Kasse med "links" til patronbælte fundet, kan de bare smides i jern på genbrugsstationen?
-
- Silver Member
- Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 22 times
Kasse med "links" til patronbælte fundet, kan de bare smides i jern på genbrugsstationen?
En jeg kender har fundet en kasse med de der små metaldimser der holder patroner sammen i et bælte.
Han har ingen interesse i at beholde dem, så de skal egentlig bare væk, men hvis det er noget der på en eller anden måde er dækket af en lov, så skal det jo gøres korrekt. Det er vel reelt set militærets ejendom?
Er der nogen der ved det?
Han har ingen interesse i at beholde dem, så de skal egentlig bare væk, men hvis det er noget der på en eller anden måde er dækket af en lov, så skal det jo gøres korrekt. Det er vel reelt set militærets ejendom?
Er der nogen der ved det?
-
- Silver Member
- Interesser: Skiveskydning og langdistance
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 44 times
Re: Kasse med "links" til patronbælte fundet, kan de bare smides i jern på genbrugsstationen?
Er det .50 cal "links" vi taler om?
O/U 12/76
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british - Leupold Vari-X II 3-9x40
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
Tikka T1X .22lr - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Tikka T3X UPR 6,5 Creedmoor - Vortex Strike Eagle 5-25x56
Inland 1944-6 M1 US .30 Carbine
Lee Enfield 1944 No4.mk1 .303 british - Leupold Vari-X II 3-9x40
Ruger Sfar .308win - VisionKing 1,25-5x26
-
- Silver Member
Re: Kasse med "links" til patronbælte fundet, kan de bare smides i jern på genbrugsstationen?
Det var det ikke, vil skyde på det er 7.62, men kiggede ikke lige nærmere efter.
.50 var det dog ikke.
.50 var det dog ikke.
- Drikkedunk
- Silver Member
- Interesser: Historiske skydevåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Been thanked: 13 times
-
- Silver Member
Nu er det jo ikke køb og salg forum det her

Jeg vil godt vide om de er omfattet af noget lovmæssigt først.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
De kan højest være omfattet af ejedomsret, men der er næppe nogen der ønsker at få dem tilbage, lige så lidt som der kan dokumenteres ejerskab over dem. De er hverken en våbendel eller ammunition.
Du skrev de var uønskede, så giv dem da et bedre hjem andetsteds
Du skrev de var uønskede, så giv dem da et bedre hjem andetsteds

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Silver Member
Hvis nogen vil aftage så er jeg sikker på han gerne slipper for turen på genbrugsstationen, så længe han ikke kommer i problemer ved at skubbe dem videre.
- Garand01
- This member is
- Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
- Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 46 times
Links og bælter kræver ikke våbentilladelse (tilladelse til aftagelige magasiner)
Jeg skrev for et par år siden til PAC, som gjorde mig opmærksom på at patronbælter og links krævede samlertilladelse til aftagelige magasiner. Jeg synes dog det lød underligt, og henvendte mig derfor til justitsministeriet, som skrev tilbage at disse ikke var omfattet af våbenloven. Jeg kan godt finde skrivet hvis det har interesse.
Jeg skrev for et par år siden til PAC, som gjorde mig opmærksom på at patronbælter og links krævede samlertilladelse til aftagelige magasiner. Jeg synes dog det lød underligt, og henvendte mig derfor til justitsministeriet, som skrev tilbage at disse ikke var omfattet af våbenloven. Jeg kan godt finde skrivet hvis det har interesse.
- Garand01
- This member is
- Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
- Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 46 times
Anyway - jeg fandt det: