med det gamle system? Så hvis det nye er mere indviklet og tager længere tid at arbejde med, så er det vil ikke helt urealistisk at det tager en 3-4 måneder i stedet.
Og for god ordens skyld tager jeg ikke PAC i forsvar - jeg syntes også det er for ringe!
Jeg har bare svært ved at se hvad vi, organisationerne og ombudsmanden skal gøre ved det, hvis det er kapaciteten for det nye system.
Det man solgte den på, da PAC overtog var, at behandlingen ville være mere ens (det er rigtigt, at behandlingen ikke gik lige nemt i alle kredse) og dermed hurtigere (ekspertise/stordrift), da man kunne spare den medarbejder i hver kreds, der udstedte tilladelser. Det giver også god mening, men alt er bare gået galt siden PAC overtog. Derfor mener jeg, at det er en skandale.

Det har også haft ikke ubetydelige omkostninger for landets våbenforretninger. Mange våben står og venter på tilladelser til gene for både forretninger og utålmodige jægere, likvider er "låst" pga. PAC, impulskøbene fra jægere og skytter er faldet grundet den lange behandlingstid osv.
Jagtforretningerne har en lav dækningsgrad på våben, så det er bare ikke rimeligt, at de har penge ude at stå i så lang tid. Især ikke, når der i dag findes så mange alternativer, og det har ikke skortet på udmærkede forslag fra våbenhandlerne. Det giver fx ingen mening, at man skal vente så længe, når man har en tilladelse i forvejen til et andet våben.