Jeg har fået fornyet en tilladelse hvor der er 2 a4 ark - skal de medbringes på jagt?
Det vil jo kræve en baglomme der kan rumme et ringbind for mit vedkommende

A4-arkene er jo fordi, at du printer dem ud. Det er nok at medbringe våbentilladelsen elektronisk, dvs. på din telefon fra e-Boks eller lign. Det er kun ved køb af ammunition eller afhentning af våben, at du skal fremvise en fysisk tilladelse, svjv.
Nedskaleret til A6 el. lign.Ras.Killing skrev: ↑22. okt 2023, 15:36Skulle du (af den ene eller anden grund) havne i en situation, hvor politiet beder dig fremvise din tilladelse, så skal du gøre det.
Om det så er at tilgå den på e-Boks via mobilen, have tilladelsen gemt som en fil, eller printe en fysisk kopi og have med dig, det er sådan set op til dig selv.
Skulle teknikken fejle (død for strøm, ingen dækning eller lign.), så er det dog rart at have en fysisk kopi i tasken![]()
Du skal kunne fremvise tilladelsen når du har riflen med udenfor hjemmet og du skal fremvise den på skydebanen.
Jeg har også bare printet mine så de nem kan komme i de gamle lommer. Så er jeg ikke afhængig af dækning, batteri eller lignende.CO skrev: ↑22. okt 2023, 15:46Nedskaleret til A6 el. lign.Ras.Killing skrev: ↑22. okt 2023, 15:36Skulle du (af den ene eller anden grund) havne i en situation, hvor politiet beder dig fremvise din tilladelse, så skal du gøre det.
Om det så er at tilgå den på e-Boks via mobilen, have tilladelsen gemt som en fil, eller printe en fysisk kopi og have med dig, det er sådan set op til dig selv.
Skulle teknikken fejle (død for strøm, ingen dækning eller lign.), så er det dog rart at have en fysisk kopi i tasken![]()
De må selv medbringe lup for at læse dem.![]()