Ikke en patron i sigte...
Hele deres våbenrum var ryddet for alt... Både krudt of patroner....
Da jeg spurgte dem ad, fik jeg at vide at det hele var flyttet ud på lageret...
Førhen lå det i våbenrummet i separate, aflåste skabe og det har aldrig givet anledning til problemer...
Nu skulle man først igennem våbenrummet og dernæst videre ud på lageret, mens man blev holdt i hånden af de ansatte...
Dette skyldtes ikke nye regler eller love, men en "nyfortolkning" af allerede eksisterende regler....
Desuden havde man, fra myndighedernes side, vurderet at forretningen ikke måtte ligge inde med mere end 2kg krudt til genladning....
Det pansrede og alarm-opkoblede boksrum var ikke mere nok...
Hvor kan det dog pisse mig af, at man nærmest chikanerer våbenbranchen og genladerne i graven pga stupide embedsmænd, som opfinder farer og problemer, hvor der ingen farer eller problemer er...!!!
Jeg ved ikke om dansk våbenhandlerforening og Danmarks Jægerforbund er i gang med noget, men snart er det jo ikke til at være mere, pga tåbeligheder fra myndighedernes side...!!
Jeg kondolerede mange gange og forlod butikken...
Kan ikke få mig selv til at lægge beslag på de ansattes tid, blot fordi jeg gerne vil gå og ose og kigge patroner...
Det er flueknepperi og voldfortolkning af reglerne af værste skuffe....
Når jeg skal indsende rapport om mit krudtoplag (som jo allerede i forvejen er begrænset ved lov

Det var så mit lille sure opstød for i dag.... Hvad får I andre ellers tiden til at gå med..?