Korrekt , hvis du har et halvautomat haglgevær er det det samme , den paragraf er helt hen i vejretBentgj37 skrev: ↑20. jan 2024, 15:21§ 10 a. Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må ikke erhverve, besidde, bære eller anvende aftagelige magasiner, som kan indeholde over 10 patroner, og som er egnet til at sætte på halvautomatiske skydevåben med centraltænding eller skydevåben med repetérmekanisme. Vedrører tilladelsen pistoler, er grænsen dog 20 patroner
Har man et særlig farlig våben må man værker erhverve, besidde, bære eller andvende magasine over 10 patroner. Pistoler dog 20 patroner
Så ejer man en pistol, som er et særlig farlig våben, må man ikke have magasiner på over 10 skud på nær til pistoler som er 20 skud. Altså må jeg hvis jeg kun ejer en repater 308 og en .22LR riffel ikke have mere end 10skuds magasiner til dem hvis jeg ejer en pistol?
Sådan står der i lovteksten "særlig farlig våben" og så er det ligemeget om det er en halvautomatisk haglgevær eller en riffel eller en pistol/revolver med enhedspatron. (Forladet pistoler/revolver er ikke særlig farlige)
Edit : jo det må man gerne , hvis tilladelsen rører sig om pistoler , men har du en til særligt farlige rifler må du Max have 10 skuds
Og der bliver det så endnu værre fordi så gælder pistol undtagelsen kun således at :
Har du en tilladelse til pistol så må du have 20 skuds til pistol , og ingen begrænsning på repetergeværer
Men har du tilladelse til en halvautomat riffel så må du slet ikke eje andet end 10 skuds magasiner , selv til din pistol