De fleste der har en jagt riffel er vidende om at der på deres tilladelser står 500 skyd til pågældende våben.
Er det lovbestemt, og i såfald hvor står det?
Hvis ikke er det så noget PAC har fundet på?
Ligeledes med SKV våben. Der siges der 5.000 kortdistance og/eller 1000 langdistance. Er det et og eller er det et eller?
Diskutionen har været det samme med våben skab som jo er 25 våben, heraf 10 særlig farlig jvf våbenloven.
SKV's 5.000 kortdistance og/eller 1000 langdistan, er det lovbestemt og i såfald hvor står det? Eller er det PAC og SKV der har fundet på det?
Er 500 skud til jagtvåben lovbestemt?
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Re: Er 500 skud til jagtvåben lovbestemt?
Det er et "samt".
Antalsbegrænsningen gældende for ammunition til sportsvåben (SKV) fremgår af våbencirkulærets §40, hvoraf det også fremgår, at politiet, i særlige tilfælde, kan give tilladelse til større mængder.
Antalsbegrænsningen gældende for ammunition til sportsvåben (SKV) fremgår af våbencirkulærets §40, hvoraf det også fremgår, at politiet, i særlige tilfælde, kan give tilladelse til større mængder.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Banned
- Interesser: Jagt og regulering
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 22 times
Ok cool. Har hørt det skulle være nemt at få tilladelse til mere hvis man har en gyldig sportslig begrundelse.
Hvad så med jægernes 500 patroner?
Søger Ruger sfar
Og vortex strike eagle 5-25x56
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Før i tiden kunne man skrive at man ønskede flere, det har jeg på nogle af mine ældre tilladelser (ca. 2.000 om jeg lige husker ret), men nu til dags kan man ikke lave denne anmodning, på sin tilladelse. Derfor skal man ansøge dette separat, ved at kontakte PAC (ingen formular pt.). En bekendt er i gang med dette, jeg forventer at få en update, når dette er gået gennem møllen.
Særligt ved .22 LR er de 500 skud virkelig en begrænsning. Men så er man jo tvunget til, at løbe flere våben i samme kaliber
Buy more guns!
Særligt ved .22 LR er de 500 skud virkelig en begrænsning. Men så er man jo tvunget til, at løbe flere våben i samme kaliber

Buy more guns!

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Ja eller en pistol/revolver på SKV, så kan du jo have 5000 stk 22lr i skabetC-X skrev: ↑19. nov 2023, 14:28Før i tiden kunne man skrive at man ønskede flere, det har jeg på nogle af mine ældre tilladelser (ca. 2.000 om jeg lige husker ret), men nu til dags kan man ikke lave denne anmodning, på sin tilladelse. Derfor skal man ansøge dette separat, ved at kontakte PAC (ingen formular pt.). En bekendt er i gang med dette, jeg forventer at få en update, når dette er gået gennem møllen.
Buy more guns!![]()
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Ja, det er så for vidt korrekt, men det er mere tid jeg ikke har råd til. Virkelig øv, at vi ikke på have pistoler på jagttegn. Kunne seriøst godt bruge en revolver med vekseltromle i .22 LR og .22 WMR samt en .38 Spl/.357 Mag., så ville mit liv være komplet... Nå, det var et sidespor. 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Banned
- Interesser: Jagt og regulering
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 22 times
Det kan jo også være en 22lr riffel på SKV. Hvis du jar en på jagt/regulering kan du lade den dobbelt registrere hvis den er på positiv listenC-X skrev: ↑19. nov 2023, 14:43Ja, det er så for vidt korrekt, men det er mere tid jeg ikke har råd til. Virkelig øv, at vi ikke på have pistoler på jagttegn. Kunne seriøst godt bruge en revolver med vekseltromle i .22 LR og .22 WMR samt en .38 Spl/.357 Mag., så ville mit liv være komplet... Nå, det var et sidespor.![]()
Mig bekendt må man købe SKV rifler fra dag 1
Søger Ruger sfar
-
- Gold Member
- Interesser: Pistol og revolver
- Geografisk sted: Køge egnen
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 28 times
Grunden til jeg nævnte pistol/revolver er fordi jeg tænker at så er det ihvertfald uden tvivl "kort distance" ammo, jeg ved ikke om en 22lr riffel på SKV betegnes som kort eller lang distance - men det er der helt sikkert andre herinde der vedBentgj37 skrev: ↑19. nov 2023, 20:27Det kan jo også være en .22LR riffel på SKV. Hvis du jar en på jagt/regulering kan du lade den dobbelt registrere hvis den er på positiv listenC-X skrev: ↑19. nov 2023, 14:43Ja, det er så for vidt korrekt, men det er mere tid jeg ikke har råd til. Virkelig øv, at vi ikke på have pistoler på jagttegn. Kunne seriøst godt bruge en revolver med vekseltromle i .22 LR og .22 WMR samt en .38 Spl/.357 Mag., så ville mit liv være komplet... Nå, det var et sidespor.![]()
Mig bekendt må man købe SKV rifler fra dag 1

Senest rettet af Cpt 20. nov 2023, 20:38, rettet i alt 1 gang.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
.22LR uanset våbenart, er altid kortdistance.
Lang distance er det du bruger til skydninger, på 200 meter eller mere.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html