Der bliver spurgt om hvad de vejer ??
Nogen som har fået samme spørgsmål, eller er det noget nyt tiltag ??

Har godt nok aldrig hørt om SKV skulle være interesseret i at vide vægten på et våben?Ølgaard skrev: ↑10. jan 2024, 09:44Nu har vi fået flere henvendelser fra SKV om våben de ikke siger de kender, selvom bla. HH sælger dem, det drejer sig senest om en STI GT6 og en Anzhüts .22LR riffel.
Der bliver spurgt om hvad de vejer ??
Nogen som har fået samme spørgsmål, eller er det noget nyt tiltag ??
![]()
![]()
c. Grovvåben
Pistol eller revolver skal overholde de i kapitel 5.1 under kal. .22 anførte mål og bestemmelser, dog er tilladt kaliber mellem 7,62 mm
og 9,65 mm (kal. .30 til kal. .38 inkl.), samt kal. 40 S&W, 44 speciel,
45 acp og 45 colt. Aftræksvægten er mindst 1000 g.
Våbnets vægt inkl. tomt magasin og kontravægt (løs vægt til piben)
må ikke overstige 1800 g.
https://huntershouse.dk/kat1412-GP-seri ... P6-DK.htmlSTI GP6 DK 9mm Pris 6.995,-
Pibelængde 12,5 cm, Totallængde 21,8 cm. Vægt 815 gram.
Det er rigtigt nok for pistol men for en riffel ?Greyberd63 skrev: ↑10. jan 2024, 20:39ER der ikke noget med et i nogle skydeprogrammer er der en max vægt, DGI tror jeg
Og hvis de ikke har pistolen i deres database, så spørger de ind til det, første gang de ser en ansøgning
Ret gætværk fra min side.
Edit, jo er er en max vægt på 1800 gram i DGI Grovpistol
c. Grovvåben
Pistol eller revolver skal overholde de i kapitel 5.1 under kal. .22 anførte mål og bestemmelser, dog er tilladt kaliber mellem 7,62 mm
og 9,65 mm (kal. .30 til kal. .38 inkl.), samt kal. 40 S&W, 44 speciel,
45 acp og 45 colt. Aftræksvægten er mindst 1000 g.
Våbnets vægt inkl. tomt magasin og kontravægt (løs vægt til piben)
må ikke overstige 1800 g.https://huntershouse.dk/kat1412-GP-seri ... P6-DK.htmlSTI GP6 DK 9mm Pris 6.995,-
Pibelængde 12,5 cm, Totallængde 21,8 cm. Vægt 815 gram.
mvh
grey
Godt gættet så, for det er netop derfor.ER der ikke noget med et i nogle skydeprogrammer er der en max vægt, DGI tror jeg
Og hvis de ikke har pistolen i deres database, så spørger de ind til det, første gang de ser en ansøgning
At et våben er til salg i DK, betyder jo ikke at den nødvendigvis er i SKV databasen, våbenhandlere kan jo have våben, som ikke lovligt kan sælges til os i DK.Ølgaard skrev: ↑11. jan 2024, 07:27Handler blev ringet op igen i går, og der blev sagt den STI ikke fandtes i DK, og der blev udbedt foto af den med mål både samlet og pibe for sig selv, det havde intet betydning at der blev sendt foto fra HH med foto og mål for at bevise at den var til salg i DK.
Riflen er en ældre sag og den har været på SKV før men heller ikke det havde betydning, hun ville have vægten på den, og det er en ganske almindelig Anzhütz 22 LR.
Talte med en anden handler som også var udsat for den strammere politik, han fik et opkald om nogle 9mm pistoler de ikke havde i deres base, han kunne så oplyse at de også blev solgt i Skyttebutikken, men det var hun ikke klar over.
En af mine skytter har en Walther P22 pistol, okay ikke nogen god skyder, den er der lige pludselig også debat om da der kan afmonteres det forreste på piben, den røg så tilbage til handleren for han gad ikke den debat.
Men summa summarum, der er sket en stramning på det sidste med at kontrollere at mål og "vægt" holder, det fik jeg også at vide for Alice og politiet samt andre havde holdt et møde om det.
![]()
![]()
Som du ser på HH,s foto er den forlænget, men den skal skrues af ved adskillelse ellers kan den ikke adskilles, men den er jo solgt som lovlig og med SKV, men så er den kommet i tvivlerækken, og vi taler om lovlige våben med den rigtige længde ikke exportvåben, og som sagt en standard riffel ikke noget fancy, eller for os ukendt model, og jeg solgte min søns H&K sfp9l som blev afmeldt og senere solgt, men så skulle der igen en bøssemager attest at den havde den rigtige længde og backstrappen var den store monteret og igen foto af skyderen med længde, og i guder jeg brugte den samme kasse som altid, men fordi det var en tommestok og den kunne knækkes, men efter de 210mm så blev de kasseret og som hun sagde, det ser jo ud som om den kun er 219,5, så igen igen foto foto, med stållineal men endelig blev de godkendt, da jeg mente det var pedantisk, sagde hun at når en skyder var afmeldt blev alle data slettet ??Greyberd63 skrev: ↑11. jan 2024, 08:08At et våben er til salg i DK, betyder jo ikke at den nødvendigvis er i SKV databasen, våbenhandlere kan jo have våben, som ikke lovligt kan sælges til os i DK.Ølgaard skrev: ↑11. jan 2024, 07:27Handler blev ringet op igen i går, og der blev sagt den STI ikke fandtes i DK, og der blev udbedt foto af den med mål både samlet og pibe for sig selv, det havde intet betydning at der blev sendt foto fra HH med foto og mål for at bevise at den var til salg i DK.
Riflen er en ældre sag og den har været på SKV før men heller ikke det havde betydning, hun ville have vægten på den, og det er en ganske almindelig Anzhütz 22 LR.
Talte med en anden handler som også var udsat for den strammere politik, han fik et opkald om nogle 9mm pistoler de ikke havde i deres base, han kunne så oplyse at de også blev solgt i Skyttebutikken, men det var hun ikke klar over.
En af mine skytter har en Walther P22 pistol, okay ikke nogen god skyder, den er der lige pludselig også debat om da der kan afmonteres det forreste på piben, den røg så tilbage til handleren for han gad ikke den debat.
Men summa summarum, der er sket en stramning på det sidste med at kontrollere at mål og "vægt" holder, det fik jeg også at vide for Alice og politiet samt andre havde holdt et møde om det.
![]()
![]()
Først når der laves en SKV ansøgning, kommer den i databasen.
Hvis den Walther p22 har fået forlænget piben, så den kan godkendes i DK, så skal det vel være en permanent anordning, ikke noget der kan skrues af.
Ifølge Wiki, er den kun 159 mm lang, men kender ikke pistolen, så ved ikke om der er lavet andre versioner.
220px-Walther_P22_Corrected.jpg
Riflen ??, virker underligt at den skulle være et problem, måske er den ved en fejl ikke kommet i databasen, er det en sjælden type/version ?
Mvh
Grey
Så ingen desert eagle i DGI Grovpistol?Greyberd63 skrev: ↑10. jan 2024, 20:39ER der ikke noget med et i nogle skydeprogrammer er der en max vægt, DGI tror jeg
mvh
grey
Nej, men det er der ikke noget nyt i.Bentgj37 skrev: ↑11. jan 2024, 11:22Så ingen desert eagle i DGI Grovpistol?Greyberd63 skrev: ↑10. jan 2024, 20:39ER der ikke noget med et i nogle skydeprogrammer er der en max vægt, DGI tror jeg
mvh
grey
Og vær lige opmærksom på at det af og til smutter - så SKV kommer til at godkende en pistol som viser sig ikke at kunne godkendes. Sådan en SKV kan tilbagekaldes. Det ER sket i min forening. En pistol bliver ikke lovlig af at SKV godkender den. SKV er politiets forlængede arm, men de er ikke lovgivere, og de er også kun mennesker. Selvom de gør et hammer godt arbejde, så er de ikke HELT ufejlbarlige. Det kan også smutte for dem.Bofhenator skrev: ↑11. jan 2024, 11:23Nej, men det er der ikke noget nyt i.Bentgj37 skrev: ↑11. jan 2024, 11:22Så ingen desert eagle i DGI Grovpistol?Greyberd63 skrev: ↑10. jan 2024, 20:39ER der ikke noget med et i nogle skydeprogrammer er der en max vægt, DGI tror jeg
Den kan vel godkendes i dsf så?Fast Fumble skrev: ↑11. jan 2024, 12:12Og vær lige opmærksom på at det af og til smutter - så SKV kommer til at godkende en pistol som viser sig ikke at kunne godkendes. Sådan en SKV kan tilbagekaldes. Det ER sket i min forening. En pistol bliver ikke lovlig af at SKV godkender den. SKV er politiets forlængede arm, men de er ikke lovgivere, og de er også kun mennesker. Selvom de gør et hammer godt arbejde, så er de ikke HELT ufejlbarlige. Det kan også smutte for dem.Bofhenator skrev: ↑11. jan 2024, 11:23Nej, men det er der ikke noget nyt i.Bentgj37 skrev: ↑11. jan 2024, 11:22Så ingen desert eagle i DGI Grovpistol?Greyberd63 skrev: ↑10. jan 2024, 20:39ER der ikke noget med et i nogle skydeprogrammer er der en max vægt, DGI tror jeg
Fast Fumble skrev: ↑11. jan 2024, 12:12Og vær lige opmærksom på at det af og til smutter - så SKV kommer til at godkende en pistol som viser sig ikke at kunne godkendes. Sådan en SKV kan tilbagekaldes. Det ER sket i min forening. En pistol bliver ikke lovlig af at SKV godkender den. SKV er politiets forlængede arm, men de er ikke lovgivere, og de er også kun mennesker. Selvom de gør et hammer godt arbejde, så er de ikke HELT ufejlbarlige. Det kan også smutte for dem.
Skytten (og formanden) skal da også sætte sig ind i at det våben man søger lever op til de regler der er til den disciplin og det forbund man søger efter. Ellers følger de da netop ikke de skrevne regler.
Der er ikke nogen vægtgrænse for DGI's GM (Grov Modificeret).
Det var den eneste fornuftige jeg kunne gætte på, kunne det måske stadig være relevant, hvis man søger våbnet på et speciel programRas.Killing skrev: ↑11. jan 2024, 19:05Der er ikke nogen vægtgrænse for DGI's GM (Grov Modificeret).
Der er flere discipliner under Skydesport Danmark (unionen) hvor der heller ingen grænse er.
Så det er ikke derfor. En pistol over 1800g. kan bruges i begge forbund.
Måske.Greyberd63 skrev: ↑11. jan 2024, 19:23Det var den eneste fornuftige jeg kunne gætte på, kunne det måske stadig være relevant, hvis man søger våbnet på et speciel programRas.Killing skrev: ↑11. jan 2024, 19:05Der er ikke nogen vægtgrænse for DGI's GM (Grov Modificeret).
Der er flere discipliner under Skydesport Danmark (unionen) hvor der heller ingen grænse er.
Så det er ikke derfor. En pistol over 1800g. kan bruges i begge forbund.
Som det udbedes på oplysnings sedlen
Unionen er vel et DSF program terrænmæssig hurtigskydning og DGI er så Grov modificeret
mvh
grey